Μια θέση ψηλότερα ανέβηκε η Αθήνα στη διεθνή κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη. Χάρη στη ναυτιλία η Αθήνα βρίσκεται στην όγδοη θέση για το 2023, από την ένατη ένα χρόνο πριν, της σχετικής κατάταξης της έρευνας Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI).
Η έκθεση, που δημοσιεύεται από κοινού από το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, αξιολόγησε 43 συνολικά ναυτιλιακές τοποθεσίες του κόσμου με σύνθετα κριτήρια όπως η διακίνηση φορτίων και οι δυνατότητες των λιμανιών (μέγεθος, βύθισμα, υποδομές, κλ.π) τον αριθμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων (πλοιοκτησία, διαχειρίστριες εταιρείες, κ.λ.π.) που δραστηριοποιούνται η έχουν έδρα την τοποθεσία, το μέγεθος της «παραναυτιλιακής» δραστηριότητας (ναυλομεσιτεία, ασφαλιστική αγορά, κ.λ.π.) το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον κ.λ.π.
Ναυτιλία: Ένα εργαλείο – «πυξίδα» για ναυτιλιακές εταιρείες και επενδυτές από το EN.I.R.I.S.S.T
Ο δείκτης ISCDI κατατάσσει τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως, ακολουθούμενη από το Λονδίνο και τη Σαγκάη. Η νησιωτική χώρα συγκέντρωσε 95,32 βαθμούς, (λόγω της στρατηγικής θέσης, του λιμανιού της και των υπηρεσιών που προσφέρει) ενώ η ατμομηχανή των υπηρεσιών ναυτιλιακής υποστήριξης (ασφαλίσεις, νομικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές) συγκέντρωσε 83,35 βαθμούς και η πανίσχυρη λιμενική πόλη της Σαγκάης(το μεγαλύτερο λιμάνι στον πλανήτη) καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 81,58 βαθμούς.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι, το Ρότερνταμ και το Αμβούργο καταλαμβάνουν την τέταρτη, πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα.
Το λιμάνι Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ υποχώρησε κατά δύο θέσεις από την όγδοη θέση πέρυσι, στη 10η θέση φέτος, ενώ η Αθήνα/Πειραιάς ανέβηκε κατά μία θέση από την ένατη στην όγδοη. Μια σχετική νεοεισερχόμενη στον Δείκτη περιοχή, η Ningbo-Zhoushan, βρίσκεται στην ένατη θέση.
Πλην της Αθήνας όλες οι άλλες περιοχές λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα λόγω κυρίως της μεγάλης συμμετοχής τους ως λιμάνια στη διακίνηση των παγκόσμιων φορτίων αλλά και των υπηρεσιών (ασφαλιστικών, νομικών κ.λ.π.) που παρέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αθήνα φιγουράρει μέσα στα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα λόγω κυρίως του γεγονότος ότι είναι έδρα του μεγαλύτερου εμπορικού στόλου στον κόσμο.
Οι Έλληνες ξέρουν ένα ή δύο πράγματα για τη ναυτιλία. Ως το μεγαλύτερο εφοπλιστικό έθνος στον κόσμο, η ναυτιλία είναι κατοχυρωμένη στον πολιτισμό τους και σύµφωνα µε έκθεση της Deloitte για το 2020, αντιπροσωπεύει περίπου το 6,6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας. Πάνω από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία έχουν την έδρα τους στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου, γράφει η έρευνα..
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Latest News
Σε συμπληγάδες η παγκόσμια ναυτιλία - Νέες ρότες για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι πειρατικές επιθέσεις, η αστάθεια στη Μέση Ανατολή και η ξηρασία προκαλούν αναστάτωση και συμφόρηση στα λιμάνια του κόσμου
Νέα επίθεση των Χούθι σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Πρόκειται για πλοίο που ανήκει σε εταιρεία με γραφεία στην Ελλάδα, αλλά χωρίς ελληνική σημαία και πλήρωμα
Επενδύσεις 1 δισ. από τον όμιλο Grimaldi – Ποιες αφορούν την ελληνική ακτοπλοΐα
Πώς θα κατανεμηθεί η παραγγελία εννέα πλοίων RoPax - Το σχέδιο για την κατασκευή τους δουλεύεται από κοινού με τον Δανό σχεδιαστή σκαφών
Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία πάντα πρωτοπόρος, λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας και εξέλιξης
Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% του ευρωπαϊκού εμπορικού στόλου
Οι Χούθι φέρνουν νωρίτερα τα... χριστουγεννιάτικα αγαθά - Στα ύψη οι ναύλοι
Οι εταιρείες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις
Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τις ακτοπλοϊκές
Είναι αδύνατον να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία