Έλλειψη στον παγκόσμιο στόλο δεξαμενοπλοίων θα μπορούσε να προκαλέσει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, εάν η διαταραχή συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation (KPC), Shaikh Nawaf al-Sabah.
Χούθι: Νέα επίθεση σε ελληνόκτητο πλοίο
Μιλώντας προ ημερών στο CNBC, ο al-Sabah ανέφερε ότι «ένα από τα πράγματα για τα οποία νομίζω ότι μπορεί να ανησυχούμε είναι ότι αν αυτό συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες, δεν θα έχουμε ίσως τον διαθέσιμο στόλο των δεξαμενόπλοιων για να συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε».
Αισιοδοξία
Η KPC στέλνει πλέον σημαντικές ποσότητες πετρελαίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αν και δεν έχει εγκαταλείψει πλήρως τη διαδρομή που διασχίζει την Ερυθρά Θάλασσα. «Διατηρούμε έναν στρατηγικό στόλο δεξαμενόπλοιων για τέτοιου είδους λόγους», δήλωσε ο al-Sabah. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να προμηθεύσουμε τους πελάτες μας στις ποσότητες που απαιτούνται εγκαίρως χωρίς πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω πόσοι άλλοι παραγωγοί έχουν αυτό το στρατηγικό όραμα».
Η Al-Sabah δεν βλέπει τον κίνδυνο οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή να οδηγήσουν σε σύγκρουση που θα μπορούσε να διαταράξει τον εφοδιασμό με αργό στην ευρύτερη περιοχή. Ο Περσικός Κόλπος έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμους πολέμους, αλλά η μόνη φορά που το Κουβέιτ δεν μπόρεσε να μεταφέρει πετρέλαιο με πλοία ήταν κατά τη διάρκεια της εισβολής του Σαντάμ Χουσεΐν στο Ιράκ το 1990, είπε.
«Δεν βλέπω φόβο για την προσφορά», υπογράμμισε. «Είμαι βέβαιος ότι ο κλάδος και το σύστημα είναι καλά εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν πιθανές κρίσεις εφοδιασμού που μπορεί να προκύψουν».
Ανησυχεί η Chevron
Ο διευθύνων σύμβουλος της Chevron Michael Wirth, ωστόσο, υποστήριξε ότι η κατάσταση ασφαλείας στη Μέση Ανατολή είναι εύθραυστη και «μπορεί να αλλάξει από στιγμή σε στιγμή». Πρόσθεσε ότι η Chevron αποφεύγει πλέον την Ερυθρά Θάλασσα.
«Σήμερα η σύγκρουση στο Ισραήλ και τη Γάζα συνεχίζεται, δεν φαίνεται να υπάρχει λύση και οι περιφερειακοί κίνδυνοι εξακολουθούν να είναι υψηλοί», δήλωσε ο Wirth στο CNBC.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό πετρέλαιο έχουν καταγράψει αύξηση φέτος, ωστόσο υποφέρουν από την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την υγεία της οικονομίας της Κίνας και την ισχύ της αμερικανικής παραγωγής αργού. Πέρυσι, οι φόβοι ότι η ζήτηση επιβραδύνεται στην Κίνα, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ έφτασε στο ρεκόρ των 13,3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως, επιβάρυναν τις τιμές.
Ο Al-Sabah πάντως δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για τη ζήτηση αργού στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
«Επισκέπτομαι συχνά τους εταίρους μας στην Κίνα και η ανταπόκριση που έχω από αυτούς είναι πάντα ότι αν έχετε πρόσθετες προμήθειες, είμαστε πρόθυμοι να τις απορροφήσουμε», δήλωσε ο Al-Sabah. «Η ζήτηση έχει αυξηθεί σταθερά στην Κίνα και είναι σταθερή».
Latest News
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα