Σημαντικό είναι το ενδιαφέρον για χρηματοδότηση στις δράσεις «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ» και «Πράσινη Παραγωγική Επένδυση ΜμΕ» από όλες τις περιφέρειες. Όπως σημειώνεται σε σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΣΠΑ, για τον πράσινο μετασχηματισμό δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμη δημόσια δαπάνη για τις περιφέρειες Μετάβασης (Αττική, Νότιο Αιγαίο) αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις οι προσκλήσεις είναι ανοικτές μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού.
Δράση «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ»
Σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι σήμερα, έχουν υποβληθεί 768 αιτήσεις χρηματοδότησης, ανά κατηγορία περιφέρειας, για την δράση «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ» του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» συνολικού προϋπολογισμού 453.014.504 ευρώ με δημόσια δαπάνη 209.084.086,70 ευρώ. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Λιγότερο Ανεπτυγμένων Περιφερειών (Βόρειο Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Κρήτη, Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος), έχουν υποβληθεί 434 αιτήσεις χρηματοδότησης με δημόσια δαπάνη 129.061.843,38 ευρώ ενώ η δημόσια δαπάνη της δράσης για την κατηγορία αυτή είναι 234.000.000 ευρώ.
Αναλυτικά, η δημόσια δαπάνη αιτήσεων χρηματοδότησης που έχουν υποβληθεί με βάση τον Κανονισμό ΕΕ 1407/2013 (de minimis) ανέρχεται σε 30.722.514,95 ευρώ ενώ η δημόσια δαπάνη για το συγκεκριμένο καθεστώς ενίσχυσης ανέρχεται σε 117.000.000 ευρώ. Αντίστοιχα, η δημόσια δαπάνη αιτήσεων χρηματοδότησης που έχουν υποβληθεί με βάση τον Κανονισμό ΕΕ 651/2014 ανέρχεται σε 98.339.328,43 ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη για το συγκεκριμένο καθεστώς ενίσχυσης ανέρχεται, επίσης, σε 117.000.000 ευρώ.
Όπως προαναφέρθηκε, στην κατηγορία των Περιφερειών Μετάβασης (Αττική, Νότιο Αιγαίο) έχουν υποβληθεί 334 αιτήσεις χρηματοδότησης με δημόσια δαπάνη 80.022.243,32 ευρώ. και δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμη δημόσια δαπάνη για τη συγκεκριμένη κατηγορία Περιφερειών.
Δράση «Πράσινη Παραγωγική Επένδυση ΜμΕ»
Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός αιτήσεων χρηματοδότησης που έχουν υποβληθεί, ανά κατηγορία περιφέρειας, για την δράση «Πράσινη Παραγωγική Επένδυση ΜμΕ» του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» είναι, μέχρι σήμερα, 2.960, συνολικού προϋπολογισμού 459.994.147 ευρώ με δημόσια δαπάνη 216.058.050 ευρώ.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Λιγότερο Ανεπτυγμένων Περιφερειών (Βόρειο Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Κρήτη, Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος), έχουν υποβληθεί 1.582 αιτήσεις χρηματοδότησης με δημόσια δαπάνη 110.995.104 ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη της δράσης για την κατηγορία αυτή είναι 312.000.000 ευρώ.
Στην κατηγορία των Περιφερειών Μετάβασης (Αττική, Νότιο Αιγαίο) έχουν υποβληθεί 1.378 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 105.062.946 ευρώ. ενώ η δημόσια δαπάνη της δράσης για την κατηγορία αυτή είναι 88.000.000 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις που υποβάλλονται, αξιολογούνται με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τη την ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής υποβολής στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.opske.gr).
Οι προσκλήσεις θα παραμείνουν ανοιχτές προς υποβολή αιτήσεων μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά κατηγορία περιφέρειας.
Latest News
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία