Μετά από 13 χρόνια η δεξαμενή Νο 3 (AFRAMAX), η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ξανά σήμερα. Η δεξαμενή Νο3, μετονομάστηκε σε «Σταύρος Νιάρχος», ενώ είχε προηγηθεί η μετονομασία της Νο2 σε «Στρατής Ανδρεάδης» και της Νο1 σε «Γιάννης Γουλανδρής». Πρόκειται για μια συμβολική απόφαση του ίδιου του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνου Ξενοκώστα, τιμώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τους ιδρυτές των τριών μεγάλων Ναυπηγείων της Χώρας ( Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Σύρος) και αναδεικνύοντας την ενότητα των ελληνικών Ναυπηγείων σ’ αυτήν τη νέα εποχή για τον κλάδο.
ΟΝΕΧ: Τα 500 έφτασαν τα πλοία που έχουν εισέλθει Ελευσίνα και Σύρο
Ήταν 15 Ιουλίου του 2011 όταν η «Σταύρος Νιάρχος» βυθίστηκε, αφήνοντας πίσω της ανεργία, στρατηγική και εμπορική απομείωση της εθνικής ναυπηγικής ισχύος. 13 χρόνια αργότερα, μετά από επτάμηνη επισκευή, αξίας σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ, στις 27 Μαρτίου του 2024, η «Σταύρος Νιάρχος» «έβγαλε» το πρώτο της πλοίο, το γιγάντιο Αλγερινό ferry μήκους 200m και πλάτους 30m (μικτό τονάζ 49.939 τόνων, χωρητικότητα επιβατών 1800 άτομα, χωρητικότητα πληρώματος 180 άτομα, χωρητικότητα 640 αυτοκινήτων), στα πλαίσια της σύμβασης μεταξύ του Ομίλου ΟΝΕΧ και της κρατικής εταιρίας της Αλγερίας ENTMV (Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs).
Σημειώνεται πως και αυτήν η δεξαμενή, μετά τη «Βιολάντω» και την «Στρατής Ανδρεάδης» χαρακτηρίζεται ‘’έξυπνη δεξαμενή’’, με ειδικούς αισθητήρες και υπολογιστικά συστήματα, που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και την βέλτιστη επιχειρησιακή της λειτουργία.
Η σημερινή ημέρα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για την Ελλάδα και τον εγχώριο ναυπηγικό κλάδο. Οι εμπορικές δυνατότητες της χώρας ενισχύονται και μαζί τους εντείνεται και ο γεωστρατηγικός μας ρόλος στην ευρύτερη περιοχή.
Θέσεις εργασίας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας, ενώ συνδυαστικά με τη «Στρατής Ανδρεάδης», θα υπάρχει πια η δυνατότητα εξυπηρέτησης άνω των 110- 120 πλοίων σε ετήσια βάση. Μετά την προσθήκη και των νέων δεξαμενών AFRAMAX & SUEZMAX – που είναι υπό συμβασιοποίηση/νέα κατασκευή, τα Ναυπηγεία του Ομίλου ΟΝΕΧ (Νεώριο – Ελευσίνα) πρόκειται να αγγίξουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περί των 300 πλοίων ετησίως.
Σε λιγότερο από ένα χρόνο, ο Όμιλος ανακαίνισε πλήρως δύο πλωτές δεξαμενές («Στρατής Ανδρεάδης», PANAMAX και «Σταύρος Νιάρχος», AFRAMAX) στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ρεκόρ στην ιστορία του εγχώριου κλάδου. Παράλληλα, ξεκίνησε και νέο πρόγραμμα ανακαίνισης/επισκευών και στη δεξαμενή («Βιολάντω», PANAMAX), των Ναυπηγείων του στη Σύρο, αποδεικνύοντας την απόλυτη προσήλωση της ΟΝΕΧ στη μεταμόρφωση των Ελληνικών Ναυπηγείων σε πρωταγωνιστή των εξελίξεων.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία