«Μπορείς και εσύ να το κάνεις», έλεγε ο Αμερικανός τηλεοπτικός ζωγράφος Μπομπ Ρος στην εκπομπή «η χαρά της ζωγραφικής». Σε περισσότερα από 400 επεισόδια, ο Μπομπ Ρος έδειξε στους θεατές πώς ζωγράφιζε τοπία. Έγινε δημοφιλής για την ήρεμη φωνή του και τις ενθαρρυντικές φράσεις όπως, «Δεν κάνουμε λάθη, απλά χαρούμενα μικρά ατυχήματα». Του άρεσε επίσης να ζωγραφίζει «χαρούμενα δεντράκια» και «χαρούμενα μικρά σύννεφα».

Πολιτισμός: Στην Αθήνα έργα του Ισπανού ζωγράφου και γλύπτη, Ζουάν Μιρό

Η εκπομπή προβαλλόταν από τις 11 Ιανουαρίου 1983 έως τις 17 Μαΐου 1994. Στα περισσότερα επεισόδια, ο Ρος δίδασκε τεχνικές για την ελαιογραφία τοπίου, ολοκληρώνοντας έναν πίνακα σε κάθε συνεδρία. Περιστασιακά, τα επεισόδια παρουσίαζαν έναν προσκεκλημένο καλλιτέχνη ο οποίος επιδείκνυε μια διαφορετική τεχνική ζωγραφικής.

Ο πίνακας του πρώτου επεισοδίου πωλήθηκε για 9,85 εκατ. δολάρια.

Κατά τη διάρκεια της 20ετούς θητείας του στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, ο Ρος ανέπτυξε το ταλέντο για την ζωγραφική αφού παρακολούθησε μαθήματα τέχνης.

Ενώ ο Μπομπ Ρος δημιούργησε δεκάδες χιλιάδες πίνακες πριν από το θάνατό του το 1995, το πρώτο του έργο σπάνια εμφανίζεται σε δημοπρασίες. Η συντριπτική πλειονότητα των πινάκων που έφτιαξε για την εκπομπή «Η χαρά της ζωγραφικής» παραμένει αποθηκευμένη στα γραφεία της Bob Ross Inc., της εταιρείας που ελέγχει την πνευματική ιδιοκτησία του, η οποία δεν σκοπεύει να πουλήσει τα έργα. Αλλά το Modern Artifact, μια γκαλερί στη Μινεάπολη της Μινεσότα η οποία έχει πουλήσει πολλούς πίνακες του Μπομπ Ρος έβγαλε πρόσφατα σε δημοπρασία το A Walk in the Woods (1983), από το πρώτο επεισόδιο του προγράμματος.

Ο πίνακας άνηκε στο παρελθόν σε μια γυναίκα που τον πρόσφερε εθελοντικά στον σταθμό PBS όπου γυρίστηκε την εκπομπή «Η χαρά της ζωγραφικής», σύμφωνα με το Modern Artifact. Τον είχε αποκτήσει μετά από μια δημοπρασία για να υποστηρίξει τον σταθμό και το πούλησε στη Modern Artifact πέρυσι, είπε η γκαλερί. Το Modern Artifact το έχει βάλει προς πώληση για το εκπληκτικό ποσό των 9,85 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά με την κατανόηση ότι ο πίνακας μπορεί να μην πωλούνταν.

«Βλέπουμε μια τεράστια ζήτηση για τα πρωτότυπα έργα του, τα οποία είναι δύσκολο να βρεθούν», δήλωσε ο Ryan Nelson του Modern Artifact. «Είναι δύσκολο να δώσουμε αξία στο κομμάτι, δεδομένης της κίνησης, της δημοτικότητας και του γεγονότος ότι αυτός είναι ο πρώτος πίνακας που έγινε στον τηλεοπτικό αέρα της εκπομπής. Αν κάποιος έκανε μια επταψήφια προσφορά, φυσικά θα το σκεφτόμασταν. Μέχρι τότε, σκοπεύουμε να περιηγηθούμε σε αυτόν τον πίνακα του Μπομπ Ρος που τα ξεκίνησε όλα».

Η τεχνική του Ρος

Ο Ρος χρησιμοποίησε την τεχνική ελαιογραφίας wet-on-wet, στην οποία ο ζωγράφος συνεχίζει να προσθέτει χρώμα πάνω από υγρό χρώμα παρά να περιμένει μεγάλο χρονικό διάστημα για να αφήσει κάθε στρώμα βαφής να στεγνώσει. Από την αρχή, το πρόγραμμα κράτησε απλή την επιλογή εργαλείων και χρωμάτων, έτσι ώστε οι θεατές να μην χρειάζεται να κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε ακριβό εξοπλισμό. Ο Ρος συχνά συνιστούσε άοσμο διαλυτικό βαφής (γνωστό και ως άοσμο ορυκτό αλκοόλ) για τον καθαρισμό της βούρτσας. Ο συνδυασμός της μεθόδου υγρής βαφής με τη χρήση μεγάλων πινέλων μιας και δύο ιντσών, καθώς και μαχαιριών βαφής, επέτρεψε στον Ross να ζωγραφίσει δέντρα, σύννεφα, βουνά και νερό σε λίγα δευτερόλεπτα. Κάθε πίνακας θα ξεκινούσε με απλές πινελιές που έμοιαζαν με μουτζούρες χρώματος. Καθώς πρόσθετε όλο και περισσότερες πινελιές, οι κηλίδες θα μεταμορφώνονταν σε περίπλοκα τοπία.

Tο τηλεοπτικό πρόγραμμα προοριζόταν να είναι ένα όχημα για την προώθηση των μαθημάτων και των προϊόντων του.

Ο Ρος ζωγράφισε τρεις εκδόσεις σχεδόν κάθε ζωγραφικής που εμφανίστηκε στην εκπομπή του. Η πρώτη ήταν ζωγραφισμένη πριν από τη μαγνητοσκόπηση και καθόταν σε ένα καβαλέτο, εκτός κάμερας, κατά τη διάρκεια της μαγνητοσκόπησης, όπου ο Ρος το χρησιμοποίησε ως αναφορά για να δημιουργήσει το δεύτερο αντίγραφο – αυτό που οι θεατές τον είδαν πραγματικά να ζωγραφίζει. Μετά τη μαγνητοσκόπηση του επεισοδίου, ο Ρος ζωγράφισε μια πιο λεπτομερή έκδοση για να συμπεριληφθεί στα εκπαιδευτικά βιβλία του. Οι διαφορετικές εκδόσεις επισημάνθηκαν ως εξής στο πλάι ή στο πίσω μέρος του καμβά: «Kowalski» για την αρχική έκδοση, «τηλεόραση» για την έκδοση που χρωματίστηκε κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής εκπομπής και «βιβλίο» για την έκδοση του βιβλίου.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus