Οι ροές ρωσικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές συνεχίζουν ακάθεκτες, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για τις περικοπές που το Κρεμλίνο επιμένει ότι κάνει στην παραγωγή του.
Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων αυξήθηκαν για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα την περίοδο έως τις 4 Ιουνίου, αγγίζοντας τα 3,73 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από τα 3,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα την περίοδο έως τις 28 Μαΐου. Με σχεδόν όλο το αργό της Ρωσίας να πηγαίνει σε Κίνα και Ινδία, οι όγκοι στην Ασία επίσης ανέβηκαν σε νέα κορυφή.
Πακιστάν: Για πρώτη φορά πλήρωσε ρωσικό πετρέλαιο σε γουάν
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, οι ροές προς τις διεθνείς αγορές είναι υψηλότερες κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από ό,τι ήταν στο τέλος του περασμένου έτους. Οι ρωσικές εξαγωγές έχουν επίσης αυξηθεί από τον Φεβρουάριο, τον μήνα αναφοράς για δέσμευση περί μείωσης της παραγωγής.
Οπως προκύπτει, ο συνδυασμένος όγκος αργού σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων ποσοτήτων προς την Τουρκία, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στα 3,62 εκατομμύρια βαρέλια. Τα μοτίβα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα πλοία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «αγνώστου προορισμού» και κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα καταλήξουν στην Ινδία, ενώ αυτά που θα φορτωθούν σε VLCC στα ανοιχτά του Μαρόκου ή, πιο πρόσφατα, στον Ατλαντικό, θα κατευθυνθούν προς την Κίνα.
Στο μεταξύ, καθώς το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει στις διεθνείς αγορές, τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο έχουν συρρικνωθεί, πέφτοντας μόλις στο ένα τρίτο του επιπέδου του περασμένου έτους, καθώς επλήγησαν από τις κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών στις εξαγωγές. Τα έσοδα του προϋπολογισμού από αργό και πετρελαϊκά προϊόντα μειώθηκαν κατά 31% στα 426 δισεκατομμύρια ρούβλια (5,2 δισ. δολάρια) τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεσμεύτηκε να μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως απάντηση σε ένα ανώτατο όριο τιμών της Ομάδας των G7 για τις πωλήσεις αργού της χώρας. Τα μέλη του OPEC+ ζητούν από τη Ρωσία περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα επίπεδα παραγωγής, τα οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα. Ωστόσο, επί του παρόντος, η ρωσική παραγωγή αργού δεν δείχνει να έχει περιοριστεί, όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η Μόσχα.
Latest News
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού