Αφού περιόδευσε σε κάποιες από τις σημαντικότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, η έκθεση «Σύμπαν Μιρό» έρχεται στην Αθήνα, όπου θα είναι ανοιχτή για το κοινό από την Πέμπτη, 13 Ιουλίου.
Η έκθεση θα στεγαστεί στο όμορφο νεοκλασικό κτήριο που αποτελεί την έδρα του Ισπανικού Ινστιτούτου Θερβάντες στο κέντρο της Αθήνας και περιλαμβάνει έργα που ανήκουν στο Ίδρυμα Joan Miró με έδρα τη Βαρκελώνη και είναι αποτέλεσμα συμφωνίας μεταξύ του Ισπανικού Υπουργείου Εξωτερικών, της εταιρείας Abertis και των Ιδρυμάτων Abertis και Joan Miró, για την προώθηση του ισπανικού πολιτισμού και των Ισπανών καλλιτεχνών.
Δήμος Αθηναίων: Όλη η Αθήνα μία Σκηνή
Είναι μικρή σε μέγεθος, αλλά μεταδίδει ένα σπουδαίο μήνυμα.
Καταφέρνει να μας φέρει κοντά στην δημιουργική διαδικασία και την προσωπικότητα του καλλιτέχνη, γνωστού σε όλο τον κόσμο, Ζουάν Μιρό, μέσα από την εξερεύνηση των συμβόλων που χρησιμοποιεί στα έργα του και μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το χώρο όπου «δημιούργησε» τα αριστουργήματα του ο Μιρό μέσα από τις φωτογραφίες του επιστήθιου φίλου του Χοακίμ Γκομίς.
Η έκθεση Σύμπαν Μιρό, με έργα από το τελευταίο δημιουργικό στάδιο του καλλιτέχνη, δείχνει πώς εδραιώνει το δικό του στυλ, το οποίο διυλίζει σιγά-σιγά σε όλη την μακρά πορεία του.
Αυτή την περίοδο, ο Μιρό εργάζεται σε δημιουργικούς κύκλους, συνδυάζοντας έργα πιο περιεκτικά, που τείνουν να καλύψουν όλη την ζωγραφική επιφάνεια, με άλλα, πιο νηφάλια, με πινελιές κίνησης και πιο ποιητικά, στα οποία κυριαρχεί το κενό. Παρά τις διαφορές στην μορφή, τα τρία ζωγραφικά έργα έχουν ως κοινό σημείο την χρήση του ίδιου χρωματικού φάσματος, που περιορίζεται στα αρχικά χρώματα, συνοδεία του μαύρου, το οποίο εδώ αποκτά δομική λειτουργία.
Η ενασχόληση του Τζουάν Μιρό με την γλυπτική χρονολογείται από το 1928, όταν άρχισε να δουλεύει με κολλάζ και με αντικείμενα. Ο Μιρό προκαλεί την ζωγραφική κι έτσι εκτελεί την θρυλική του «δολοφονία της ζωγραφικής», εισάγοντας την χρήση υλικών που θεωρούνται «φτωχά». Αυτά τα έργα θα τον οδηγήσουν στις κατασκευές του 1930 και στις δομές-αντικείμενο του 1931, που ακολουθούν τα ίχνη της επανάστασης που έφερε η χρήση των καθημερινών αντικειμένων στα ready-made του Μαρσέλ Ντυσάν και στα σουρρεαλιστικά γλυπτά.
Ο Τζουάν Μιρό θα επανέλθει δυναμικά στην γλυπτική στην δεκαετία του ’60, με μια ευρεία και φιλόδοξη παραγωγή. Θα επανασυνδεθεί με το objet trouvé ή τυχαία επιλεγμένο αντικείμενο, που θα συναρμολογήσει με χιούμορ, ως ένα «θεσπέσιο πτώμα» και στο οποίο θα εφαρμόσει την κλασική διαδικασία της γλυπτικής σε ορείχαλκο με καλούπι. Ο καλλιτέχνης εμπνέεται από κάθε είδους αντικείμενα που βρίσκει κατά τύχη στην φύση όταν κάνει περίπατο, ή από αντικείμενα διαμορφωμένα απ’ τον άνθρωπο και τα συλλέγει στο εργαστήριό του.
Η έκθεση περιλαμβάνει τρία ζωγραφικά έργα, δύο γλυπτά και πέντε φωτογραφίες και την επιμελήθηκε η Βερονίκ Ντυπά καθώς και έργα που ανήκουν στο Ίδρυμα Joan Miró και είναι αποτέλεσμα συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Συνεργασίας, της εταιρείας Abertis και των Ιδρυμάτων Abertis και Joan Miró, για την προώθηση του ισπανικού πολιτισμού και των Ισπανών καλλιτεχνών.
Επίσης, η έκθεση γίνεται το πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει η Πρεσβεία της Ισπανίας και το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας, με την ευκαιρία της Ισπανικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
*Η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό με δωρεάν είσοδο από την Πέμπτη 13 Ιουλίου έως τις 27 Ιουλίου, στο Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας στο Κολωνάκι (Σκουφά 31), Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-1 9:00 και Σάββατο 10:00-14:00.
Πηγή: in.gr
Latest News
Eminem και Bob Marley «επιστρατεύει» η McKinsey για να τονώσει τους συνεργάτες της
Η εταιρεία προσπαθεί να ενισχύσει το ηθικό των εργαζομένων της
Τα οικονομικά χάλια του Κέντρου Πομπιντού στο Παρίσι
Το μουσείο αντιμετωπίζει οικονομική πίεση από ένα συνεχιζόμενο έργο ανακαίνισης του βασικού του ιδρύματος στο Παρίσι και τη δημιουργία ενός νέου παραρτήματος στο Massy της Γαλλίας
Πόσα «έπιασε» το χρυσό ρολόι του πλουσιότερου επιβάτη του Τιτανικού
Καταρρίφθηκε το προηγούμενο ρεκόρ για αντικείμενο από το ναυάγιο του Τιτανικού
Στασιμότητα στην πρόοδο των γυναικών εντός και εκτός του χώρου εργασίας
Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, τα αυξανόμενα επίπεδα άγχους και η κακή ψυχική υγεία εξακολουθούν να υπάρχουν
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω – Τα προσωπικά όνειρα και ο «Στόχος 8»
Τι σημαίνει αξιοπρεπής εργασία;
Έργα του Andy Warhol και του KAWS θα εκτεθούν μαζί για πρώτη φορά
Η έκθεση «KAWS + Warhol» θα εγκαινιαστεί στις 18 Μαΐου και θα διαρκέσει έως τις 20 Ιανουαρίου 2025 στο Μουσείο Άντι Γουόρχολ, το οποίο γιορτάζει την 30η επέτειό του.
Στο σφυρί ρολόι που ανήκε στον πλουσιότερο επιβάτη του Τιτανικού
Σε δημοπρασία και η βαλίτσα που περιείχε το βιολί που έπαιζε ο επικεφαλής της ορχήστρας την ώρα που βυθιζόταν το πλοίο
«Χρυσός» ο Λευτέρης Πετρούνιας για 7η φορά στους κρίκους (vid)
Ο σπουδαίος Λευτέρης Πετρούνιας με μια συγκλονιστική εμφάνιση κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ενόργανης γυμναστικής που διεξάγεται στο Ρίμινι.
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup