
Κατά 6,6% από έτος σε έτος αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι παγκόσμιοι όγκοι φορτίου σε TEU αυξήθηκαν σε 179,1 εκατομμύρια TEU, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία από τα Container Trades Statistics (CTS), έναντι 168,080 εκατ. teu το 2020 και 169,877 εκατ. teu το 2019.
Η άνοδος, όπως αναφέρει η DynaLiners κατανεμήθηκε λίγο πολύ εξίσου μεταξύ του διηπειρωτικού και του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Το εξαγωγικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο σε όλες τις περιοχές ς εκτός από τη Βόρεια Αμερική, όπου συρρικνώθηκε κατά 3,7%. Οι κύριες περιοχές ανάπτυξης ήταν η Άπω Ανατολή και η Μέση Ανατολή/Ινδία, με ρυθμούς ανάπτυξης, αντίστοιχα, 11,4% και 11,8%.
Στις εισαγωγές όμως κυριάρχησαν η Βόρεια Αμερική με +16,9% και η Λατινική Αμερική με +18,5%. Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής πράγματι μειώθηκαν κατά 6,6%, ενώ της Αυστραλίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τους όγκους του ενδοπεριφερειακού εμπορίου, σημειώθηκε έντονη ανάπτυξη στην Άπω Ανατολή (+8,6%) και τη Λατινική Αμερική (+6,7%), αλλά μεγάλη πτώση στην Αυστραλία/Ασία ( 12,0%) και Μέση Ανατολή/Ινδία (-10,8%).
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του CTS, από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών/εξαγωγών, σημειώθηκε αύξηση στην πλειονότητα των συναλλαγών για το 2021, αν και με ορισμένες σαφείς εξαιρέσεις.
Εξετάζοντας τα στοιχεία της διετίες από το 2019 έως και το 2021 το συμπέρασμα είναι ότι το εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 5,4% σε διετή περίοδο, κατά μέσο όρο 2,7% κάθε χρόνο. Για όλες τις περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλασίας, οι εξαγωγές είναι υψηλότερες, ενώ για τις εισαγωγές, μόνο η Μέση Ανατολή/ISC απέτυχε να αναπτυχθεί.




Latest News

Νέο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμο LNG από την Royal Caribbean
Το πλοίο θα παραδοθεί την άνοιξη του 2024

Σε ιστορικό υψηλό τα κέρδη της Διώρυγας του Σουέζ
Αυξήσεις στον αριθμό των πλοίων και των φορτίων

«Ανοιχτή η Διώρυγα της Κορίνθου»
Η εταιρεία διαχείρισης διαψεύδει δημοσιεύματα για εκ νέου αποκλεισμό της Διώρυγας από καταπτώσεις βράχων

Αλλάζει το λιμάνι της Ραφήνας για την ηλεκτροδότηση πλοίων
Τι αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη στον ΟΤ

Carl Schou: Ποτέ δεν θα υπάρξουν πλοία χωρίς πληρώματα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management μιλάει για τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη ναυτιλία

Ανοίγει ξανά η Διώρυγα της Κορίνθου
Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των έργων, θα ακολουθήσει νέος κύκλος παρεμβάσεων

Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Τα πλοία ελλήνων πλοιοκτητών είναι έτοιμα να συνδράμουν για να αποφευχθεί επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σε ποια δρομολόγια αυξήθηκαν οι τιμές
Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Νοσταλγικη «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
Αναμνήσεις από τα σκάφη που έγιναν θρύλος της ακτοπλοΐας, αποτέλεσαν ζωοδότη των νησιών και συνεχίζουν να εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες

Ξεκίνησε για τον Πειραιά το δεξαμενόπλοιο Lana
Παρέμεινε εδώ και πολλές εβδομάδες στην Κάρυστο