Λίγες ημέρες απέμειναν μέχρι να έρθει το νέο έτος και η Διώρυγα του Σουέζ ετοιμάζεται να γιορτάσει την Πρωτοχρονιά, καταγράφοντας ένα νέο ιστορικό ετήσιο ρεκόρ διέλευσης πλοίων, καθώς και μια εκτόξευση στα στατιστικά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Όπως ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), φέτος οι διελεύσεις πλοίων αναμένεται να φτάσουν τις 23.869, αποτελώντας νέο ιστορικό ρεκόρ και αύξηση +15,4% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν περάσει 20.694 πλοία.
Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα, όπως ανακοίνωσε η SCA, θα καταρριφθεί το ρεκόρ, φθάνοντας τους 1,4 δισεκατομμύρια τόνους, με αύξηση +10,5% σε σχέση με το 2021. Επιπρόσθετα, η Αιγύπτος αναμένει έσοδα 7 δισ. δολαρίων από τη Διώρυγα του Σουέζ μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους, μια σημαντική αύξηση +25,2% σε σχέση με πέρυσι.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Με βάση τις προβλέψεις, ακόμη και το τέταρτο τρίμηνο του 2022, χαρακτηρίζεται τρίμηνο ρεκόρ, τουλάχιστον όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων με 6.515 σκάφη να διέρχονται από την ταχύτερη και πιο άμεση εμπορική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Την περασμένη εβδομάδα η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Osama Rabie, στον απόηχο της συζήτησης στο κοινοβούλιο για νομικές τροποποιήσεις που προβλέπουν τη δημιουργία ταμείου, είναι κάτι το οποίο συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους πόρους της διώρυγας και για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση απροσδόκητων προκλήσεων.
Το ταμείο θα είναι ξεχωριστό από την SCA, η οποία ήδη συνεργάζεται με ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων projects, είπε ο Rabie και επεσήμανε ότι ο επενδυτής θα έρθει σε σχέση με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η συζήτηση του εν λόγω ταμείου γίνεται καθώς η Αίγυπτος προσπαθεί να συγκεντρώσει ξένες και ιδιωτικές επενδύσεις για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης συναλλάγματος που έχει παρεμποδίσει τις εισαγωγές και έχει επιβραδύνει την οικονομική δραστηριότητα.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM