Υπό μεγάλη πίεση βρέθηκε το 2022 η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην Ασία, εξαιτίας αφενός των ελέγχων για την ασφάλεια, αφετέρου από την οικονομική επιβράδυνση. Με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν την ανάκαμψη στην αγορά, η «δεξαμενή» των διαθέσιμων πλοίων για ανακύκλωση μειώθηκε, οδηγώντας τον κλάδο στο πιο αδύναμο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.
Η μεγαλύτερη επιχείρηση διάλυσης πλοίων της Ασίας ήταν ιστορικά στο Alang της Ινδίας, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 15ετίας. Από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022, μόνο 90 πλοία πήγαν στην περιοχή έναντι κατά μέσο όρο 160 πλοίων ετησίως τα τελευταία έξι χρόνια.
Τα γερασμένα πλοία και ο δρόμος για τα διαλυτήρια
«Μπλόκο» σε τουρκικά διαλυτήρια
Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται πως δύο τουρκικά διαλυτήρια βρέθηκαν τον περασμένο μήνα εκτός της λίστας εγκεκριμένων γιαρδών διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς απέτυχαν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί.
Όπως ανακοινώθηκε, το ένα από αυτά είναι το Simsekler, το οποίο αφαιρέθηκε από τη σχετική λίστα λόγω ανησυχιών για τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς τόσο το 2021 όσο και το 2022 κατεγράφησαν θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο χώρο.
Παράλληλα, εκτός λίστας βρέθηκε και το Işıksan, διότι -μεταξύ άλλων- δεν ήταν σε θέση να αποδείξει ότι τα πλοία που φέρουν σημαία μέλους της ΕΕ όντως διαλύονταν στις υποδομές του και δεν μεταφέρονταν σε υποδομές εκτός της λίστας της ΕΕ.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στην εγκεκριμένη λίστα προστέθηκε μία γιάρδα στη Βουλγαρία, μία στη Γαλλία και μία στη Λιθουανία.
Πλέον, στη λίστα της ΕΕ περιέχονται 45 γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων, 38 που βρίσκονται στην Ευρώπη, έξι που βρίσκονται στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία