«Τα σούπερ μάρκετ, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα» τόνισε σήμερα σε δηλώσεις του για την πορεία των τιμών, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος κάλεσε την Πολιτεία «να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Με αφορμή τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη με εκπροσώπους του κλάδου των σούπερ μάρκετ, ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι «έγινε ένα πρώτο βήμα», ωστόσο εκτίμνησε ότι «δεν θα είναι αρκετό».
Διαβάστε επίσης – Γεωργιάδης: Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να μην έχουμε αυξήσεις
«Για τη διάσωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και βέβαια για την στήριξη των καταναλωτών, είναι αναγκαία η ισότιμη μεταχείριση. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά γιατί έτσι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων», είπε χαρακτηριστικά.
Η δήλωση του κ. Χατζηθεοδοσίου
Αναλυτικά ο κ. Χατζηθεοδοσίου δήλωσε:
«Σχεδόν ένα χρόνο τώρα, παρατηρούμε συνεχείς αυξήσεις όχι μόνο στην ενέργεια αλλά στο σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών, κάτι που αποδεικνύεται και από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ όλο αυτό το διάστημα.
Τα διαδοχικά άλματα του πληθωρισμού μειώνουν όλο και περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, … Για το θέμα της ενέργειας περιμένουμε εξελίξεις και από τις Βρυξέλλες. Όμως η ακρίβεια δεν είναι μόνο στο φυσικό αέριο ή στα καύσιμα. Είναι και στην αγορά αγαθών που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα σπίτι. Ήδη, σύμφωνα με έρευνα του Ε.Ε.Α., πάνω από το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει την αγορά καταναλωτικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων και βασικά αγαθά… Και το ράλι της ανόδου των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί… αποφέροντας περισσότερα κέρδη σε πολύ συγκεκριμένες μεγάλες επιχειρήσεις όπως τα σούπερ-μάρκετ.
Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κέρδισαν πολλά χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύθηκαν και πολύ από τις Επιστρεπτέες Προκαταβολές. Ουσιαστικά 6 μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν το 85% του τζίρου στα τρόφιμα. Βλέπουμε δηλαδή τον σχηματισμό ενός ολιγοπωλίου που βέβαια λειτουργεί σε βάρος των καταναλωτών.
Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενώ και η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Έγινε ένα πρώτο βήμα μετά την συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου, όμως εκτιμώ ότι δεν θα είναι αρκετό.
Για τη διάσωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και βέβαια για την στήριξη των καταναλωτών, είναι αναγκαία η ισότιμη μεταχείριση. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά γιατί έτσι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων.
Όσο για το θέμα του ωραρίου λειτουργίας των επιχειρήσεων, σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας, υπάρχει η πρόθεση της Πολιτείας να μην αλλάξει κάτι, όπως εκφράστηκε μέσω του Υπουργού Ανάπτυξης. Επειδή όμως έχουμε δει αρκετές φορές τα δεδομένα να αλλάζουν, το επιμελητήριο τονίζει ότι αν υπάρξει η παραμικρή πιθανότητα αλλαγής στο μέλλον, αυτή θα πρέπει να αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και όχι μόνο των μικρομεσαίων. Δηλαδή να περιλαμβάνει και τα σούπερ-μάρκετ και τα πολυκαταστήματα».
Latest News
On track οι επενδύσεις 400 εκατ στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το “dad shoe”, στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της “ελληνική” ιστορία.
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Αλλαγές κορυφής στην «Χήτος» με το βλέμμα στο... Λονδίνο
Ο Νίκος Χήτος ανέλαβε πρόεδρος της Χήτος ενώ την είσοδό του στο διοικητικό συμβούλιο έκανε ο Βασίλης Χήτος στη θέση του αντιπροέδρου
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς