Κινεζικά brands, όπως η Shein και η Temu έχουν ήδη κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο στα παγκόσμια καλάθια αγορών και η μάρκα αθλητικών ειδών Li Ning ελπίζει να βαδίσει στα χνάρια τους.
Στο αποκορύφωμά της το 2021, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας έφτασε τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Αλλά η προσπάθεια του κατασκευαστή ενδυμάτων να αμφισβητήσει τους τύπους της Nike και της Adidas αποδεικνύεται δύσκολη.
Όπως γράφουν οι Financial Times, στην Κίνα οι καταναλωτές έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις τοπικών εμπορικών σημάτων τα τελευταία χρόνια. Το 2022, ο Li Ning είχε μερίδιο αγοράς 10,4%. Η Peer Anta είχε μερίδιο 20,4%. Και οι δύο μαζί πλησιάζουν το 23% της Nike. Τα λειτουργικά περιθώρια της Li Ning ξεπέρασαν επίσης το 22% ένα κατόρθωμα το οποίο δεν μπόρεσαν να επιτύχουν οι περισσότερες τοπικές εταιρείες ένδυσης.
Και η φανταχτερή της εμφάνιση στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης δημιούργησε ελπίδες ότι σύντομα θα βρει ένα διασυνοριακό κοινό καταναλωτών.
Οι λόγοι ανησυχίας
Παρόλα αυτά, οι μετοχές της Li Ning λένε μια διαφορετική ιστορία, καταγράφοντας ήδη πτώση κατά 82% σε σχέση με το ανώτατο όριο του 2021. Με 11 φορές τα μελλοντικά κέρδη, διαπραγματεύονται μόλις στο ένα πέμπτο των επιπέδων που παρατηρήθηκαν πριν από τρία χρόνια. Πέρυσι, η Li Ning ήταν μία από τις μετοχές με τις χειρότερες επιδόσεις στον δείκτη Hang Seng. Αυτή την εβδομάδα συνέχισε την πτωτική της τροχιά, με την τιμή της μετοχής να υποχωρεί περισσότερο από το ένα δέκατο.
Σύμφωνα με τους FΤ, υπάρχουν διάφοροι λόγοι ανησυχίας. Η καταναλωτική ζήτηση στην Κίνα παραπαίει. Αυτό έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου της Li Ning. Για τους ξένους επενδυτές, η επένδυση στην Κίνα εγκυμονεί επίσης πολιτικούς κινδύνους. Επιπλέον, η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει κατηγορίες για καταναγκαστική εργασία από τις ΗΠΑ, αν και απέρριψε την κατηγορία ως «λανθασμένη και παραπλανητική». Ωστόσο, ο αποκλεισμός της Li Ning από το Sovereign Wealth Fund της Νορβηγίας, το μεγαλύτερο στον κόσμο, από το χαρτοφυλάκιό του το 2022 υπογραμμίζει τις ανησυχίες των ξένων επενδυτών.
Εντός της Κίνας, η Li Ning παραμένει μια τρομερή μάρκα. Αλλά σε αντίθεση με ορισμένους από τους εταίρους της στη μόδα, το κοινό της παραμένει σε μεγάλο βαθμό τοπικό.
Latest News
Αποχωρεί από την OpenAI ο συνιδρυτής και επικεφαλής επιστήμονας Ίλια Σατσκέβερ
Νέος επικεφαλής επιστήμονας της εταιρείας αναλαμβάνει ο Γιοακούμπ Πατσότσκι
Έγιναν τεμπέληδες οι Γερμανοί;
Οι Γερμανοί έχουν τη φήμη ότι είναι εργατικοί, ευσυνείδητοι, αξιόπιστοι και παραγωγικοί - Πώς είναι η κατάσταση σήμερα; Μήπως δεν είναι πια αυτό που ήταν;
Η Amazon απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Walmart
Αν οι τρέχουσες τάσεις των πωλήσεων διατηρηθούν, η Amazon είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τη Walmart
Γιατί η Gucci έπεσε από την πασαρέλα και μπήκε στα... καλάθια
Περίπου το 50% των πωλήσεων της Kering προέρχεται από την Gucci, πράγμα που σημαίνει ότι όταν η μάρκα τα πηγαίνει άσχημα, αναπόφευκτα η εταιρεία ακολουθεί
Γιατί ο Λούλα απέπεμψε τον πρόεδρο του πετρελαϊκού κολοσσού Petrobras
Η προεδρία της γιγαντιαίας δημόσιας επιχείρησης έχει χαρακτηριστεί… βαλς
Το κυνήγι για τα χαμένα δισεκατομμύρια της Credit Swisse μετά την κατάρρευση της Greensill
Τι ρόλο παίζουν ο «Τραμπ από τα Κυανά Όρη» και μια τοπική τράπεζα στη Βιρτζίνια
Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση
«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.
Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Η Walmart είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στον κόσμο. Στις 31 Ιανουαρίου απασχολούσε περίπου 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους
Ο Ζάκερμπεργκ έγινε 40 και έχει πολλά... δισεκατομμύρια λόγους να τα γιορτάζει
Η Meta eίναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο
Οι Gen Z τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Όσοι είναι στις αρχές της δεκαετίας των 20 κερδίζουν λιγότερα, έχουν περισσότερα χρέη και βλέπουν υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από ό,τι οι millennials στην ηλικία τους