Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στο αθλητικό, αλλά και στο …οικονομικό ρεπορτάζ. Για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια, η Εθνική Γερμανίας εγκαταλείπει την Adidas και θα «ντύνεται» από την αμερικανική Nike στην περίοδο 2027-2034. Πρόκειται για εμπορική συμφωνία-μαμούθ, της οποίας το αντίτιμο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επισήμως. Σύμφωνα πάντως με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, οι Αμερικανοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν στη Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB) διπλάσιο ποσό από τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που μέχρι σήμερα έδινε η Adidas για να εμφανίζονται οι κλασικές «τρεις ρίγες» στη φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ.
Χαράς ευαγγέλια για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, Τζον Ντόναχο, που δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι η επιχείρησή του είναι «η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο» και ότι «αποτελεί μεγάλη τιμή η υπογραφή του συμβολαίου με την Εθνική Γερμανίας». Στο «ντέρμπι» Nike – Adidas οι Αμερικανοί παίρνουν πολύτιμους βαθμούς, ενώ ήδη «ντύνουν» τη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Κροατία, αλλά και την Εθνική Ελλάδας. Όμως η Adidas κρατάει ακόμη την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την παγκόσμια πρωταθλήτρια Αργεντινή.
Γερμανία: Νέος σπόνσορας για την εθνική ποδοσφαίρου
Έντονες πολιτικές αντιδράσεις
Η απόφαση για «αλλαγή φανέλας» προκαλεί πρωτοφανείς, αλλά και διακομματικές πολιτικές αντιδράσεις. «Δεν μπορώ να φανταστώ τη φανέλα της Εθνικής Γερμανίας χωρίς τις ‘τρεις ρίγες’» σχολιάζει ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Ήταν μία ακατανόητη απόφαση, που με εξέπληξε» δηλώνει ο επικεφαλής της χριστιανοδημοκρατικής αντιπολίτευσης (CDU) Φρίντριχ Μερτς. Όσο για τον αριστερό πρωθυπουργό της Θουριγγίας, Μπόντο Ράμελο, λέει ξεκάθαρα ότι «τον πιάνουν τα νεύρα του» όταν βλέπει ότι «όλα περιστρέφονται γύρω από το χρήμα και το δολάριο».
Πιο έντονα από όλους αντιδρά ο Βαυαρός πρωθυπουργός Μάρκους Ζέντερ, θυμίζοντας ότι η συνεργασία με την Adidas χρονολογείται από το 1954, όταν η Νατσιοναλμάνσαφτ πέτυχε το «θαύμα της Βέρνης» και αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια. «Αυτή η ιστορία επιτυχίας ξεκίνησε το 1954 με την αξέχαστη νίκη στον τελικό του Μουντιάλ, που χάρισε και πάλι αυτοπεποίθηση στην πατρίδα μας» σχολιάζει ο επικεφαλής των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) στην πλατφόρμα Χ. «Είναι λάθος και είναι κρίμα» να τερματιστεί αυτή η παράδοση, υποστηρίζει ο Ζέντερ, γιατί «η Εθνική αγωνίζεται με τις τρεις ρίγες. Είναι τόσο αυτονόητο αυτό, όσο και το ότι η μπάλα είναι στρογγυλή και το παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά…» Σημειωτέον ότι η Adidas έχει την έδρα της στο Χερτσογκενάουραχ της Βαυαρίας.
«Πάντσερ» με ροζ φανέλες;
Για τους θιασώτες της παράδοσης το συμβόλαιο με τη Nike ήταν το δεύτερο σοκ μέσα σε λίγες μέρες. Είχε προηγηθεί η νέα ροζ φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ που παρουσίασε η ποδοσφαιρική ομοσπονδία ενόψει EURO 2024. Για την ακρίβεια παρουσιάστηκαν δύο νέες φανέλες, με τις κλασικές ρίγες της Adidas (ακόμη): στα εντός έδρας παιχνίδια οι Γερμανοί θα αγωνίζονται με λευκή εμφάνιση, στα εκτός έδρας με ροζ-μωβ. Και στις δύο περιπτώσεις τα εθνικά χρώματα (μαύρο, κόκκινο, χρυσό) περιορίζονται σε μία συμβολική παρουσία, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πολλές φορές στο παρελθόν.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ θεωρούν ότι το ροζ συμβολίζει την καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο που η Deutsche Telekom, o γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών, έγινε παγκοσμίως γνωστή με το έντονο ροζ χρώμα (magenta) στην εταιρική της ταυτότητα. Με αυτό το χρώμα ντύνει ως μέγας χορηγός και τους Telekom Baskets, την ομάδα μπάσκετ της Βόννης, που το 2023 αναδείχθηκε δευτεραθλήτρια Γερμανίας και κατέκτησε το Champions League, ενώ σήμερα εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην Μπουντεσλίγκα του μπάσκετ.
Σύμβολο καινοτομίας και ανανέωσης
Αυτή είναι προφανώς και η λογική της Adidas. «Θέλουμε να ερμηνεύσουμε με σύγχρονο τρόπο το γερμανικό ποδοσφαιρικό DNA» αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας. «Αυτή η εμφάνιση συμβολίζει τη νέα γενιά των φιλάθλων και την πολυμορφία της χώρας»
Όπως φαίνεται από τα σχόλια στα social media, πολλοί δεν μπορούν να χωνέψουν ότι τα σκληροτράχηλα «πάντσερ» θα εμφανίζονται στο γήπεδο με ροζ φανέλες. Κάποιοι σχολιάζουν απαξιωτικά «το ροζ της Barbie». Ο προπονητής της Λειψίας Μάρκο Ρόζε δηλώνει ότι «είναι θέμα γούστου». Ο «πλακατζής» Τόμας Μίλερ, από τους πιο έμπειρους παίκτες της Εθνικής Γερμανίας, το αντιμετωπίζει με χιούμορ. «Θυμάμαι ότι στην πρώτη φωτογράφηση όλοι είχαν τη λευκή φανέλα, αλλά εγώ βρέθηκα με τη ροζ, νόμιζα ότι κατά λάθος μου έδωσαν τη στολή του τερματοφύλακα».
Με τεράστια εμπειρία ως παίκτης και μάνατζερ της Νατσιοναλμάνσαφτ, ο Όλιβερ Μπίερχοφ δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι «κάπου υπάρχουν και εμπορικές σκοπιμότητες. Να πουλήσουμε περισσότερες φανέλες, να απευθυνθούμε σε μία πολύ νεότερη γενιά». Όμως ο Μάρσελ Λόκο, από τους πιο γνωστούς διαφημιστές της νέας γενιάς στη Γερμανία, δεν ενθουσιάζεται με τη ροζ φανέλα: «Μου δίνει την εντύπωση μίας υπερβολικής κολακείας προς το κοινό, σαν να προσπαθούμε να τους πούμε: ‘Κοιτάξτε πόσο cool είμαστε…’».
Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, οι τιμές για τις καινούριες φανέλες δεν είναι πολύ cool. Ξεκινούν από τα 75 ευρώ για τα παιδικά μεγέθη και φτάνουν μέχρι τα 150 ευρώ για την «authentic version» που θα φορέσει στο γήπεδο ο Τόμας Μίλερ…
Deutsche Welle
Γιάννης Παπαδημητρίου
dpa, SID, HB
Latest News
Σε δημοπρασία η «χρυσή μπάλα» του Μαραντόνα
Σε δημοπρασία η «Χρυσή Μπάλα» του Ντιέγκο Μαραντόνα όπως ανακοίνωσε σήμερα (7/5) ο οίκος δημοπρασιών Aguttes
Το στοίχημα του καθαρού Σηκουάνα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού
Μέχρι την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων το νερό του ποταμού πρέπει να είναι καθαρό
Πόσα χρήματα έχει κερδίσει μέχρι στιγμής ο Ολυμπιακός από την ασύλληπτη ευρωπαϊκή του πορεία
Αυτά είναι τα συνολικά έσοδα του Ολυμπιακού φέτος από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις
Άστον Βίλα – Ολυμπιακός: 2-4 – Μυθική νίκη στην Αγγλία και φουλ για τελικό!
Ο Ολυμπιακός ήταν μαγικός πετυχαίνοντας επική νίκη στην Αγγλία επί της Άστον Βίλα και θέλει να «σφραγίσει» στο Καραϊσκάκη την πρόκριση στον τελικό του Conference League
«Χρυσός» ο Λευτέρης Πετρούνιας για 7η φορά στους κρίκους (vid)
Ο σπουδαίος Λευτέρης Πετρούνιας με μια συγκλονιστική εμφάνιση κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ενόργανης γυμναστικής που διεξάγεται στο Ρίμινι.
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Nike, Adidas και Puma στο σπριντ για τα 55,32 δισ. δολάρια [γράφημα]
Η παγκόσμια αγορά αθλητικών υποδημάτων προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,08% μέχρι και το 2028
Μεγάλη ανατροπή με Λάρκιν: Έτοιμος να πει «ναι» σε πρόταση 6 εκατομμυρίων
Ο Σέιν Λάρκιν έχει στα χέρια του πρόταση 6 εκατ. δολάρια για δύο χρόνια και είναι έτοιμος να απαντήσει θετικά
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η γκρίνια των Γάλλων
Τα ζητήματα σχεδιασμού και οι κίνδυνοι ασφάλειας σημαίνουν ότι με λιγότερο από 100 ημέρες να απομένουν, τα επίπεδα ενθουσιασμού στο Παρίσι είναι στο πάτωμα
Θα κολυμπήσουν στον Σηκουάνα οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων;
Η ποιότητα του νερού είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες, δήλωσε αξιωματούχος της πόλης, μετά από αναφορά για υψηλά επίπεδα βακτηρίων στον ποταμό