Κέρδη ρεκόρ και έσοδα που έσπασαν το φράγμα του 1 δις. δολ κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare συμφερόντων της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που ελέγχει ένα στόλο 117 πλοίων εκ των οποίων 72 containerships και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατέγραψε το 2022, κέρδη ύψους 523,9 εκατ. δολ (4,26 δολ ανά μετοχή) έναντι 404,1 εκατ. δολ (3,28 δοσλ ανά μετοχή) ένα χρόνο πριν.
Επίσης πραγματοποίησε έσοδα ύψους 1,11 δις. δολ έναντι 793,6 εκατ. δολ το 2021. Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 η Costamare ίδρυσε μια 100% θυγατρική την Costamare Bulkers Inc. («CBI»), η οποία ενοποιείται πλήρως με την Εταιρεία, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η CBI θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα συνάπτει συμβάσεις ναύλωσης, συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.
Η CBI έχει ναυλώσει προς το παρόν έναν στόλο 14 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax/Capesize και έναν στόλο 9 πλοίων Kamsarmax/Panamax.
Ο στόλος και η ρευστότητα
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare Inc., σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, η Εταιρεία απέφερε καθαρό εισόδημα άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να καταγράφονται ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά με έντονη ζήτηση ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο οι ναύλοι και οι αξίες ενεργητικού ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας η οποία αποδεσμεύθηκε από την μείωση της συμφόρησης στα λιμάνια.
Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία έχει ναυλωμένο το 95% τους στόλου των containers για το 2023 ενώ προανήγγειλε πώλησης πλοίων μεγαλύτερη ηλικίας στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλους της.
Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε (ότι η νέα πλατφόρμα (CBI) άρχισε να λειτουργεί και στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Τέλος υπογράμμισε ότι το τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της Costamare ξεπερνούν τα 3,2 δις. δολ.
Latest News
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης