Την ανάπτυξη νέων θαλάσσιων διαδρόμων από τις χώρες της μέσης Ανατολής προς τις χώρες της Βαλκανικής και την Κεντρική Ευρώπη, με ταυτόχρονη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, σηματοδοτεί η απόκτηση του λιμανιού του Βόλου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ.

Στελέχη της λιμενικής αγοράς επισημαίνουν ότι τα δύο λιμάνια μπορούν να έχουν αλληλοσυμπληρωματική δράση σε όλους τους τομείς με στόχο την ανάπτυξη όχι μόνο των διακινούμενων φορτίων αλλά και την ανάπτυξη και άλλων εμπορικών δράσεων, όπως η κρουαζιέρα και η ακτοπλοϊα.

Τρεις καταδίκες για το ναυάγιο του Norman Atlantic

Στελέχη της ΟΛΘ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μετά τις τελευταίες εξελίξεις τόνισαν ότι στους στόχους των διοίκησης πέραν της ανάπτυξη του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων προς τις αγορές, είναι η ανάπτυξη επιπλέον του κλάδου της κρουαζιέρας, της διακίνησης των αυτοκινήτων (car terminal) αλλά και των ακτοπλοϊκών συνδέσεω .

Η επανασύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα εγκαινιάσει συνδυασμένες μεταφορές με τον σιδηρόδρομο σε γειτονικά κράτη κάτι στο οποίο ήδη επενδύει η ΟΛΘ.

Επισημαίνεται επίσης ότι το λιμάνι του Βόλου είναι μέλος ήδη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να λάβει ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για αναπτυξιακά έργα ενώ επιδιώκεται ήδη η ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι της Αλεξάνδρειας ένα εγχείρημα που έχει την υποστήριξη της αιγυπτιακής και ελληνικής πλευράς.

Η συγκεκριμένη γραμμή πέραν του τουριστικού ενδιαφέροντος, ανοίγει σημαντικές προοπτικές στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων της Αιγύπτου μέσω της Ελλάδος στην Ευρώπη, σε μία περίοδο γεωστρατηγικών αλλαγών που έχει επιφέρει ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας.

Ο φάκελος του διαγωνισμού όπου ο ΟΛΘ αποκτά το 67% των μετοχών του λιμανιού του Βόλου έχει υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και τα έγγραφα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τη σχετική έγκριση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε, επίσης, την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή. Πρόκειται για την συνήθη διαδικασία που ακολουθείται από το Ταμείο προκειμένου στην περίπτωση που υπάρξει αποχώρηση του πρώτου υποψήφιου επενδυτή να ακολουθήσει ο δεύτερος.

ΟΛΘ – Αύξηση σε έσοδα και διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2023 για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 11,3%,μέσω διαρκών βελτιώσεων στην διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των 2 νέων γερανογεφυρών (STS).

Συνολικά διακινήθηκαν 255,2 χιλ. TEUs για το εξάμηνο του 2023, από 229,4 χιλ. TEUs την ίδια περίοδο του 2022.

Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της ΟΛΘ – εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων – της Εταιρείας ανήλθαν σε 85,0 εκ.ευρώ ( 86,7 εκ.ευρώ για τον Όμιλο) έναντι 92,3 εκ.ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2022 (93,9 εκ.ευρώ για τον Όμιλο). Η Εταιρεία δεν έχει τραπεζικό δανεισμό.

Σημειώνεται ότι τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου της ΟΛΘ για το έτος 2022 αυξήθηκαν κατά 5,6%, σε 82,2 εκατ. ευρώ, από 77,9 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ τα έσοδα της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4,8%, σε 80,6 εκατ.ευρώ το 2022, από 76,9 εκατ.ευρώ το 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News