Με έσοδα που προσεγγίζουν τα 10 εκατ.. ευρώ το χρόνο από το υφιστάμενο, και με διαθέσιμα αποθεματικά που καλύπτουν την κατασκευή του έργου είναι «απορίας άξιο» γιατί δεν δρομολογείται η ιδέα που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ στη Σαντορίνη.
Πέρασαν 42 χρόνια από το τότε που τέθηκε σε λειτουργία το τελεφερίκ στη Σαντορίνη, το 1982, μετά από δωρεά του Ιδρύματος «Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού» το οποίο ιδρύθηκε το 1979 από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό.
Το τελεφερίκ στα Φηρά λειτουργεί από το 1982, χάρη στον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του, δαπανώντας πάνω από 140 εκατομμύρια δραχμές (περίπου 411.000 ευρώ). Ο Ευάγγελος Νομικός, όχι μόνο κατασκεύασε και παρέδωσε το σημαντικό αυτό έργο, αλλά παρέδωσε τα δικαιώματα χρήσης και τους πόρους που προκύπτουν από τη χρήση του στο Δήμο και τις κοινότητες του νησιού, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Το τελεφερίκ ενώνει την πόλη των Φηρών με το παλιό λιμάνι ή Γιαλό (Όρμο των Φηρών), στο οποίο αγκυροβολούν τα κρουαζιερόπλοια, οι επιβάτες των οποίων το χρησιμοποιούν για να επισκεφθούν την πόλη των Φηρών και να επιστρέψουν.
Σαντορίνη: Δεύτερο τελεφερίκ ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας
Το τελεφερίκ της Σαντορίνης εξυπηρετεί συνολικά 1200 άτομα την ώρα , σε ύψος 220 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την διαδρομή διαρκεί 3 λεπτά και είναι κατασκευασμένο από την εταιρεία Doppelmayr® σύμφωνα με τις Αυστριακές προδιαγραφές.
Η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ είναι μια παλιά ιδέα που όμως παρά τις μελέτες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν μέχρι τώρα δεν έχει γίνει πράξη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού Αντώνη Παγώνη το θέμα «κολλάει» στα συναρμόδια υπουργεία. Εγώ ο ίδιος κίνησα το θέμα και κόλλησε στη δεύτερη υπουργική υπογραφή λέει στον ot.gr. ΟΙ εκπρόσωποι της κρουαζιέρας επισημαίνουν επίσης στον ot.gr ότι επί 10 ολόκληρα χρόνια αγωνίζονται προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις. Μάλιστα όπως σημειώνουν για την κατασκευή του δεύτερου τελεφερίκ δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.
«Θα λύσει πολλά προβλήματα»
Το δεύτερο τελεφερίκ θα επέλυε πολλά προβλήματα διαχείρισης του όγκου των επιβατών, τονίζουν. Η κρουαζιέρα «πιέζει» επιπλέον το νησί συμβάλλοντας περίπου το 1/3 στον τουριστικό όγκο. Το 2023 έφτασαν με κρουαζιερόπλοια στην Σαντορίνη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) 1.298.968 επισκέπτες και είναι αυτός ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός σε ελληνικό προορισμό μετά τον Πειραιά (1.500.000 περίπου επιβάτες). Όμως αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Το 2023 η ο αριθμός των επισκεπτών με κρουαζιέρα στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 472.366 (+57,15% ποσοστιαία), ενώ για το 2024 προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ.
Δεν μπορούμε να πούμε στον κόσμο να μην έρχεται τη Σαντορίνη, λέει ο κ. Παγώνης. Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων . Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Ζώρζος, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιών το οποίο θα προβλέπει όπως και παλαιότερα που ήταν σε εφαρμογή 8.000 επισκέπτες κρουαζιέρας την ημέρα. Για φέτος πάντως που το σύστημα δεν εφαρμόστηκε προβλέπεται ότι για 63 ημέρες της τουριστικής σεζόν θα υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών. Ανάλογο πρόβλημα θα υπάρχει και το 2025 και η κατάσταση θα αντιμετωπισθεί εκ των ενόντων. Το σύστημα κατανομής (berth allocation) θα τεθεί σε λειτουργία και πάλι από το 2026, με όριο τις 8.000 την ημέρα, καθώς τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας καταρτίζουν τα προγράμματα τους για εκείνη τη χρόνια.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (EEΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς τονίζει στον ot.gr ότι η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών είναι ώριμο προς επίλυση θέμα.
Η Σαντορίνη είναι πολύ δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και μεγάλη πηγή εσόδων για το νησί. Φέτος η τουριστική κίνηση εμφανίζεται και πάλι μειωμένη κατά 10-15%. Αυτό σημαίνει πρόβλημα και για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι συνεπώς πολύ σημαντικά για τα καταστήματα κάθε είδους σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας ο τουρισμός - Κάθε ευρώ φέρνει 2,65 ευρώ στο ΑΕΠ
Η άμεση επίδραση του τουρισμού σημείωσε αύξηση κατά 23,5%
Fitch Solutions: 40 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα έως το 2028
Νέα υψηλά εφέτος- Κλειδί οι αγορές της Κίνας και της Ινδίας
Από ποιες χώρες περιμένουμε περισσοτέρους τουρίστες – Οι κερδισμένοι προορισμοί [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του συστήματος Air data Tracker του Insete
Σε θετικό «τέμπο» ο τουρισμός - Στους 7,7 εκατ. οι επιβάτες στο Ελ. Βενιζέλος το α΄τετράμηνο
Ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των τεσσάρων πρώτων μηνών του 2024 ανήλθε σε 67.447
Οι πριβέ ξεναγήσεις, απάντηση στον υπερτουρισμό - Η πλούσια ελίτ και τα εισιτήρια για λίγους
Από τη Σεβίλλη και τη Βενετία μέχρι το Άμστερνταμ και την Αθήνα, η Ευρώπη ποντάρει στα παχυλά πορτοφόλια
DW: Η Ελλάδα υποδέχεται πανέτοιμη τους τουρίστες
Οι αρχές εστιάζουν φέτος κυρίως στην πρόληψη για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών. Θέλουν να προστατέψουν όσο γίνεται τουρίστες και επισκέπτες από πυρκαγιές και πλημμύρες.
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το πρόγραμμα Κοινωνικός Τουρισμός 2024-2025
Μέχρι στιγμής συνολικά 8.575 επιταγές Κοινωνικού Τουρισμού έχουν ενεργοποιηθεί
Έχετε τον νου σας - Ποιες είναι οι τουριστικές πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες
Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι μερικά από τα πιο δημοφιλή τουριστικά σημεία της Ευρώπης δυστυχώς συμβαδίζουν με μερικές από τις χειρότερες στατιστικές πορτοφολάδων στην ήπειρο
Έριξε άγκυρα στη Θεσσαλονίκη το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη φετινή σεζόν
Το «Celestyal Journey» έφτασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη προερχόμενο από τον Πειραιά και θα αναχωρήσει στις 19:00, με επόμενό του προορισμό το Κουσάντασι της Τουρκίας
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα