![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κίνδυνος εμπορικού πολέμου Ευρώπης – Κίνας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/business_daily_EU_China.jpg)
Kλιμακώνεται η διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αθέμιτο ανταγωνισμό με τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος ενός εμπορικού πολέμου της Ευρώπης με την Κίνα.
Η εξέλιξη της διαμάχης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την απόφαση που αναμένεται να λάβει η Κομισιόν στις αρχές Ιουνίου για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, με την πρόεδρο της, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να δηλώνει την περασμένη Τρίτη ότι η Ευρώπη θα έχει μία «εξατομικευμένη προσέγγιση» και οι όποιοι δασμοί επιβληθούν θα «είναι αντίστοιχοι με το επίπεδο της ζημιάς» που προκαλείται.
Κίνα: Στην Ευρώπη μέσω… Τουρκίας τα κινεζικά EV – Οι συζητήσεις για επενδύσεις
Από την πλευρά της, η Κίνα θεωρεί ότι μία τέτοια κίνηση θα παραβίαζε τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και ότι έχει το δικαίωμα να απαντήσει με περιοριστικά μέτρα στις εισαγωγές που κάνει από χώρες της ΕΕ. Τις περασμένες ημέρες, το Πεκίνο διέρρευσε ότι θα επιβάλει δασμούς στο κρασί και σε γαλακτοκομικά προϊόντα από την ΕΕ καθώς και σε αεροπλάνα. Προειδοποίησε, επίσης, για αύξηση από το 15% στο 25% των δασμών σε εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι δασμοί
Αν και οι εισαγωγές κρασιών, γαλακτοκομικών και αεροπλάνων αντιστοιχούσαν μόνο στο 3% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών από την ΕΕ το 2023, μία τέτοια κίνηση θα είχε πιθανόν και συνέχεια με νέους περιορισμούς, ανάλογα με την απόφαση που θα λάβει η ΕΕ τον Ιούνιο.
Σε κάθε περίπτωση, η επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχει κόστος και για την Ευρώπη, ενώ το όφελος για τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι αμφίβολο και μάλλον βραχυπρόθεσμο, όπως θεωρούν ακόμη και παράγοντες του κλάδου.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει στενές σχέσεις με την κινεζική αγορά, από την οποία προμηθεύεται σε σημαντικό βαθμό τα εξαρτήματα που είναι αναγκαία για την παραγωγή της και στην οποία κατευθύνεται ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό των συνολικών εξαγωγών της (η γερμανική Mercedes έχει το 16% των συνολικών εσόδων της από πωλήσεις στην Κίνα). Επομένως, αν η Κίνα αυξήσει τους δασμούς στα προϊόντα αυτά, το όφελος για τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτόματα περιορίζεται.
Αυτή είναι και μία σημαντική διαφορά της Ευρώπης σε σχέση με τις ΗΠΑ, οι οποίες ανακοίνωσαν πριν από δύο εβδομάδες τετραπλασιασμό των δασμών που επιβάλλουν στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα – από το 25% στο 100% – στο πλαίσιο μίας ευρύτερης εμπορικής σύγκρουσης με την Κίνα από την περίοδο της προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ. Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως, δεν έχουν ουσιαστική εξάρτηση από κινεζικές εταιρείες για τα εξαρτήματά τους και επομένως έχουν άλλα περιθώρια χειρισμών στο θέμα αυτό.
Η απάντηση των κατασκευαστών
Εκπρόσωποι κορυφαίων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εταιρείες από το να καλύψουν το κενό που έχουν με αυτές αναφορικά με το κόστος παραγωγής, το οποίο σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις είναι της τάξης του 30%. Μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen δήλωσε σε συνέδριο που έγινε στο Μόναχο αυτή την εβδομάδα ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προθεσμία δύο ή τριών ετών να προσαρμοστούν.
«Αν δεν κινηθούμε γρήγορα… θα είναι πραγματικά δύσκολο (για τη γερμανική βιομηχανία) να επιβιώσει», δήλωσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis – της εταιρείας που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του γαλλικού ομίλου της Peugeot – είπε ότι οι δασμοί αποτελούν «παγίδα» και ότι δεν υπάρχει πολύς χρόνος για την προσαρμογή των επιχειρήσεων.
Το μερίδιο των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκε στο 19% πέρυσι από 16% το 2022, ενώ ιδιαίτερη ανησυχία προκάλεσε η πρόθεση της κινεζικής BYD να πουλά από το επόμενο έτος στην Ευρώπη το πεντάθυρο μοντέλο της Seagull σε τελική τιμή για τον καταναλωτή χαμηλότερη από 20.000 ευρώ, μετά τους δασμούς και τις όποιες άλλες υποχρεώσεις συμμόρφωσης σε ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Υπουργείο Μεταφορών: Στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα «πράσινα» λεωφορεία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ilektrika-leoforeia-600x400.jpg)
Στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα «πράσινα» λεωφορεία
Στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογία, έως το 2027
![Ηλεκτροκίνηση: Στους δρόμους Αθήνας – Θεσσαλονίκης όλα τα νέα αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ilektrika-leoforeia-600x400.jpg)
Στους δρόμους Αθήνας - Θεσσαλονίκης όλα τα νέα αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία
Σύντομα προκηρύσσεται νέος διαγωνισμός για ηλεκτρικά λεωφορεία και τρόλεϊ
![Πετρελαϊκοί κολοσσοί κατά Μπάιντεν – Με αγωγή απαντούν στο σχέδιο υπέρ της ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/exxon-mobil-600x400.jpg)
Πετρελαϊκοί κολοσσοί κατά Μπάιντεν - Με αγωγή απαντούν στο σχέδιο υπέρ των ΕV
ExxonMobil και Chevron ανέλαβαν δράση στο όνομα της προστασίας των Αμερικανών καταναλωτών, των εργαζομένων στη βιομηχανία και της ενεργειακής ασφάλειας
![FT: Τι σημαίνουν οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/business_daily_EU_China-600x336.jpg)
Τι σημαίνουν οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά ΙΧ για την Κίνα - Η ανάλυση των FT
Τελικά πόσο μεγάλο θα είναι το πλήγμα για την Κίνα από την επιβολή υψηλών δασμών στα EV - Τι λένε οι ειδικοί
![Κίνα: Να επανεξετάσει η ΕΕ την απόφαση για επιβολή φόρου στα EV ζητά το Πεκίνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/XIAOMI-600x400.jpg)
Να επανεξετάσει η ΕΕ την απόφαση για επιβολή φόρου στα EV ζητά το Πεκίνο
Η ΕΕ αποφάσισε να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα - «Λάθος κατεύθυνση» γράφει το επίσημο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων
![Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Κίνδυνος για την ΕΕ οι κινεζικές επιδοτήσεις στα EV](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Κίνδυνος για την ΕΕ οι κινεζικές επιδοτήσεις στα EV
Η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων
![Κίνα-ΕΕ: «Επίθεση» Πεκίνου για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/CHINA-EU-600x392.jpg)
«Σηκώνει το γάντι» το Πεκίνο - Επίθεση στην ΕΕ για τους δασμούς στα ηλεκτρικά ΙΧ
«Θα είναι επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα διαμηνύει η Κίνα που θεωρεί πως συνιστούν προστατευτισμό
![Autohellas: Φέρνει στην ελληνική αγορά τα EV της κινεζικής XPENG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/xpeng-600x401.jpg)
Τα EV της κινεζικής XPENG στην Ελλάδα από την Autohellas
Ο Όμιλος Autohellas γίνεται ο Επίσημος Διανομέας της XPENG στην Ελλάδα λανσάροντας τρία Smart EV μοντέλα μέσα στο 2024
![Τesla: Eνα βήμα πιο κοντά στο λανσάρισμα της τεχνολογίας πλήρους αυτόνομης οδήγησης στην Κίνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/tesla1-600x393.jpg)
Deal Τesla - Baidu για την αυτόνομη οδήγηση στην Κίνα - Επεσε ένα ακόμα εμπόδιο για τον Μασκ
Η κινεζική Baidu ανακοίνωσε ότι παρέχει υπηρεσίες πλοήγησης σε επίπεδο λωρίδας για αυτοκίνητα Tesla
![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Για επέλαση ετοιμάζονται τα επόμενα χρόνια οι Κινέζοι κατασκευαστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Για επέλαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζονται οι Κινέζοι κατασκευαστές
Περίπου το 20% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν κινέζικα