Το 1534, ο Βασιλιάς Φραγκίσκος ο πρώτος της Γαλλίας ανέθεσε στον Καρτιέ να εξερευνήσει τα εδάφη της Βόρειας Αμερικής σε αναζήτηση πλούτου και το φημολογούμενο Βορειοδυτικό πέρασμα στην Ασία.

Εκείνο το έτος, ο Καρτιέ μπήκε στον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου δίπλα στο Στενό του Ιλ Μπελ (Isle Belle), εξερεύνησε την άγονη βόρεια ακτή του για μια απόσταση και στη συνέχεια ταξίδεψε κάτω από τη δυτική ακτή του Newfoundland στο Καπ Ογκίγ (Cape Anguille).

Από εκεί, ταξίδεψε στα νησιά Μαγκνταλέν και Πρινς Εντουαρντ (Magdalen, Prince Edward), εξερεύνησε τον κόλπο Σαλούρ (Chaleur) και διεκδίκησε τη Χερσόνησο Γκασπ (Gaspe) του Κεμπέκ για τη Γαλλία. Στη συνέχεια ανακάλυψε την είσοδο του ποταμού Αγίου Λαυρεντίου, πήγε βόρεια στο νησί Αντικόστι (Anticosti) και μετά επέστρεψε στην Ευρώπη.

Προηγουμένως θεωρούμενη ως άγονη και αφιλόξενη περιοχή, οι ανακαλύψεις του Καρτιέ για τα θερμά και εύφορα εδάφη γύρω από τον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου ενέπνευσαν τον Φράγκίσκο να τον αποστείλει σε μια δεύτερη αποστολή το 1535. Σε αυτό το ταξίδι, ανέβηκε τον ρου του Αγίου Λαυρεντίου στο ιθαγενές χωριό Χοτσελάγκα (Hochelaga), τοποθεσία της σύγχρονης πόλης του Μόντρεαλ. Στο ταξίδι επιστροφής του στη Γαλλία, εξερεύνησε το στενό του Κάμποτ (Cabot) κατά μήκος της νότιας ακτής της Νιουφάουντλαντ.

Ο Καρτιέ οδήγησε μια τελική αποστολή στην περιοχή το 1541, ως μέρος μιας αποτυχημένης προσπάθειας αποικισμού. Οι εκτεταμένες γεωγραφικές ανακαλύψεις του αποτέλεσαν τη βάση των ισχυρισμών της Γαλλίας για την πλούσια κοιλάδα του Αγίου Λαυρεντίου τον 17ο αιώνα.

Η πρωτεύουσά του Κεμπέκ, η πόλη του Κεμπέκ, είναι η παλαιότερη πόλη του Καναδά. Το όνομα του Κεμπέκ, που δόθηκε για πρώτη φορά στην πόλη το 1608 και προήλθε από μια λέξη της φυλής Αλγκόνκουιν που σημαίνει «εκεί που ο ποταμός στενεύει», προσελκύει τους επισκέπτες στην υπέροχη θέα της πόλης του μαγευτικού ποταμού και του γραφικού νησιού της Ορλεάνης.

Από τις αρχές του 17ου αιώνα έως τα μέσα του 19ου αιώνα, η οικονομία του Κεμπέκ βασίστηκε στον γαλλικό και στη συνέχεια στον βρετανικό μερκαντιλισμό. Η οικονομία της Νέας Γαλλίας βασίστηκε σε ένα πολύ επιδοτούμενο εμπόριο γούνας και το στρατιωτικό κατεστημένο. Η γεωργία παρέμεινε υποανάπτηκτη, καθώς δεν υπήρχε αγορά στη Γαλλία για τα προϊόντα του Κεμπέκ. Όταν οι Βρετανοί ανέλαβαν το 1760, η παραγωγή δημητριακών αυξήθηκε, αλλά στη συνέχεια μειώθηκε γρήγορα μετά το 1805 για οικονομικούς, πολιτιστικούς και πολιτικούς λόγους.

Βρετανοί έμποροι, που είχαν εκτοπίσει τους γαλλικής καταγωγής εμπόρους γούνας μέχρι το 1820, χρησιμοποίησαν τα κέρδη από τον εμπορικό καπιταλισμό – που περιελάμβανε εξαγωγές σιταριού και ξυλείας και εισαγωγές ειδών πολυτελείας – καθώς και φόρους προς την βρετανική αυτοκρατορία. Με τη βοήθεια ατμοπλοίων που έπλεαν στον Βόρειο Ατλαντικό, ο κόλπος του Αγίου Λαυρεντίου με τους παραπόταμους του, και τις Μεγάλες Λίμνες, το Μόντρεαλ έγινε ένα σημαντικό λιμάνι μεταφόρτωσης της Βόρειας Αμερικής για τεράστιες ποσότητες προϊόντων που εισέρχονταν και εξέρχονταν από τη Βρετανική Βόρεια Αμερική και πολλές από τις κεντροδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ.

Όταν οι Βρετανοί εγκατέλειψαν τον μερκαντιλισμό τη δεκαετία του 1840, ο δρόμος ήταν ανοιχτός για τους Βρετανούς Καναδάς και τους Αμερικανούς επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν τους φυσικούς πόρους του Κεμπέκ και να ενισχύσουν το βιομηχανικό κεφάλαιο. Λόγω της επανάστασης των μεταφορών που επήλθε από ατμόπλοια και έπειτα από σιδηροδρόμους, η περιοχή του Μόντρεαλ ανέπτυξε έναν κατασκευαστικό τομέα βασισμένο στην παραγωγή οικιακών αναγκών μικρής έως μεσαίας κλίμακας, όπως υλικό κιγκαλερίας, ρούχα, υφάσματα, μπότες και παπούτσια και προϊόντα ξύλου. Όπως και στις Παράκτιες Επαρχίες και στο Οντάριο, η παραγωγή και η απασχόληση στη μεταποίηση συνέχισαν να επεκτείνονται μέχρι τη δεκαετία του 1950.

Με την έλευση του διεθνούς κινήματος προς το ελεύθερο εμπόριο μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, η οικονομία του Κεμπέκ χαρακτηρίστηκε από μετασχηματισμό του τομέα των φυσικών πόρων μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας, από τη συνεχιζόμενη κατάρρευση του κλάδου παραγωγής εντάσεως εργασίας, με χαμηλούς μισθούς, από την εμφάνιση φαρμακευτικών βιομηχνιών και κατασκευής αεροσκαφών και την ταχεία επέκταση των βιομηχανιών μεταφοράς, επικοινωνίας, υπηρεσιών και γνώσης

Εάν το Κεμπέκ ήταν χώρα, η οικονομία της θα ήταν η 33η μεγαλύτερη στον κόσμο ακριβώς πίσω από τη Νορβηγία. Το Κεμπέκ κατατάσσεται επίσης σαν η 21η μεγαλύτερη οντότητα στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Η οικονομία του Κεμπέκ αντιπροσωπεύει το 19,65% του συνολικού ΑΕΠ του Καναδά.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Η επιστροφή του φόβου για τον πληθωρισμό
Διεθνή |

Η επιστροφή του φόβου για τον πληθωρισμό - Είναι εδώ ο εφιάλτης της 10ετίας του '70

Ολοένα και περισσότεροι προειδοποιούν για τον κίνδυνο αυξημένου πληθωρισμού, την ώρα που υπάρχουν μεγάλες διαφωνίες ως προς τα αίτια των πληθωριστικών τάσεων αλλά και την πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί

Η γερμανική βουλή καταψήφισε νομοσχέδια για εμπάργκο πώλησης όπλων στην Τουρκία
Διεθνή |

Η γερμανική βουλή καταψήφισε νομοσχέδια για εμπάργκο πώλησης όπλων στην Τουρκία

Το γερμανικό κοινοβούλιο απέρριψε δύο ξεχωριστές προτάσεις που υπέβαλαν τα κόμματα της Αριστεράς (Die Linke) και των Πρασίνων, ζητώντας από τη χώρα να επιβάλει εμπάργκο όπλων στην Τουρκία

Εκθεση για την Toshiba αποκαλύπτει τις μηχανορραφίες της εταιρικής Ιαπωνίας και του κράτους
Διεθνή |

Εκθεση για την Toshiba αποκαλύπτει τις μηχανορραφίες της εταιρικής Ιαπωνίας και του κράτους

Μια ανεξάρτητη έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, διαπίστωσε ότι η Toshiba και αξιωματούχοι στο υπουργείο εμπορίου της Ιαπωνίας επινόησαν ένα σχέδιο για να εμποδίσουν την Effissimo Capital Management, η οποία κατέχει το 9,9% των μετοχών της Toshiba, να ασκήσει πλήρως την πρότασή της στην ετήσια συνάντηση μετόχων της Toshiba πέρυσι.

Η πρόταση των G7 για εταιρικό φόρο 15% ανησυχεί τα κράτη του Κόλπου
Διεθνή |

Η πρόταση των G7 για εταιρικό φόρο 15% ανησυχεί τα κράτη του Κόλπου

Για πολλούς αναλυτές από τις χώρες του Κόλπου οι προτάσεις των G7 είναι ένα παράδειγμα πλούσιων ανεπτυγμένων χωρών που προσπαθούν να επιβάλουν τα δικά τους οικονομικά και φορολογικά καθεστώτα στον υπόλοιπο κόσμο

Με τα μεταφορικά εκτός ελέγχου τα πάντα ακριβαίνουν
Διεθνή |

Με τα μεταφορικά εκτός ελέγχου τα πάντα ακριβαίνουν

Οι αυξήσεις του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών απειλούν να αυξήσουν την τιμή των πάντων, από παιχνίδια, έπιπλα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων έως καφέ, ζάχαρη και αντσούγιες, επιδεινώνοντας τις ανησυχίες στις παγκόσμιες αγορές που ήδη αντιμετωπίζουν την επιτάχυνση του πληθωρισμού