Κινεζικά brands, όπως η  Shein και η Temu έχουν ήδη κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο στα παγκόσμια καλάθια αγορών και η μάρκα αθλητικών ειδών Li Ning ελπίζει να βαδίσει στα χνάρια τους.

Στο αποκορύφωμά της το 2021, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας έφτασε τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Αλλά η προσπάθεια του κατασκευαστή ενδυμάτων να αμφισβητήσει τους τύπους της Nike και της Adidas αποδεικνύεται δύσκολη.

Όπως γράφουν οι Financial Times, στην Κίνα οι καταναλωτές έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις τοπικών εμπορικών σημάτων τα τελευταία χρόνια. Το 2022, ο Li Ning είχε μερίδιο αγοράς 10,4%. Η Peer Anta είχε μερίδιο 20,4%.  Και οι δύο μαζί πλησιάζουν το 23% της Nike. Τα λειτουργικά περιθώρια της Li Ning ξεπέρασαν επίσης το 22% ένα κατόρθωμα το οποίο δεν μπόρεσαν να επιτύχουν οι περισσότερες τοπικές εταιρείες ένδυσης.

Και η φανταχτερή της εμφάνιση στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης δημιούργησε ελπίδες ότι σύντομα θα βρει ένα διασυνοριακό κοινό καταναλωτών.

Οι λόγοι ανησυχίας

Παρόλα αυτά, οι μετοχές της Li Ning λένε μια διαφορετική ιστορία, καταγράφοντας ήδη πτώση κατά 82% σε σχέση με το ανώτατο όριο του 2021. Με 11 φορές τα μελλοντικά κέρδη, διαπραγματεύονται μόλις στο ένα πέμπτο των επιπέδων που παρατηρήθηκαν πριν από τρία χρόνια. Πέρυσι, η Li Ning ήταν μία από τις μετοχές με τις χειρότερες επιδόσεις στον δείκτη Hang Seng. Αυτή την εβδομάδα συνέχισε την πτωτική της τροχιά, με την τιμή της μετοχής να υποχωρεί περισσότερο από το ένα δέκατο.

Σύμφωνα με τους FΤ, υπάρχουν διάφοροι λόγοι ανησυχίας. Η καταναλωτική ζήτηση στην Κίνα παραπαίει. Αυτό έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου της Li Ning. Για τους ξένους επενδυτές, η επένδυση στην Κίνα εγκυμονεί επίσης πολιτικούς κινδύνους. Επιπλέον, η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει κατηγορίες για καταναγκαστική εργασία από τις ΗΠΑ, αν και απέρριψε την κατηγορία ως «λανθασμένη και παραπλανητική». Ωστόσο, ο αποκλεισμός της Li Ning από το Sovereign Wealth Fund της Νορβηγίας, το μεγαλύτερο στον κόσμο, από το χαρτοφυλάκιό του το 2022 υπογραμμίζει τις ανησυχίες των ξένων επενδυτών.

Εντός της Κίνας, η Li Ning παραμένει μια τρομερή μάρκα. Αλλά σε αντίθεση με ορισμένους από τους εταίρους της στη μόδα, το κοινό της παραμένει σε μεγάλο βαθμό τοπικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αργεντινή: Ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 8,8%, αλλά πλέον γίνεται αισθητή η ύφεση
Διεθνή |

Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση

«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.