Η Κίνα, η χώρα με τον μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο παγκοσμίως, αποδέχτηκε επίσημα μια συμφωνία για τη μείωση των κρατικών επιδοτήσεων στον τομέα της αλιείας που συνήφθη από τα μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) πέρυσι.
ΕΕ: Αναθεωρημένοι κανόνες για ενισχύσεις σε αλιεία και υδατοκαλλιέργεια
Στο πλαίσιο μιας σπάνιας παγκόσμιας συμφωνίας για την επικαιροποίηση των εμπορικών κανόνων που συνήφθη πριν από ένα χρόνο, τα 164 μέλη του ΠΟΕ συμφώνησαν να εργαστούν για την εξάλειψη δισεκατομμυρίων δολαρίων σε «επιβλαβείς» επιδοτήσεις που αδειάζουν τους ωκεανούς από ψάρια.
Ωστόσο, τα δύο τρίτα των μελών πρέπει να επικυρώσουν τη συμφωνία για να τεθεί σε ισχύ, ενώ ορισμένες ρήτρες δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Ο ιστότοπος του ΠΟΕ έδειξε ότι μόνο 11 χώρες την έχουν αποδεχθεί επισήμως μέχρι στιγμής, αν και σε αυτές περιλαμβάνονται και μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Καίριας σημασίας η στάση της Κίνας
«Ως παγκόσμιος ηγέτης στα θαλάσσια αλιεύματα ψαριών, η υποστήριξη της Κίνας για την εφαρμογή αυτής της συμφωνίας είναι ζωτικής σημασίας για τις πολυμερείς προσπάθειες για τη διασφάλιση των ωκεανών, της επισιτιστικής ασφάλειας και των μέσων διαβίωσης», δήλωσε η γενική διευθύντρια του ΠΟΕ Ngozi Okonjo-Iweala σε δήλωσή της στην 14η ετήσια συνάντηση των νέων πρωταθλητών του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) στην πόλη Tianjin της βόρειας Κίνας.
Ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας Wang Wentao δήλωσε ότι η χώρα «θα συνεργαστεί με όλα τα μέλη για να προωθήσει την έναρξη ισχύος της συμφωνίας» και θα εργαστεί για τη δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων «με θετικό και εποικοδομητικό τρόπο».
Οι παγκόσμιες επιδοτήσεις υπολογίζονται σε 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με μελέτη του 2019 που δημοσιεύθηκε στο Marine Policy. Οι πέντε χώρες που παρέχουν τις περισσότερες επιδοτήσεις είναι η Κίνα, η ΕΕ, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, αναφέρεται στην έκθεση. Δεν θεωρούνται πάντως όλες οι επιδοτήσεις επιβλαβείς, ούτε εμπίπτουν στο σύνολό τους στο πεδίο εφαρμογής της συμφωνίας του ΠΟΕ.
Latest News
Στα ραντάρ των Βρυξελλών για greenwashing Air France, KLM και Brussels Airlines
Τι αναζητά η Κομισιόν από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες
Πέθανε και δεύτερος πληροφοριοδότης για κενά ασφαλείας στην Boeing
Ο πρώην υπάλληλος της Spirit AeroSystems, Τζόσουα Ντιν, πέθανεμετά από ξαφνική ασθένεια, λέει η οικογένεια.
Ο ΟΟΣΑ «βλέπει» υψηλότερη ανάπτυξη για το 2024 - Οδηγούν οι ΗΠΑ με άνοδο 2,6%
Αύξηση με ρυθμό 3,1% για φέτος και 3,2% για το 2025, προβλέπει ο διεθνής οργανισμός
Ο πλανήτης ξεμένει από ελαιόλαδο - Φόβοι για νέα άνοδο των τιμών
Oι αναλυτές τηρούν στάση αναμονής και θεωρούν ότι ένα απότομα άλμα τους επόμενους μήνες δεν θα αποτελούσε έκπληξη
Κατεβάζει ταχύτητα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία – Ξεμένει από καύσιμα
Ο ρόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι 11 «θρύλοι» του Airbnb - Η νέα κατηγορία εμπειριών της πλατφόρμας
Θα μπορείτε να αποκοιμηθείτε στο σπίτι του "Ψηλά στον ουρανό", να διανυκτερεύσετε στο Μουσείο Ferrari, ή να κάνετε παρέα με τον Kevin Hart.
Σε υψηλό 23 ετών το κόστος δανεισμού στις ΗΠΑ – Ο χρησμός του Πάουελ για επόμενες κινήσεις της Fed
Όπως ήταν αναμενόμενο η Fed άφησε αμετάβλητα τα επιτόκια
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας