Με την ευκαιρία της Συνόδου Κορυφής για το κλίμα στην πόλη Μπελέμ της Βραζιλίας οι ηγέτες 8 χωρών του Αμαζονίου ανήγγειλαν απλώς χθες τη δημιουργία ενός νέου Οργανισμού για την προστασία του δάσους, που θεωρείται «ο πνεύμονας της Γης».
Ονόμασαν τον Οργανισμό: «Αμαζόνια Ένωση για τον αγώνα κατά της αποψίλωσης του δάσους». Από την εικόνα έλειπε ο ένατος ηγέτης, ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν, ο οποίος μάλιστα είχε προσωπική πρόσκληση από τον Βραζιλιάνο πρόεδρο Λούλα.
Η BNP Paribas, ο Μπολσονάρο και ο Αμαζόνιος
Οι Γάλλοι οικολόγοι δεν κατανοούν πως είναι δυνατόν να χάσει τέτοια ευκαιρία για το κλίμα ο πρόεδρος Μακρόν και να προτιμήσει να παραμείνει στο προεδρικό θέρετρο στη Μπεργκασόν, επιλέγοντας να εκπροσωπηθεί από τη Γαλλίδα πρέσβειρα Μπριζίτ Κολέ.
Η Γαλλία θεωρείται η ένατη χώρα με παρουσία στην περιοχή του Αμαζονίου μέσω της κτήσης της στη Γουιάνα, της οποίας το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από το Αμαζόνιο δάσος. Οι ηγέτες της Γουιάνας επίσης δεν κατάλαβαν γιατί δεν ενημερώθηκαν και γιατί δεν εκπροσώπησαν τη Γαλλία οι ίδιοι, αφού ξέρουν τα προβλήματα του τόπου.
Περιφρόνηση ή πολιτική δυσφορία;
Πολλοί σχολιάζουν μιλώντας για «περιφρόνηση» από τον Μακρόν, που όμως δεν κατανοείται όταν ο ίδιος το 2019 έκανε την επανάστασή του απορρίπτοντας την εμπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και της Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών «Μερκοσούρ», με τέσσερις χώρες της Λατινικής Αμερικής, μεταξύ των οποίων και η Βραζιλία, κατηγορώντας τον τότε πρόεδρο Μπολσονάρο ότι δεν σεβόταν τις δεσμεύσεις του για το κλίμα.
Άλλοι βέβαια αναζητούν βαθύτερα πολιτικά αίτια, που έκαναν τον Εμανουέλ Μακρόν να μην μετακινηθεί στη Βραζιλία. Συγκεκριμένα ο Γάλλος πρόεδρος είχε εκφράσει την επιθυμία να συμμετάσχει στη Συνάντηση Κορυφής των λεγόμενων χωρών Μπρικς, (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα και Νότιος Αφρική). Η συνάντηση προβλέπεται για τις 22 με 24 Αυγούστου στο Γιοχάνεσμπουργκ. Η Νοτιοαφρικανή όμως ΥΠΕΞ Ναλέντι Παντόρ ενημέρωσε χθες το Ελιζέ ότι δεν είναι δυνατόν να προσκληθεί ο πρόεδρος. Ως λόγος θεωρείται ένα βέτο της Ρωσίας.
Deutsche Welle
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι
Latest News
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα ηλιακά πάνελ από όσα μπορεί να αξιοποιήσει
Αν αυτά διοχετευθούν στις παγκόσμιες αγορές αυτό μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες για τους δυτικούς κατασκευαστές
Στα... αζήτητα - Τι θα κάνει η Tesla με το Model Y στη Σαγκάη
Στη συγκεκριμένη αγορά έχει ξεσπάσει άγριος πόλεμος τιμών μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων
Πράσινη μετάβαση - Σχέδιο με οκτώ άξονες για την κλιματική κρίση
Πού θα διοχετευτούν οι πόροι που έχουν εξασφαλιστεί στη χώρα για την πράσινη μετάβαση
Στη μέγγενη της κλιματικής αλλαγής Σικελία - Διανομή νερού με δελτίο
Το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου είναι σε κόκκινο συναγερμό λόγω ξηρασίας. Όμως αιτία δεν είναι μόνο η κλιματική αλλαγή…
«Πράσινα Ταξί»: 13 δικαιούχοι θα λάβουν επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
Εγκρίθηκε η καταβολή του ποσού των 244.143 ευρώ σε 13 δικαιούχους του προγράμματος «Πράσινα Ταξί»
Τι είναι το greenwashing και πως μπορούν οι καταναλωτές να το εντοπίσουν
Το greenwashing αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο και αυξανόμενο φαινόμενο
Πώς συνδέονται οι αεροπορικές «αναταράξεις» με την κλιματική αλλαγή [γράφημα]
Οι σοβαρές αναταράξεις λόγω της κλιματικής αλλαγής νέα μεγάλη απειλή για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό