Η Ομοσπονδιακή Αρχή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας (Bafin) στο Βερολίνο έδωσε το πράσινο φως στον ελβετικό ναυτιλιακό γίγαντα MSC, που ιδρύθηκε από τον Τζιανλουίτζι Απόντε να εξαγοράσει το 49,9% της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), την εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου. Στο πλαίσιο αυτό η MSC δημοσιοποίησε χθες επίσημα την προσφορά εξαγοράς ύψους 16,75 ευρώ ανά μετοχή.
Οι μέτοχοι της HHLA έχουν τώρα μερικές εβδομάδες για να αποφασίσουν αν θα αποδεχθούν την προσφορά με την MSC να αποκαλύπτει χθες ότι έχει ήδη αποκτήσει σχεδόν το 4,7% των μετοχών της HHLA που βρίσκονται σε κυκλοφορία στο χρηματιστήριο.
MSC: Στο φως τα οικονομικά αποτελέσματα του κολοσσού
Η προσφορά ακολουθεί τη δεσμευτική δήλωση προθέσεων που υπέγραψαν η MSC και η πόλη του Αμβούργου τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την οποία η HHLA θα διοικείται ως κοινοπραξία, στην οποία ο Δήμος της πόλης θα κατέχει το 50,1% και η MSC το 49,9%.
Σημείο καμπής
«Η συναλλαγή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για το λιμάνι του Αμβούργου, όπου οι όγκοι είχαν μείνει στάσιμοι για περισσότερο από μια δεκαετία και όπου η ομοσπονδιακή υποστήριξη για τον ναυτιλιακό και βιομηχανικό τομέα ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή τα τελευταία χρόνια», ανέφεραν οι αναλυτές της Alphaliner τον περασμένο μήνα.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, το μεγαλύτερο της Γερμανίας, μειώθηκε κατά 11,7% σε 3,8 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2023. Κινδυνεύει να διολισθήσει φέτος κάτω από την 20η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των κορυφαίων λιμανιών του κόσμου.
Σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο μήνα, ο Soren Toft, διευθύνων σύμβουλος της MSC, περιέγραψε τα σχέδια για την προσθήκη επιπλέον 1 εκατ. teu ετησίως στο Αμβούργο τα επόμενα οκτώ χρόνια. Η MSC πρόκειται να δημιουργήσει μια νέα έδρα στο Hafencity, ενώ και η εταιρεία κρουαζιέρας, η MSC Cruises, πρόκειται επίσης να αποκτήσει ένα νέο home port στο Αμβούργο με τον αριθμό των εργαζομένων στην πόλη να διπλασιάζεται σε περίπου 700.
Latest News
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα