Η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ενώ το μέλλον αναμένεται ακόμη πιο ευοίωνο.
Όπως εκτιμά ο έλληνας εφοπλιστής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος  της ναυτιλιακής εταιρείας Eurodry, κ. Αριστείδης Πίττας, στο βαθμό που τα εμβολιαστικά προγράμματα προχωρούν κανονικά, αναμένεται αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για εμπορεύματα χύδην ξηρού φορτίου, όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα, ο άνθρακας, κ.λ.π., καθώς οι χώρες σχεδιάζουν να δαπανήσουν δισεκατομμύρια σε νέα έργα υποδομής.
Από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας το βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του συνολικού στόλου μέχρι τον Μάιο του 2021 ανέρχεται στο 5,6%, το οποίο είναι το χαμηλότερο επίπεδο που παρατηρήθηκε τα τελευταία 25 χρόνια. Με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών και τις συνεχιζόμενες τάσεις ζήτησης για τα επόμενα χρόνια, αναμένουμε συνεχή ανάκαμψη της αγοράς για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον, σημείωσε ο κ. Πίττας μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής του εταιρείας.
Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων  Clarksons, η αύξηση του στόλου των bulkers, το 2021 θα είναι περίπου 3,8%, λαμβάνοντας υπόψη και τις διαλύσεις πλοίων. Για το 2022 και μετά, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται περίπου στο 3,4%, του υφιστάμενου στόλου που σημαίνει ότι λόγω και των διαλύσεων η αύξηση του εν ενεργεία στόλου θα είναι ελάχιστη μέχρι το 2024, όπου πιθανώς θα πρέπει να παραγγελθούν νέα πλοία.
Ο επικεφαλής της Eurodry εξ αυτού του λόγου δεν αποκλείει μια ακόμη καλύτερη αγορά, ενώ σημειώνει ακόμη ότι οι παραγγελίες νέων πλοίων με ορίζοντα παράδοσης το 2023 και 2024 αναμένεται να είναι περιορισμένες  λόγω έλλειψης σαφήνειας  για το είδος του καυσίμου που θα καίνε τα πλοία.
Ενδεικτικό πάντως της δυναμικής που εμφανίζει η αγορά στα bulkers, από τις αρχές του τρέχοντος έτους,  είναι τα στοιχεία για τις ναυλώσεις δυο πλοίων που έδωσε  ο κ. Πίττας. Όπως είπε το πλοίο «Pantelis» απασχολείται μέχρι τέλους του μήνα με ημερήσιο ναύλο 10.450 δολ, ενώ τώρα διαπραγματεύεται για ένα νέο ναύλο τριών μηνών έως πέντε μηνών ύψους  23.000 δολ την  ημέρα.
Επίσης το φορτηγό πλοίο «Tasos» ναυλώθηκε τον προηγούμενο Ιανουάριο για περίπου 60 ημέρες στα 8.750  δολ την ημέρα και στη συνέχεια,  η νέα ναύλωση για περίπου 50 ημέρες έως 65 ημέρες καθορίστηκε στα 19.750 δολ την ημέρα.
H Eurodry, με οκτώ πλοία στο στόλο της, κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2021 καθαρά έσοδα ύψους 8,6 εκατ. δολ αυξημένα κατά 69,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολ από ζημίες ύψους 2,3 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία