Κατά 6,6% από έτος σε έτος αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι παγκόσμιοι όγκοι φορτίου σε TEU αυξήθηκαν σε 179,1 εκατομμύρια TEU, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία από τα Container Trades Statistics (CTS), έναντι 168,080 εκατ. teu το 2020 και 169,877 εκατ. teu το 2019.
Η άνοδος, όπως αναφέρει η DynaLiners κατανεμήθηκε λίγο πολύ εξίσου μεταξύ του διηπειρωτικού και του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Το εξαγωγικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο σε όλες τις περιοχές ς εκτός από τη Βόρεια Αμερική, όπου συρρικνώθηκε κατά 3,7%. Οι κύριες περιοχές ανάπτυξης ήταν η Άπω Ανατολή και η Μέση Ανατολή/Ινδία, με ρυθμούς ανάπτυξης, αντίστοιχα, 11,4% και 11,8%.
Στις εισαγωγές όμως κυριάρχησαν η Βόρεια Αμερική με +16,9% και η Λατινική Αμερική με +18,5%. Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής πράγματι μειώθηκαν κατά 6,6%, ενώ της Αυστραλίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τους όγκους του ενδοπεριφερειακού εμπορίου, σημειώθηκε έντονη ανάπτυξη στην Άπω Ανατολή (+8,6%) και τη Λατινική Αμερική (+6,7%), αλλά μεγάλη πτώση στην Αυστραλία/Ασία ( 12,0%) και Μέση Ανατολή/Ινδία (-10,8%).
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του CTS, από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών/εξαγωγών, σημειώθηκε αύξηση στην πλειονότητα των συναλλαγών για το 2021, αν και με ορισμένες σαφείς εξαιρέσεις.
Εξετάζοντας τα στοιχεία της διετίες από το 2019 έως και το 2021 το συμπέρασμα είναι ότι το εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 5,4% σε διετή περίοδο, κατά μέσο όρο 2,7% κάθε χρόνο. Για όλες τις περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλασίας, οι εξαγωγές είναι υψηλότερες, ενώ για τις εισαγωγές, μόνο η Μέση Ανατολή/ISC απέτυχε να αναπτυχθεί.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών