Η μετακύλιση στους ναυλωτές του πλοίου του κόστους των εκπομπών αερίων ρύπων και η δέσμευση μέρους των εσόδων από το σύστημα εμπορίας ρύπων για την ανάπτυξη της έρευνας με στόχο την απανθρακοποίηση του κλάδου είναι δυο θετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στη συμφωνία για ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), σύμφωνα με σχετική παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Με ανακοίνωση της η ΕΕΕ αναγνωρίζει τα θετικά στοιχεία στην τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών σχετικά με την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union Emissions Trading System – EU ETS). Η συμφωνία, τονίζει, αντανακλά σε σημαντικό βαθμό τις θέσεις που έχει εκφράσει ο ευρωπαϊκός εφοπλισμός. Ειδικότερα, αναφέρεται η αναγνώριση της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» – που συνεπάγεται τη μετακύλιση του κόστους συμμόρφωσης στον φορέα εμπορικής εκμετάλλευσης του πλοίου (“commercial operator”) – καθώς και η δέσμευση μέρους των εσόδων από τη διεθνή ναυτιλία για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Τις θέσεις αυτές υποστηρίζει σταθερά η ΕΕΕ από τον Απρίλιο του 2021.
«Αντιμετωπίζουμε θετικά αρκετές πτυχές της προσωρινής συμφωνίας για το ευρωπαϊκό ETS, χωρίς να ξεχνάμε ότι αποτελεί ένα περιφερειακό μέτρο. Δεδομένου όμως ότι πολλές σημαντικές παράμετροι για την εφαρμογή της εκκρεμούν, απαιτείται προσοχή για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά τους για το ναυτιλιακό κλάδο», δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μ. Τραυλού.
Διαβάστε επίσης: Πράσινα καύσιμα: Οι πλοιοκτήτες θέλουν, η έρευνα υστερεί
Απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας
Η ΕΕΕ είναι σταθερά προσηλωμένη στον στόχο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προς την επίτευξη αυτού του σκοπού, η ΕΕΕ επαναλαμβάνει τη σημασία της δέσμευσης όλων των σχετικών εμπλεκόμενων φορέων εκτός της ναυτιλίας, σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Η υιοθέτηση αποτελεσματικών υποχρεωτικών μέτρων και για τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη, όπως οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, είναι αναγκαία.
«Η ναυτιλία προσφέρει μια αναντικατάστατη υπηρεσία για την ευημερία των πολιτών του κόσμου. Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας γίνεται πιο εμφανής ιδιαίτερα σε εποχές γεωπολιτικών αναταράξεων ή παγκόσμιων κρίσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλία θα αποτελέσει και έναν από τους βασικούς παράγοντες διευκόλυνσης της διαδικασίας απεξάρτησης του πλανήτη από τον άνθρακα, αφού θα μεταφέρει σε παγκόσμια κλίμακα το μεγαλύτερο μέρος των νέων εναλλακτικών καυσίμων», προσέθεσε η κα. Τραυλού.
Σήμερα, με την έναρξη ενός νέου γύρου συζητήσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organisation – ΙΜΟ), τα Κράτη Μέλη του πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να καταλήξουν σε συμφωνία. Η ΕΕΕ υποστηρίζει σθεναρά τις προτάσεις του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping – ICS) για ένα μέτρο που θα βασίζεται σε μια προκαθορισμένη εισφορά ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον παγκόσμιο στόλο, καθώς και για την αναθεώρηση των συμφωνημένων στόχων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
«Προσδοκούμε ο IMO να λάβει καθοριστικές αποφάσεις που θα επιτυγχάνουν πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη», σημείωσε καταληκτικά η κα. Τραυλού
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό