Στην Ελλάδα, μια χώρα όπου η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα -όπως γραφει και το Bloomberg- η πλουσιότερη «φιγούρα» του κλάδου είναι μια γυναίκα.
Ο λόγος -όπως γραφει και το Bloomberg- για την 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Angelicoussis Shipping, μίας από τις μεγαύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου. Η ίδια κληρονόμησε την εταιρεία, από τον πατέρα της Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων εκτόξευσε την αξία της εταιρείας της τα τελευταία δύο χρόνια και συνέβαλε στην άνοδο της καθαρής περιουσίας της Αγγελικούση που πλέον αποτιμάται σε περίπου 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον «Δείκτη Δισεκατομμυριούχων» του Bloomberg, καθιστώντας την το δεύτερο πλουσιότερο άτομο στην Ελλάδα μετά την Βίκυ Σάφρα και μεταξύ των πλουσιότερων γυναικών στον κόσμο.
Ισχυρές γυναίκες
Η Μαρία Αγγελικούση, βρίσκεται μεταξύ ενός μικρού αλλά αυξανόμενου συνόλου ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μιας βιομηχανίας που κυριαρχείται από άντρες. Μεγιστάνες όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος ήταν το πρότυπο των ελλήνων δισεκατομμυριούχων, την ώρα που οι γυναίκες αποτελούν μόνο το ένα τρίτο περίπου του εργατικού δυναμικού στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και μόλις το 2% των πληρωμάτων.
«Η ναυτιλία θεωρούνταν πάντα μια ανδρική βιομηχανία, αλλά αν κοιτάξετε γύρω σας σήμερα είναι εντυπωσιακό πόσες γυναίκες βρίσκονται σε πολύ εξέχουσες θέσεις», δήλωσε ο Nigel Lowry, ανταποκριτής της Lloyd’s List.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Αγγελικούση εργαζόταν για την Εθνική Υπηρεσία Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008, όταν ο πατέρας της την πήρε πίσω στην Ελλάδα για να μαθητεύσει μαζί του. Συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που βρίσκονται υπό παραγγελία, ο στόλος της Angelicoussis Shipping περιλαμβάνει 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Latest News
Το Ινδικό Πολεμικό Ναυτικό απελευθέρωσε πλοίο και συνέλαβε 35 πειρατές
Από τον Νοέμβριο έχουν καταγραφεί περισσότερες από 20 πειρατείες ή απόπειρες πειρατείας πλοίων στον Κόλπο του Άντεν και στη λεκάνη της Σομαλίας
Tιμολόγηση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία - Τι προτείνει η Intercargo
Η κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ στο Λονδίνο έχει θέμα την λήψη μέτρων για την μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία
Πόσο έχουν «πληγώσει» οι Χούθι το λιμάνι του Πειραιά
Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα διαμόρφωσαν νέα δεδομένα για τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης
Ανατροπή σκηνικού στην παγκόσμια οικονομία - Η πρόβλεψη του κολοσσού της Hapag-Lloyd
Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά, είπε ο CEO της Hapag-Lloyd
Νέα πτώση στη διακίνηση containers καταγράφεται στον Πειραιά
Το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά μειώθηκε κατά 8,9% έναντι του 2023
Ανοδικά και τον Μάρτιο οι ναύλοι - Η ζήτηση για πλοία χύδην ξηρού φορτίου
Οι παραγγελίες σε άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματα
Ναυτιλία: Στο προσκήνιο και οι Σομαλοί πειρατές
Σοβαρά προβλήματα ασφαλείας για τη διεθνή ναυτιλία σε δύο μέτωπα, γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και το Κέρας της Αφρικής
Νέα επίθεση των Χούτι σε εμπορικό πλοίο που υπέστη ζημιές
Το πλοίο «υπέστη κάποιες ζημιές» αλλά το πλήρωμά του είναι «σώο και αβλαβές»
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Προσφορά 5 ειδικών οχημάτων στο Πυροσβεστικό Σώμα
Η ελληνική ναυτιλία αρωγός στο έργο του Πυροσβεστικού Σώματος
Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής έτους 2024
Η ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας