«Ολα τα λεφτά στο digital». Με τη φράση αυτή σχολίασε κορυφαία τραπεζική πηγή τη στρατηγική που θα εφαρμόσουν τα επόμενα 3-4 χρόνια οι συστημικοί όμιλοι για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους, σε ένα διεθνές χρηματοπιστωτικό περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο και με δεδομένη τη διατήρηση των επιτοκίων σε αρνητικό έδαφος για αρκετό διάστημα ακόμη στην ευρωζώνη.

Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται επενδύσεις συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ για ψηφιακές υποδομές, με στόχο τη δημιουργία της «Τράπεζας του 2025». Πρόκειται για το ορόσημο που έχει τεθεί από τους μεγάλους του εγχώριου συστήματος, καθώς ο ανταγωνισμός από νέους παίκτες θα συνεχίσει να αυξάνεται και οι FinTechs/BigTechs θα απειλήσουν τα μερίδιά τους.

Νέα έρευνα για τον εγχώριο κλάδο

Το ξέσπασμα της πανδημίας κατέδειξε με πόσο γρήγορους ρυθμούς μπορούν να αλλάξουν καταναλωτικά πρότυπα και συμπεριφορές. Τα στοιχεία έρευνας της Boston Consulting Group για τον εγχώριο κλάδο, που παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα «Το Βήμα της Κυριακής», αποτυπώνουν αυτή τη στροφή στο digital.

Πραγματοποιήθηκε μετά τη λήξη του πρώτου lockdown πέρυσι και τα βασικά συμπεράσματα είναι τα εξής:

Το 29% των πελατών δήλωσε πως από εδώ και στο εξής θα χρησιμοποιεί σε μικρότερο βαθμό τα καταστήματα, ενώ το 66% θα αποκτούσε ένα νέο προϊόν online αν αυτό δεν μπορεί να γίνει με τη φυσική του παρουσία. Το ποσοστό δε των ερωτηθέντων που επισκέφθηκαν καταστήματα για νέα τραπεζικά προγράμματα την περίοδο της έρευνας, μειώθηκε στο 22% από 32% προ πανδημίας.

Το 30% των πελατών αύξησε τη χρήση των εναλλακτικών καναλιών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί έκαναν περισσότερες πληρωμές με χρεωστικές κάρτες και μέσω e-banking, ενώ 1 στους 3 χρησιμοποίησε πιο πολύ την πιστωτική του κάρτα.

Το 13% απάντησε ότι έκανε χρήση του online banking για πρώτη φορά μετά την κρίση. Το μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών (28%) και ακολουθούν οι 35-44 με 25%, οι 45-54 με 22%, οι 18-24 με 17% και οι 55-64 με 8%. Οι άνω των 65 δεν άλλαξαν καμία συνήθεια.

Η δημιουργία της «Τράπεζας του 2025»

Εχει καταστεί σαφές τα τελευταία χρόνια στις διοικήσεις των συστημικών ομίλων ότι ο καταναλωτής θα απαιτεί ολοένα και περισσότερο μία τράπεζα «ανοιχτή» όλον τον χρόνο, 24 ώρες την ημέρα από το κινητό, την ταμπλέτα ή τον υπολογιστή του.

Οπως επισημαίνει ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, Senior Partner και Επικεφαλής του Τραπεζικού Κλάδου Ευρώπης και Μέσης Ανατολής της Boston Consulting Group, «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τον απαραίτητο μετασχηματισμό των πιστωτικών ιδρυμάτων». Οπως εξηγεί, «τέτοια έργα δεν μπορούν να γίνουν σε περιόδους κρίσης, όπως τα προηγούμενα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο βασικός στόχος του κλάδου ήταν η εξυγίανση από τα κόκκινα δάνεια. Οπως λένε στις ΗΠΑ, τη σκεπή τη φτιάχνεις όταν ο ήλιος λάμπει».

Ως εκ τούτου, υπογραμμίζει ο ίδιος, «με την επερχόμενη ανάκαμψη στην ελληνική οικονομία και δρομολογημένη τη μείωση επισφαλειών πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρουσιάζεται μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αναμόρφωση του τραπεζικού επιχειρησιακού μοντέλου στην Ελλάδα».

Το νέο μοντέλο λειτουργίας

Στο πλαίσιο αυτό, οι δράσεις μετασχηματισμού στοχεύουν στα εξής:

– Μεταφορά της πλειονότητας των απλών εργασιών και πωλήσεων, όπως διαχείρισης υφιστάμενων και διάθεσης νέων προϊόντων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

– Λειτουργία ενός μικρότερου δικτύου καταστημάτων, με το προσωπικό να απασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την προώθηση πιο σύνθετων προγραμμάτων (π.χ. στεγαστικά, επιχειρηματικά δάνεια) και online γραμμών εξυπηρέτησης, π.χ. video banking, για τον ίδιο λόγο.

Ταυτόχρονα, με τη σύναψη των κατάλληλων συνεργασιών με επιχειρήσεις από άλλους κλάδους θα προσφέρουν στον πελάτη ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, μετά την προέγκριση ενός στεγαστικού δανείου σε συνεργασία με μεσιτικά γραφεία ή πλατφόρμες θα προτείνουν στον πελάτη ακίνητα που μπορεί με το budget του να αποκτήσει.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Λάμψα: Μαρία Δαμανάκη, Νίκος Νανόπουλος και Τίμος Ανανιάδης στο νέο  ΔΣ
Επιχειρήσεις |

Μαρία Δαμανάκη, Νίκος Νανόπουλος και Τίμος Ανανιάδης στο νέο ΔΣ της Λάμψα

Τον Ιανουάριο του 2021, η οικογένεια Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη απέκτησε τον απόλυτο μετοχικό έλεγχο καθώς και την πλήρη διαχειριστική ευθύνη της «Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ ΑΕ»

ΚΕΟΣΟΕ: Οργή στον αμπελοοινικό κλάδο για τις αποφάσεις του ΥπΑΑΤ
AGRO |

ΚΕΟΣΟΕ: Οργή στον αμπελοοινικό κλάδο για τις αποφάσεις του ΥπΑΑΤ

Επιβραβεύονται όσοι εκμεταλλεύτηκαν την συγκυρία της πανδημίας και πλήρωσαν εξευτελιστικές τιμές στα σταφύλια οινοποιίας, οδηγώντας χιλιάδες αμπελουργούς στην απόγνωση αναφέρει η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων

Groupama Ασφαλιστική: Συνέχεια στην κερδοφορία και το 2020
Επιχειρήσεις |

Groupama Ασφαλιστική: Συνέχεια στην κερδοφορία και το 2020

Η εταιρεία ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά στην πρωτοφανή συγκυρία, αναπροσαρμόζοντας την επιχειρησιακή λειτουργία και τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική της, με άξονα αφενός την προστασία των ασφαλισμένων και των εργαζομένων, και αφετέρου την απρόσκοπτη παροχή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας

Eλληνικό: Αντιπλημμυρική προστασία και ασφάλεια
Επιχειρήσεις |

Eλληνικό: Αντιπλημμυρική προστασία και ασφάλεια

Το έργο του Ελληνικού, έργο για τη χώρα και τους πολίτες της αναπτύσσεται με βάση ένα ολοκληρωμένο σχέδιο σειράς αντιπλημμυρικών έργων με απόλυτο σεβασμό  στο    περιβάλλον και τη διαβίωση των πολιτών