
Περίπου δέκα πλοία τον μήνα αγόρασε από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι και το τέλος Ιουνίου του 2022 η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου η MSC της οικογένειας Απόντε.
Η MSC που πήρε την πρώτη θέση από την Δανική Maersk τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους αγόρασε συνολικά 220 πλοία από τον Αύγουστο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Ναυπηγεία Ελευσίνας: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την εξυγίανση
Σε ορισμένες περιπτώσεις, αναφέρει η Alphaliner, η MSC κατέβαλε πολύ περισσότερα για την αγορά των second hand (δεύτερο χέρι) πλοίων από την αρχική αξία τους ως νεότευκτα. Όπως προσθέτει η Alphaliner το μεγάλο πλεονέκτημα που προσφέρει η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων είναι ότι η χωρητικότητα είναι άμεσα διαθέσιμη, γεγονός που επέτρεψε στην MSC να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα κατά την περίοδο που η ζήτηση για πλοία ήταν μεγάλη και οι ναύλοι κινούνταν έντονα ανοδικά.
Διαβάστε επίσης: DBX: Η νέα εταιρία ανάλυσης της αγοράς ξηρού φορτίου που εισέρχεται στην αγορά
Στα 220 πλοία από δεύτερο χέρι πρέπει να προστεθούν και άλλα 112 πλοία υπό ναυπήγηση που αντιπροσωπεύουν μία μεταφορική ικανότητα που φτάνει τα 1,47 εκατ. teu.
Mε βάση αυτές τις επιδόσεις εκτιμά η Alphaliner, η MSC θα παραμείνει για το άμεσο μέλλον ο ηγέτης της αγοράς ενώ θα μεγαλώσει την διαφορά από την δεύτερη Maersk και τις υπόλοιπες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου η MSC αύξηση τον στόλο της κατά 4,2% ενώ η Maersk κατέγραψε μικρή μείωση του στόλου της κατά 0,6%.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 η μεταφορική ικανότητα του στόλου των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 1,7%, στα 25,4 εκατ. teu.
Στις κερδισμένες σε χωρητικότητα η CMA CGM η οποία παρέλαβε εννέα νεότευκτα containerships μεταφορικής ικανότητας 15.000 teu το καθένα και αύξησε την μεταφορική της ικανότητα κατά 4%. Επίσης η ΖΙΜ που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση χωρητικότητας κατά 16,8%, η Evergreen με αύξηση μεταφορικής ικανότητας 5,2% η Hapag Lloyd με 0,8% και η Yang Ming με 1,7%. Χαμένες η Maersk με μείωση της μεταφορικής ικανότητας κατά 0,6% η Cosco με 1% η ONE με 1,2% και η HMM με 0,6%.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες