Διανύουμε εβδομάδα κρίσιμων αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αρχικά εντός των επόμενων ημερών αποφασίζεται αν η ΕΕ θα επιτρέψει την επιστροφή κεφαλαίων από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία με στόχο την χρηματοδότηση καινοτομιών για πιο «πράσινες» τεχνολογίες πρόωσης και παραγωγής καυσίμων.

Επίσης, ίσως αύριο Τετάρτη θα αποφασισθεί από τους G7 και την ΕΕ το πλαφόν (cap) στην τιμή του ρωσικού αργού πετρελαίου προκειμένου αυτό να τυγχάνει ασφάλισης και μεταφοράς από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι αναμφίβολα μπροστά σε σοβαρές προκλήσεις είτε στα περιβαλλοντικά, είτε στα γεωπολιτικά μέτωπα και σε αντίθεση με ό,τι είναι ευρέως διαδεδομένο, δεν επιδιώκει την αναμπουμπούλα όπως ο λύκος κατά τη γνωστή παροιμία, αλλά  επιζητεί να δραστηριοποιείται σε ένα περιβάλλον ομαλής ροής του θαλασσίου εμπορίου και ένα πλαίσιο κανόνων που εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα της και συντίθεται από πέντε λέξεις. Ξεκάθαροι, απλοί, εφαρμόσιμοι, δίκαιοι και παγκόσμιοι.

Την εμπέδωση αυτών των κανόνων επιδιώκει μέσω των συλλογικών της φορέων, οι οποίοι δεν παραλείπουν να τονίζουν επανειλημμένως ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ο στρατηγικός εταίρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως απεδείχθη ήδη με την ενεργειακή κρίση, αφού αποτέλεσε την εναλλακτική λύση στη μεταφορά ενεργειακών προϊόντων. Η ναυτιλία είναι επίσης ο πιο φιλικός τρόπος μεταφοράς αγαθών και δεν πρέπει να λησμονείται ότι αποτελεί μέρος της λύσης του περιβαλλοντικού προβλήματος.

Οι αποφάσεις που θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες από τους νομοθέτες στα δυο προαναφερόμενα μέτωπα θα δείξουν κατά πόσο τηρήθηκαν οι αρχές που υπηρετεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion