Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να αυξάνουν τις δημόσιες δαπάνες όταν ο πληθωρισμός βρίσκεται κάτω από το 2%, τον στόχο δηλαδή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και το αντίστροφο, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της ΕΚΤ Φίλιπ Λέιν.
Οι δηλώσεις του έρχονται την χρονική στιγμή όπου ανάμεσα στις κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών διεξάγεται ζωηρός διάλογος σχετικά με την αναθεώρηση δημοσιονομικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να αντιμετωπίσουν την αύξηση του δημόσιου χρέους που προκαλεί η πανδημία και τις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ο Λέιν υποστηρίζει πώς θα πρέπει να δοθεί στις κυβερνήσεις περισσότερος χρόνος για να μειώσουν το χρέος τους ενώ σημείωσε ότι οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες θα πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζουν τον στόχο της ΕΚΤ για πληθωρισμό 2% , ο οποίος είχε αποδειχτεί άπιαστος για μια δεκαετία πριν από μια ξαφνική άνοδο αυτό το φθινόπωρο.
Η δημοσιονομική πολιτική θα μπορεί να είναι πιο χαλαρή όταν ο πληθωρισμός τρέχει κάτω από το στόχο του 2%, αλλά πιο αυστηρή όταν ο πληθωρισμός είναι πάνω από τον στόχο», δήλωσε σε σεμινάριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης έφτασε στο 4,1% τον Οκτώβριο και οι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι θα παραμείνει πάνω από τον στόχο της ΕΚΤ και την επόμενη χρονιά, καθώς το υψηλότερο ενεργειακό κόστος και οι διαταραχές του εφοδιασμού τροφοδοτούν τις προσδοκίες για μισθούς και τιμές.
Ο Λέιν, ο οποίος έχει επιμένει στην άποψη ότι οι τρέχουσες πληθωριστικές πιέσεις είναι προσωρινές, είπε ότι οι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε να κάνουν διαφοροποίηση μεταξύ των κρίσεων πληθωρισμού που προκαλούνται από την προσφορά ή τη ζήτηση αν και «με το τίμημα της επιπλέον πολυπλοκότητας» σημειώνει.
Πρόσθεσε ότι οι προσομοιώσεις που έχουν γίνει στην ΕΚΤ δείχνουν ότι η ταχύτητα μείωσης του χρέους των κυβερνήσεων θα μπορούσε να μειωθεί στο 3% ετησίως, από 5% που είναι σήμερα και υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε 10 χρόνια αντί για τρία.«Συγκεκριμένα, οι απαιτήσεις προσαρμογής θα μπορούσαν να βαθμονομηθούν για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με την πορεία προσαρμογής του χρέους σε έναν δεκαετή μακροπρόθεσμο ορίζοντα», είπε ο Lane.
Η μεταρρύθμιση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ είναι ακόμα στον αέρα, ενώ η μεγαλύτερη οικονομία,η Γερμανία, δεν έχει σχηματίσει κυβέρνηση και τα κόμματα που διαπραγματεύονται τη σύνθεση του κυβερνητικού συνασπισμού έχουν αντίθετες απόψεις για το θέμα.
Latest News
ΟΔΔΗΧ: Στο 3,61% η απόδοση για το ομόλογο λήξης 2035
Κατά 3,57 φορές υπερκαλύφθηκε η έκδοση των 200 εκατ. ευρώ
Ρολφ Στράουχ: «Πρέπει να επιταχυνθεί η εφαρμογή του Σχεδίου Ανάκαμψης»
Ο επικεφαλής οικονομολόγος του ESM μιλάει για τις τρεις μεγάλες μελλοντικές προκλήσεις, την πρόοδο της Ελλάδας, τα ανησυχητικά σημάδια και την ανάγκη προώθησης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων
Γιατί δεν γίνονται παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα
Τι φοβούνται οι ξένοι και τι επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, τραπεζίτες και διεθνείς αναλυτές
Μέση Ανατολή: Σε εγρήγορση το οικονομικό επιτελείο για επιπτώσεις σε καύσιμα και πληθωρισμό
Οι πρώτες κινήσεις Χατζηδάκη
Στις Βρυξέλλες το Μεσοπρόθεσμο - Τι προβλέπει
Πίστη στη δημοσιονομική σταθερότητα και στην υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική θα «εκπέμψει» το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Οι καλές και οι κακές εκτιμήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
Ανάπτυξη 2,5% προβλέπει για το 2024 και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή
Στα ύψη τα επιχειρηματικά κέρδη, στον πάτο η αγοραστική δύναμη
Ενώ η ακρίβεια καλπάζει, τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα
Πάνω από 150.000 οι κενές θέσεις εργασίας - Ποιοι τομείς υποφέρουν
Κενές παραμένουν ολοένα και περισσότερες θέσεις εργασίας στην οικονομία