Με τεχνικά προβλήματα στην πλατφόρμα e-katanalotis πραγματοποιείται η πρεμιέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Ώς φαίνεται το μεγάλο ενδιαφέρον και οι προσπάθειες των καταναλωτών να εισαχθούν στην ιστοσελίδα έφερε προβλήματα, με αποτέλεσμα να «πέσει» η πλατφόρμα.

Στόχος του μέτρου είναι η συγκράτηση τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.

Όσοι καταναλωτές επιχειρούν να μπουν στην ιστοσελίδα βλέπουν το εξής μήνυμα: «δεν ειναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο».

Η διατίμηση θα φέρει… άδεια ράφια

Το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει ένα σκοπό να δώσει στους ευάλωτους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα που έχουν ανάγκη, χωρίς να υφίστανται τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, ανέφερε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης με αφορμή την πρεμιέρα του μέτρου σήμερα Τετάρτη.

Ο υπουργός ανέφερε ότι όλοι καταναλωτές μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα, ή εάν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους (Android ή iOS) και να δουν όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων.

Ο κύριος Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι τo γενικό πλαφόν ισχύει ούτως η άλλως, ενώ χαρακτήρισε «παραφιλολογία» τους ισχυρισμούς ότι θα ανέβουν οι τιμές στα άλλα προϊόντα για να μειωθούν οι τιμές στα προϊόντα του καλαθιού.

Υπενθύμισε επίσης ότι η πρόταση να γίνει διατίμηση, όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε σε άδεια ράφια.

Ερωτηθείς για το τι θα γίνει με τα προϊόντα για διαβητικούς, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», ο κ. υπουργός Ανάπτυξης παραδέχθηκε ότι πρόκειται για αστοχία η οποία όμως – όπως είπε – θα λυθεί.

Η ρύθμιση

Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση

Οι κατηγορίες προϊόντων

Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες.

Τα σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν

Σημειώνεται ότι το μέτρο είναι υποχρεωτικό για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν το 2021 κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ. Κοινώς τις αλυσίδες «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», Lidl, Μy Market, «Μασούτης», Γαλαξίας, «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός», Market In, ΣΥΝΚΑ (σ.σ. η δραστηριότητα λιανεμπορίου έχει εξαγορασθεί από τη «Μασούτης»), Bazaar, Discount Markt, «Χαλκιαδάκης», Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες (εξαγοράστηκαν πρόσφατα από την «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός»). Επίσης στη δράση έχει δηλώσει ότι θα συμμετέχει εθελοντικά και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία