Φουντώνει η κόντρα χωρών και κατασκευαστών οχημάτων με την Κομισιόν για τους νέους πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων από οχήματα που θέλει να περάσει η ΕΕ, με οκτώ χώρες να αντιδρούν. Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία θέλουν να μπει φρένο στην υιοθέτηση του κανονισμού γνωστού ως Euro 7, καθώς οι προβλεπόμενες μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι τόσο μεγάλες που απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις για να επιτευχθούν με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τεράστιες αυξήσεις τιμών στα νέα οχήματα.
Σοκ στην αγορά αυτοκινήτου: Έρχεται «πράσινο καπέλο» 2.000 ευρώ [γραφήματα]
Οι αυξήσεις
Είναι ενδεικτικό ότι μελέτη που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, κάνει λόγο για μέσες αυξήσεις 2.000 ευρώ ανά νέο όχημα ιδιωτικής χρήσης και 12.000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία.
Η Γερμανία δεν φαίνεται να συμμετέχει επίσημα τουλάχιστον στην κίνηση αυτή, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών Βόλκερ Βίσινγκ είχε εκφράσει κι αυτός επιφυλάξεις στο πρόσφατο παρελθόν.
Οι νέοι κανονισμοί
Οι νέοι κανονισμοί είναι υπό διαβούλευση για να ισχύσουν από τα μέσα του 2025 και να εφαρμοστούν πλήρως ένα χρόνο πιο μετά. Οι οκτώ χώρες, οι οποίες δραστηριοποιούνται έντονα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρούν ότι οι νέοι πολύ αυστηροί κανονισμοί Euro 7 αναγκάζουν τις εταιρείας να αντλήσουν κεφάλαια από τους προϋπολογισμούς τους για να κάνουν πιο καθαρά συμβατικά αυτοκίνητα, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα χρησιμοποιούνταν για επενδύσεις για τη λεγόμενη απαλλαγή του κλάδου από τις εκπομπές άνθρακα μέσω νέων τεχνολογιών. Σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg, οι κανονισμοί ιδιαίτερα για τα βαρέα οχήματα είναι πολύ αυστηροί. Επίσης ζητούν να καθυστερήσει η ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού Euro 7.
Το κοινό αυτό έγγραφο έρχεται εν μέσω αυξανόμενων ενδείξεων ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν φτάσει σε εποπτικό κορεσμό για τους περιβαλλοντικούς κανόνες, ακολουθώντας σειρά νόμων που έχουν σχεδιαστεί για να θέσουν το μπλοκ στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 σχολίαζε το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Ο κανονισμός Euro 7 επιδιώκει να κάνει πολύ πιο αυστηρούς τους κανονισμούς για εκπομπές ρύπων όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στη μείωση των σωματιδίων που προέρχονται από τη χρήση φρένων κι ελαστικών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Από την πλευρά της Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, θεωρεί ότι παρά τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 7, αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Επίσης η ίδια μελέτη που επικαλείται η ACEA δείχνει ότι «παρά τα ελάχιστα αυτά περιβαλλοντικά οφέλη, τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών».
Κορυφαία στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικούς της Stellantis NV, Κάρλος Ταβάρες, έχουν υποστηρίξει ότι οι πιο πρόσφατες κινήσεις για νέα μεγάλη μείωση των εκπομπών ρύπων επιβαρύνουν με περιττό τρόπο τον κλάδο με κίνδυνο να καθυστερήσει η όλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν έχει υποστηρίξει επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει στη συνεχή υιοθέτηση τέτοιων κανονισμών από την ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει έως το 2023 να έχουν σταματήσει να πωλούνται τελείως στο μπλόκ καινούργια οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα σχέδια αυτά είχαν παρουσιάσει καθυστερήσεις στην έγκρισή τους κυρίως λόγω αντιδράσεων από τη Γερμανία ειδικά όσον αφορά τη χρήση συνθετικών καυσίμων, αλλά τελικά φαίνεται ότι βρέθηκε κοινά αποδεκτή λύση.
Latest News
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»