Μεγάλη άνθιση παρουσιάζει η αγορά παλαιών τάνκερ και οι τιμές έχουν ενισχυθεί σημαντικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών των δυτικών χωρών να περιορίσουν το εμπόριο ρωσικού αργού πετρελαίου.
Καθώς οι δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες απομακρύνονται από το ρωσικό πετρέλαιο για να αποφύγουν τις κυρώσεις, νέες εταιρείες βγαίνουν στην επιφάνεια και αποκτούν παλιά δεξαμενόπλοια που κανονικά θα μπορούσαν να διαλυθούν.
Διαβάστε επίσης – Ρεκόρ 30ετίας στην αύξηση της ζήτησης για τάνκερ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού από τις 5 Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο θα ακολουθήσει απαγόρευση εισαγωγής καυσίμων. Απαγόρευσε επίσης σε εταιρείες και ιδιώτες του μπλοκ να παρέχουν χρηματοδότηση, μεσιτεία, ναυτιλιακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες για να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο αλλού, αν η τιμή είναι υψηλότερη από το πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, που επίσης τέθηκε σε ισχύ σήμερα Δευτέρα.
Διαβάστε επίσης – Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Τα γηρασμένα πλοία
Όπως γράφει το Reuters, τους τελευταίους μήνες, γηρασμένα δεξαμενόπλοια πουλήθηκαν από Έλληνες και Νορβηγούς ιδιοκτήτες σε τιμές ρεκόρ σε αναδυόμενους αγοραστές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές τιμές ναύλωσης για πλοία που επιθυμούν να στείλουν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα.
Εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, όπως η Fractal Shipping, καρπώνονται τα οφέλη.
Σε λιγότερο από ένα χρόνο, η Fractal συγκέντρωσε έναν στόλο 23 δεξαμενόπλοιων πετρελαίου και καυσίμων που αγοράστηκαν πρόσφατα από ιδιοκτήτες στο Ντουμπάι.
Σύμφωνα με την παρακολούθηση πλοίων της Refinitiv Eikon, τα περισσότερα από αυτά μεταφέρουν ρωσικό αργό από τα λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας στην Ασία.
Αύξηση των τιμών
Οι μεγάλες δυτικές πετρελαϊκές εταιρείες συνήθως σταματούν να χρησιμοποιούν δεξαμενόπλοια όταν είναι περίπου 15 ετών. Ο στόλος της Fractal, εν τω μεταξύ, αποτελείται εξ ολοκλήρου από
παλαιότερα πλοία ηλικίας από 13 έως 19 ετών, όπως δείχνει η ιστοσελίδα της Fractal.
Καθώς οι νεοεισερχόμενοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα κομμάτι από τις ρωσικές business, οι τιμές των μεταχειρισμένων πετρελαιοφόρων έχουν αυξηθεί, ειδικά για τα πλοία Aframax που μπορούν να μεταφέρουν έως και 600.000 βαρέλια, το τυπικό μέγεθος που χρησιμοποιείται για τη φόρτωση αργού στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας.
Η τιμή για το 20χρονο Aframaxes έχει εκτιναχθεί κατά 86% από 11,8 εκατομμύρια δολάρια την 1η Ιανουαρίου σε 22 εκατομμύρια δολάρια τώρα, σύμφωνα με την εταιρεία αποτίμησης VesselsValue. Και πρόσθεσε ότι μέχρι στιγμής φέτος, έχουν αναφερθεί 148 πωλήσεις Aframax, αύξηση 5% από την ίδια περίοδο του 2021.
Έρευνα από τον μεσίτη πλοίων Clarksons έδειξε ότι περισσότερα τάνκερ πουλήθηκαν τους πρώτους 11 μήνες του 2022 από ό,τι οποιοδήποτε πλήρες έτος προηγουμένως και οι πωλήσεις τον Οκτώβριο σημείωσαν νέο μηνιαίο ρεκόρ ανερχόμενες σε 76 πλοία.
Στη Ρωσία
Οι νέοι πλοιοκτήτες που είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εισπράττουν χρήματα. «Τα πλοία που κερδίζουν 80.000 δολάρια την ημέρα στη Μεσόγειο μπορούν να βγάλουν 130.000 δολάρια την ημέρα εάν μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο», είπε ένας μεσίτης πλοίων στο Reuters, ο οποίος δεν κατονομάζεται.
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων αργού έχουν εκτιναχθεί σε υψηλά που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008, εκτός από μια σύντομη περίοδο το 2020 όταν οι εταιρείες πετρελαίου προσπαθούσαν να βρουν βυτιοφόρα για να αποθηκεύσουν καύσιμα καθώς η ζήτηση κατέρρευσε λόγω της πανδημίας.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μπορούν να βγάζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια την ημέρα για ορισμένα ταξίδια, δήλωσε ο Omar Nokta, αναλυτής στην επενδυτική τράπεζα Jefferies.
«Ενώ μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει τελικά το ανώτατο όριο τιμών στις ρωσικές εξαγωγές, αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αυξάνεται και διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις», είπε.
Περισσότερα δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται τώρα για ταξίδια που διαρκούν εβδομάδες, στέλνοντας ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα στην Ασία, ενώ το ρωσικό πετρέλαιο πωλούνταν κυρίως στην Ευρώπη προηγουμένως και τα ταξίδια διαρκούσαν μόνο λίγες ημέρες.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών