Εάν η πολιτική χρειάζεται μάρκετινγκ τότε, να πούμε ότι δεν έχουμε υποψηφιότητες αλλά τοποθετήσεις προϊόντων σε μια βιτρίνα.
Ότι δεν παίρνουμε πολιτικές αποφάσεις, αλλά διαλέγουμε γιαούρτι.
Ότι δεν κρίνουμε το μέλλον της χώρας, αλλά το είδος χαρτιού που θέλουμε στην τουαλέτα.
Δεν θα πω σε κανέναν τι θα ψηφίσει.
Μπορώ, όμως, να του πω ότι στο κόμμα που θα διαλέξει πρέπει να μαυρίσει τους υποψηφίους που συμπεριφέρονται ως προϊόντα.
Που επιδίδονται σε ένα χωρίς προηγούμενο διαφημιστικό κιτς.
Που έχουν κάνει τους διαφημιστές χαρούμενους και τους ψηφοφόρους απελπισμένους γιατί ψάχνουν να βρουν κάποια ή κάποιον που έχει κάτι να πει και δεν χαϊδεύει απλώς γατιά ή δεν χαμογελάει ή δεν χορεύει ή τραγουδά.
Και μην μου πει κανείς «ναι, αλλά τα views είναι χιλιάδες και οι κοινοποιήσεις πολλές δεκάδες», γιατί αυτό που δεν καταλαβαίνει είναι ότι οι άνθρωποι προφανώς και βλέπουν ή και κοινοποιούν πλήθος από χαζομάρες, προφανώς να τις παίρνουν σοβαρά.
Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.
Σε άλλες εποχές ήταν πολύ πιο σαφές ότι οι πολίτες μπορούσαν να καταλάβουν τι είναι προεκλογικό μάρκετινγκ και τι είναι προεκλογική εκστρατεία.
Όμως, δεν ζούμε σε κανονικές συνθήκες.
Είναι τέτοιος ο καταιγισμός του πολιτικού μάρκετινγκ που οι ψηφοφόροι έχουν χάσει το μέτρο.
Αρχίζουν και πιστεύουν ότι αυτό είναι πια η πολιτική επικοινωνία.
Αυτό δεν πρέπει να γίνει.
Κάθε κόμμα έχει το περιεχόμενό του και τη στρατηγική του.
Και έχει και υποψηφίους που κυρίως έδωσαν έμφαση στο περιεχόμενο και υποψήφιους που επένδυση στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.
Στηρίξτε τους πρώτους και μαυρίστε τους δεύτερους.
Προσπεράστε το μάρκετινγκ, και ψάξτε την ουσία.
Είτε διαλέγετε κόμμα, είτε διαλέγετε υποψήφιο.
Το ξαναλέω: δεν διαλέγετε γιαούρτι, για τη ζωή σας αποφασίζετε.
Για το μέλλον το δικό σας αποφασίζετε και για το μέλλον των παιδιών σας, για τη χώρα στην οποία θέλετε να ζείτε, τη δημοκρατία που θέλετε να έχετε, το κοινωνικό κράτος που έχετε ανάγκη.
Μη χαραμίσετε την ψήφο σας.
Μην σπαταλήσετε τη δύναμή σας
«Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με την ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου».
Αβραάμ Λίνκολν – Αμερικανός πρόεδρος
Latest News
Το πολιτικό τοπίο στις ΗΠΑ
Αν και τυπικά τα χρίσματα για τις εκλογές δεν έχουν δοθεί ακόμη, εν τούτοις ελάχιστοι αμφιβάλλουν για το ποιοι τελικά θα διεκδικήσουν το προεδρικό αξίωμα
Θέλουμε φθηνό ρεύμα;
το φθηνό νυχτερινό ρεύμα, σύντομα θα γίνει φθηνό μεσημεριανό ρεύμα
Γιατί κόβει κράτος ο Ερντογάν
Ο επίσημος πληθωρισμός στην Τουρκία έφτασε τον Απρίλιο στο 69,8% και αναμένεται από επίσημες προβλέψεις να αυξηθεί τον Μάιο στο 75%
Η επίμονη ακρίβεια και ένα πολιτικό σύστημα που δεν βλέπει τους κοινωνικούς σεισμούς που έρχονται
Η ανακοίνωση για τον πληθωρισμό ήρθε να υπενθυμίσει το πρόβλημα
Ο θησαυρός του αθηναϊκού τουρισμού
Δεν έχουμε δημιουργήσει ακόμα σοβαρό τουριστικό προϊόν, ανθεκτικές υποδομές κάθε είδους, για να φιλοξενήσουμε μεγαλύτερο αριθμό τουριστών
Gilles Lipovetsky- Οι start-ups και η νέα ατομικότητα
Ένας σημαντικός Γάλλος καθηγητής της φιλοσοφίας, συζητά τις νέες μετανεωτερικές συνθήκες που δημιουργεί η ψηφιακή επέλαση και το ρόλο της ταχύτητας κυκλοφορίας του χρήματος σε σχέση με τη γνώση και τις start-ups.
Ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο
Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις πρέπει να είσαι έτοιμος για το καλύτερο (express visa) αλλά και για το χειρότερο.
Η πρωτοφανής ανθεκτικότητα των ελληνικών νοικοκυριών
Δεν είναι ακόμα σαφές, για πόσο θα υπάρχει η συγκεκριμένη δυνατότητα του ξοδεύειν
Ο καπιταλισμός και οι πλατφόρμες του
Ένα βιβλίο για τις μεταλλαγές του καπιταλισμού στην ψηφιακή εποχή
Εμανουέλ Μακρόν: Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει;
Κρίσιμες επισημάνσεις του Γάλλου προέδρου