Η κυβέρνηση Μελόνι ενέκρινε διάταγμα, βάσει του οποίου αποφασίζεται η οικοδόμηση γέφυρας που θα ενώνει την Καλαβρία, με το νησί της Σικελίας.
Η εποπτεία, για την αποπεράτωση του έργου, θα είναι του υπουργείου υποδομών, επικεφαλής του οποίου είναι ο γραμματέας της Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι.
Ιταλία: Κονδύλι 7,8 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
Η γέφυρα του στενού της πόλης Μεσσίνα αποτελεί σχέδιο το οποίο στο παρελθόν συζητήθηκε αμέτρητες, σχεδόν, φορές, προκαλώντας κομματικές, αλλά και ενδοκυβερνητικές αντιπαραθέσεις. Αν το χρονοδιάγραμμα που μόλις εγκρίθηκε αυτή την φορά, μπορέσει όντως να τηρηθεί, τα έργα θα αρχίσουν τον Ιούλιο του 2024 και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε μια πενταετία.
Η καλωδιωτή αυτή γέφυρα θα είναι μήκους 3,3 χιλιομέτρων ( για την μετακίνηση ΙΧ αυτοκινήτων αλλά και τρένων) και, όπως τονίζεται «θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο». Κύριος στόχος, είναι να αντικατασταθεί η σημερινή σύνδεση -η οποία πραγματοποιείται με φέρυ- μποτ- και να ευνοηθεί η οικονομική ανάπτυξη της Κάτω Ιταλίας. Το σχετικό διάταγμα της κυβέρνησης της Ρώμης προβλέπει ότι ειδική εταιρία του δημοσίου (η Società Stretto di Messina) θα αναλάβει τον συντονισμό των αναγκαίων δράσεων, για την οικοδόμηση της γέφυρας.
Κόστος 7 δισ.
Το συνολικό κόστος, υπολογίζεται στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το ιταλικό κράτος. «Θα κάνουμε πραγματικότητα το μεγάλο αυτό έργο, θα εντυπωσιάσουμε τον κόσμο ολόκληρο», υπογραμμίζεται σε ανακοινωθέν του αρμόδιου υπουργείου. Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, όμως, γράφει ότι στο παρελθόν, για μελέτες και σύσταση ειδικών εταιριών με τον συγκεκριμένο στόχο, ξοδεύθηκαν πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να παραδοθεί στους πολίτες ούτε ένα μέτρο της καλωδιωτής γέφυρας.
Παράλληλα, σύμφωνα με πολλούς ειδικούς, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι πρόκειται για σεισμογενή περιοχή, όπως και ότι υπό κακές καιρικές συνθήκες -ιδίως με σφοδρό άνεμο- η πρόσβαση στην «γέφυρα του στενού της Μεσσίνα» θα μπορούσε να μην είναι εφικτή. Για να μπορέσει, τέλος, να περιοριστεί το μήκος της στα 3,3 χιλιόμετρα θα πρέπει αναγκαστικά να επιλεγεί περιοχή η οποία απέχει αρκετά από τις πόλεις του Ρήγιου της Καλαβρίας και της Μεσσίνα της Σικελίας, με «κίνδυνο» να συνεχίσουν -ούτως ή άλλως- να λειτουργούν και οι σημερινές συνδέσεις, μέσω φέρυ μποτ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Ελλάδα άνοιξε την παρέλαση στο Σηκουάνα
Το πρώτο πλοιάριο ήταν αυτό της ελληνικής ομάδας με σημαιοφόρους τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.
Στη δεξίωση Μακρόν για τους ξένους ηγέτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, έτυχε θερμής υποδοχής από τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές της 1ης ημέρας
Αναλυτικά το πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών και αθλητριών την 1η ημέρα των Ολυμπιακών Αγώνων
Συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών Κίνας και ΗΠΑ στο Λάος - Τα επίμαχα θέματα
Οι ΥΠΕΞ από την Κίνα και τις ΗΠΑ θα συζητήσουν μια σειρά από επίμαχα θέματα
Πολύ υψηλός κίνδυνος φωτιάς το Σάββατο σε μεγάλο μέρος της νησιωτικής Ελλάδας
Σε εφαρμογή το δεύτερο στάδιο επιχειρησιακής ετοιμότητας της Πυροσβεστικής για τον πολύ υψηλό κίνδυνο πρόκλησης πυρκαγιάς – Η έκκληση των Αρχών στους πολίτες
Στηρίζουν την Κάμαλα Χάρις οι Ομπάμα
Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στο πλευρό της Κάμαλα Χάρις μέσω ενός βίντεο που ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Χ
«Παρέλυσαν» τα γαλλικά τρένα - Σαμποτάζ «βλέπουν» οι αρχές ανήμερα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Ακυρώνονται δρομολόγια τρένων στη Γαλλία λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων – Προβλήματα και για τα ταξίδια από το Λονδίνο
Ξεχάστε ότι ξέρατε: Γιατί το κλασσικό ωράριο 9-5 δεν θα υφίσταται σε λίγα χρόνια;
Εκτός από το ωράριο, η εξαφάνιση των κεντρικών γραφείων εργασίας έρχεται και συμβαίνει πιο γρήγορα απ’ ό,τι νομίζουμε.
Αποκαταστάθηκε η βλάβη στη γραμμή 3 του μετρό
Δεν πραγματοποιούνταν δρομολόγια προς αεροδρόμιο - Τι συνέβη στο Μετρό
Όταν η Γενιά Χ μαγνητίζει τη Γενιά Ζ - Η υποψηφιότητα της Κάμαλα Χάρις
Η Χάρις είναι μια γυναίκα της Γενιάς Χ που οικοδομεί ταχύτατα μια βάση υποστηρικτών από τη Γενιά Ζ μέσω των σόσιαλ μίντια