Ήταν το 1996 όταν ο νεαρός τότε Tiger Woods υπέγραφε για πρώτη φορά πενταετές συμβόλαιο 40 εκατ. δολαρίων με τη Nike ως επαγγελματίας παίκτης του γκολφ. Σήμερα, ύστερα από 28 χρόνια, έπεσε η αυλαία σε μια από τις πιο προσοδοφόρες συνεργασίες στην ιστορία του αθλητισμού διεθνώς, αφήνοντας πίσω της ένα ισχυρό αποτύπωμα στα κέρδη της εταιρείας και στο μάρκετινγκ.
Ο Woods κυριάρχησε στον κόσμο του γκολφ για περισσότερο από μια δεκαετία και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στη λίστα των μεγάλων πρωταθλητών, τρεις πίσω από τον πρωτοπόρο Jack Nicklaus. Και ως ένας από τους πιο διάσημους αστέρες του αθλητισμού στον κόσμο, ο Woods υπέγραψε πολλαπλές περαιτέρω συμφωνίες με τη Nike κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου ενός 10ετούς συμβολαίου το 2013 αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Li Ning: Η κινεζική απάντηση στη… Nike
Win-win
Ο Tim Derdenger, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ και στρατηγικής στο Tepper School of Business του Carnegie Mellon στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια, δήλωσε στο BBC ότι η μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ του Woods και της Nike ήταν «win-win για όλους».
Το 2013, ο ακαδημαϊκός ήταν μέλος μιας ερευνητικής ομάδας που εξέτασε τον αντίκτυπο του Woods στις πωλήσεις των μπαλών γκολφ της Nike, τις οποίες άρχισε να χρησιμοποιεί από το 2000, διαπιστώνοντας ότι μέσχρι το 2010 η εταιρεία ανέκτησε το 57% της επένδυσης των 181 εκατ. δολαρίων στον Woods (τότε) από τις συγκεκριμένες μπάλες μόνο στις ΗΠΑ. Τι σήμαινε αυτό;
Ο Derdenger εξήγησε στο CNN πως όταν ο Woods έγινε επαγγελματίας, η Nike «δεν είχε μια ισχυρή ή εξέχουσα θέση στη βιομηχανία του γκολφ» και έτσι χτύπησε φλέβα χρυσού όταν ξεκίνησε τη συνεργασία της με το ανερχόμενο αστέρι, δημιουργώντας τη δική του σειρά προϊόντων.
«Ποιος θα μπορούσε εκ των υστέρων να φέρει αυτόν τον εκπληκτικό έφηβο παίκτη της γενιάςτου για να λανσάρει το εμπορικό σήμα γκολφ και το εμπορικό σήμα ένδυσης της Nike; Μόνο ο Woods που έφερε το παιχνίδι σε έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων τα τελευταία 25 χρόνια».
Modus operandi
«Αυτό ακριβώς ήταν το είδος του MO (modus operandi) για τη Nike, που εξακολουθεί να είναι έτσι μέχρι και σήμερα: βρίσκει αυτούς τους αθλητές που μπορούν να ταυτιστούν με μια γενιά ή μια εποχή και χτίζει μάρκες γύρω τους για να τους βοηθήσει να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων Nike», πρόσθεσε ο ακαδημαϊκός.
Όπως αναφέρει και το ESPN, ο Woods, ο οποίος επέστρεψε στους αγώνες τον περασμένο Νοέμβριο μετά από επτά μήνες διακοπής λόγω τραυματισμού, ανέφερε σε δήλωσή του στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ότι ήταν τυχερός που συνεργάστηκε με τη Nike πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι η Nike παρέμεινε πιστή στον Woods παρά τα όποια σκαμπανεβασμάτα της καριέρας του – μεταξύ άλλων και όταν προέκυψε ένα σκάνδαλο γύρω από την ιδιωτική του ζωή ενώ βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του το 2009, με τον γκολφέρ να παραδέχεται ότι ήταν άπιστος στην τότε σύζυγό του.
Καθώς μεγάλες μάρκες, όπως η Gillette, η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Accenture και η AT&T, διέκοψαν τους δεσμούς τους με τον Woods, η Nike δήλωσε τότε ότι παραμένει σταθερή και του προσέφερε την «πλήρη υποστήριξή» της.
View this post on Instagram
Αποχαιρετισμός
Την Τρίτη, ο Woods ευχαρίστησε το προσωπικό και άλλους αθλητές, καθώς και τον Phil Knight, συνιδρυτή και πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, για το «πάθος και το όραμά» του. Η Nike ανέφερε σε δήλωσή της στο BBC ότι η εταιρεία ήταν «ευγνώμων που υπήρξε μέρος» της καριέρας του.
«Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, γίναμε μάρτυρες, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, του τρόπου με τον οποίο ο Tiger όχι μόνο επαναπροσδιόρισε το άθλημα του γκολφ, αλλά έσπασε τα εμπόδια για όλο τον αθλητισμό», τόνισε το sport brand.
Αν και ο λόγος για τον οποίο έληξε η συνεργασία της Nike και του Woods δεν είναι γνωστός, εκτιμάται ότι η το γεγονός αυτό θα βλάψει περισσότερο τη μάρκα, προσθέτοντας ότι τα τελευταία πέντε έως επτά χρόνια το τμήμα γκολφ της εταιρείας βρισκόταν σε συνεχή προσπάθεια να κρατήσει τις πωλήσεις του.
Το 2016, η εταιρεία σταμάτησε να πωλεί μπαστούνια, τσάντες και μπάλες μετά από χρόνια πτώσης των πωλήσεων και μετατόπισε την εστίασή της σε υποδήματα και ρούχα γκολφ, τα οποία περιελάμβαναν συμφωνίες χορηγίας για ένα άλλο μεγάλο όνομα, τον τέσσερις φορές νικητή μεγάλων αγώνων Rory McIlroy.
Όμως, παρά τη δημοτικότητα του McIlroy, ο αντίκτυπος στις πωλήσεις δεν έφτανε εκείνον του Woods.
Και μετά, τι;
Χωρίς τον Woods και τον πρώην μπασκετμπολίστα Michael Jordan, «μπορεί το brand της Nike να μην βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα», αναφέρει το CNN. «Γιατί αυτοί οι δύο αθλητές είναι συνώνυμοι με τη Nike και την ανάπτυξή της. Και μπορεί ο Jordan να μην έχει παίξει εδώ και 20 χρόνια, ωστόσο τα προϊόντα του πουλάνε και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς. Ποιος είπε ότι δεν μπορεί και ο Woods να κάνει το ίδιο»;
Latest News
Μπορούν αθλητικές ομάδες να επωφεληθούν από το TikTok;
Γιατί γερμανικές ομάδες μπαίνουν στον κόσμο του TikTok
Gaming, social και... Μπομπ Σφουγγαράκης: Ποιος θα πείσει την GenZ να δει live αγώνες
Tο ενδιαφέρον μειώνεται, απειλώντας το επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στα δικαιώματα μετάδοσης
Ο Μέσι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος παίκτης στο MLS
O Μέσι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος παίκτης στο MLS.
Προκαλεί ίλιγγο το χρηματικό έπαθλο του φετινού Ρολάν Γκαρός
Αυξημένο 7.8% συγκριτικά με την περσινή σεζόν, με το συνολικό ποσό να φτάνει 53.5 εκατομμύρια ευρώ.
Οι 10 πλουσιότεροι αθλητές στον κόσμο: Σε ποια θέση είναι ο Γιάννης Αντετοκούνμπο
Ο Έλληνας άσος του NBA εισπράττει 46 εκατ. δολάρια από το συμβόλαιό του με τους Μπακς
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Δεν θέλω να μαθαίνω από ήττες, θέλω να συνεχίσω να κερδίζω»
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε στη Daily Mail για την απόφαση να ασχοληθεί με τη Νότιγχαμ Φόρεστ και τους στόχους που θέλει να πετύχει
Δύο εισιτήρια για το UEFA Europa Conference League κοστίζουν όσο ένα μικρό αυτοκίνητο
Στη δευτερογενή αγορά έχει στηθεί πάρτι για τα εισιτήρια του τελικού ανάμεσα σε Ολυμπιακό και Φιορεντίνα
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Να συνεργαστούν όλοι ώστε ο τελικός να διαφημίσει την Ελλάδα μας»
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για την πρόκριση του Ολυμπιακού στον τελικό του Conference League. Όλοι θα πρέπει να συνεργαστούν για να γίνει ένα σπουδαίο παιχνίδι που θα διαφημίσει την Ελλάδα
Ο Ολυμπιακός στον τελικό του Conference League (2-0) – Δόξα στα παιδιά σου Θρύλε της Ευρώπης
Ο Ολυμπιακός έγραψε απόψε την πιο ένδοξη σελίδα της ιστορίας του, επικρατώντας της Άστον Βίλα με 2-0 και θα παίξει στον τελικό του Conference που θα γίνει στη Νέα Φιλαδέλφεια
Ολυμπιακός – Άστον Βίλα: Έτοιμος να γράψει ιστορία στο κατάμεστο Καραϊσκάκη
Ο Ολυμπιακός κοντράρεται με την Άστον Βίλα στο καυτό «Γεώργιος Καραϊσκάκης» για τον δεύτερο ημιτελικό έχοντας στόχο την υπεράσπιση του υπέρ του 4-2 και την… «Opap Arena»