Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ήταν ισχυρή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό αέριο που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τα τονομίλια για τα πλοία μεταφοράς LNG καθώς φέρνουν αέριο από μακριά. Επίσης, ένας αριθμός πλοίων μεταφοράς LNG χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του βόρειου ημισφαιρίου. Αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των σκαφών και να ανέβουν ακόμη ψηλότερα οι ναύλοι τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 466.524 δολ την ημέρα σε ορισμένες περιπτώσεις στην spot αγορά, «πιέζοντας» ψηλότερα και τις αξίες των πλοίων, αναφέρει η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesseslValue.
Ειδικότερα οι αξίες των LNG Carriers ενισχύθηκαν σημαντικά. Για πλοία ηλικίας πέντε ετών (174.000 κυβικών μέτρων) έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 207,91 εκατ. δολ. αυξημένες κατά 26% από 164,67 εκατ. δολ τον προηγούμενο Ιανουάριο.
LNG: Πολλά λεφτά για το τίποτα;
162 παραγγελίες νεότευκτων
Ως αποτέλεσμα, οι αξίες των νεότευκτων LNG Carriers (174.000 κ.μ.) , αυξήθηκαν επίσης κατά 26% σε ετήσια βάση από 203,79 εκατ. δολ σε 256,46 εκατ. δολ. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 63% σε σύγκριση με πέρυσι στις 162 παραγγελίες , σε σύγκριση με τις 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021, με την αξία τους να φτάνει τα 33,74 δις. δολ από 18,07 δις. δολ πέρυσι.
Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Στην τρέχουσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, οι εισαγωγείς αναζητούν τρόπους να εξασφαλίσουν ενέργεια για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου, η ζήτηση για LNG και επομένως για πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται στα ύψη.
Latest News
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους