Σε διάψευση προχώρησε η Clinique στην Ελλάδα, σχετικά με τα δημοσιεύματα που ήθελαν το ανεξάρτητο αμερικανικό εργαστήριο Valisure να έχει ανιχνεύσει υπεροξείδιο του βενζολίου σε προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας, θυγατρικής της Estée Lauder Companies.

«Στην ελληνική αγορά δεν διανέμονται απευθείας προϊόντα Clinique τα οποία να περιέχουν υπεροξείδιο του βενζολίου, συνεπώς δεν υφίσταται οποιοσδήποτε κίνδυνος για την ασφάλεια των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, γενικότερα η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί το βενζόλιο ως συστατικό σε κανένα προϊόν του χαρτοφυλακίου της μάρκας προϊόντων Clinique», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας σε ανακοίνωση για την εγχώρια αγορά.

Estée Lauder: Από την κυριαρχία στη ρήξη και το πρόβλημα διαδοχής

«Τα προϊόντα μάρκας Clinique της εταιρείας παράγονται και διανέμονται με βάση όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες ασφάλειας και υπόκεινται προς τούτο σε πολύ αυστηρή αξιολόγηση. Όλα τα προϊόντα είναι ασφαλή για την χρήση που προορίζονται», αναφέρεται επιπλέον στην ανακοίνωση.

Τα ευρήματα

Η διάψευση και η ανακοίνωση της εταιρείας έρχονται μόλις μία ημέρα αφού το ανεξάρτητο εργαστήριο με έδρα το Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ, Valisure, ανακοίνωσε πως ανίχνευσε υψηλά επίπεδα του καρκινογόνου χημικού βενζολίου σε ορισμένες θεραπείες ακμής από μάρκες όπως η Clinique της Estée Lauder, η Up & Up της Target και η Clearasil που ανήκει στην Reckitt Benckiser.

Σύμφωνα με το Reuters, η Valisure κατέθεσε αίτημα στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA), καλώντας τη ρυθμιστική αρχή να ανακαλέσει τα προϊόντα, να διεξάγει έρευνα και να αναθεωρήσει τις οδηγίες του κλάδου, χωρίς να υπάρχει κάποιο σχόλιο ή σχετική ανταπόκριση.

Το βενζόλιο θα μπορούσε να σχηματιστεί σε «απαράδεκτα υψηλά επίπεδα» τόσο στα συνταγογραφούμενα όσο και στα μη συνταγογραφούμενα προϊόντα θεραπείας ακμής με υπεροξείδιο του βενζολίου, δήλωσε η Valisure.

Η ανίχνευση βενζολίου σε προϊόντα για τη θεραπεία της ακμής ήταν διαφορετική από τις άλλες περιπτώσεις, δήλωσε η Valisure. «Το βενζόλιο που βρήκαμε σε αντηλιακά και άλλα καταναλωτικά προϊόντα ήταν προσμίξεις – ωστόσο, το βενζόλιο στα προϊόντα υπεροξειδίου του βενζοϋλίου προέρχεται από το ίδιο το υπεροξείδιο», δήλωσε στο Reuters ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Valisure, David Light.

Οι δοκιμές της Valisure έδειξαν ότι ορισμένα προϊόντα μπορούσαν να σχηματίσουν πάνω από 800 φορές το υπό όρους περιορισμένο όριο συγκέντρωσης του FDA για το βενζόλιο.

Ο αντίκτυπος και οι πρώτες δηλώσεις

Λίγη ώρα μετά τις πρώτες ανακοινώσεις του εργαστηρίου, οι μετοχές της Estée Lauder μειώθηκαν κατά 2%, ενώ η Reckitt ανέφερε σε δήλωσή της ότι τα ευρήματα «αντανακλούν μη ρεαλιστικά σενάρια και όχι πραγματικές συνθήκες», προσθέτοντας ότι όλα τα προϊόντα Clearasil ήταν ασφαλή «όταν χρησιμοποιούνται και αποθηκεύονται σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στις ετικέτες τους».

Η Estée Lauder δήλωσε ότι η Clinique χρησιμοποιεί υπεροξείδιο του βενζολίου σε ένα προϊόν, το οποίο «είναι ασφαλές για χρήση όπως προορίζεται». Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για προϊόν που προορίζεται για την αντιμετώπιση της ακμής και δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα και την ευρωπαϊκή αγορά.

H Clinique

Για το high-end beauty brand που μετρά δεκαετίες στο skincare η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική, καθώς δεν πλήττει τις απαντήσεις που έδωσε στο θρυλικό πλέον ερώτημα-τίτλο του άρθρου της Vogue του 1967 «Can Great Skin Be Created?». Γραμμένο από την αρχισυντάκτρια ομορφιάς Carol Phillips και τον Norman Orentreich συζητούσαν τη σημασία μιας ρουτίνας φροντίδας του δέρματος. Η Evelyn Lauder, νύφη της Estée Lauder, διάβασε το άρθρο και το έθεσε υπόψη της Estée.

Τόσο η Phillips όσο και ο Orentreich προελήφθησαν στην εταιρεία για να βοηθήσουν στη δημιουργία του brand – τον Απρίλιο του 1968, η Clinique έκανε πρεμιέρα ως η πρώτη παγκοσμίως δοκιμασμένη μάρκα σε αλλεργίες στο Saks Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη με 117 προϊόντα.

Ήταν το τρίτο brand που αποκτούσε πλέον ο όμιλος μετά το Estée Lauder και το Aramis.

Σύμφωνα με την Statista, το 2023, η Clinique αποτιμήθηκε σε περίπου 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 21% των χρηστών scinacare προϊόντων στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν δικά της προϊόντα.

Η Carol Phillips

To Clearasil της Reckitt Benckiser

Με μερίδιο 5,4% στην αμερικανική αγορά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Statista, το Clearasil βρέθηκε στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων όσων χρησιμοποιούν προϊόντα κατά της ακμής.

Το brand εφευρέθηκε στις ΗΠΑ το 1950 από τον Ivan Combe με τη βοήθεια του χημικού Kedzie Teller, ως η πρώτη δερματολογική μάρκα που δημιουργήθηκε ειδικά για το νεανικό δέρμα για την καταπολέμηση της ακμής. Τα δραστικά συστατικά του αρχικού προϊόντος ήταν θείο και ρεσορκινόλη, παρόμοια με το προϋπάρχον προϊόν ακμής για ενήλικες Acnomel.

Δέκα χρόνια αργότερα, εξαγοράστηκε από την Richardson-Vicks, που το 1985 εξαγοράστηκε από την Procter & Gamble μαζί με το Clearasil, ενώ το 2000 μεταφέρθηκε στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Boots. Το 2006 η Boots Healthcare International εξαγοράστηκε από τη βρετανο-ολλανδική εταιρεία Reckitt Benckiser.

O Ivan DeBlois Combe με τη σύζυγό του

Τι άλλο έχει βρει το εργαστήριο Valisure

Όπως επισημαίνει το ConsumerReports, το συγκεκριμένο εργαστήριο ήταν εκείνο που το 2019 βρήκε μια ουσία που προκαλεί καρκίνο στο φάρμακο για την αρτηριακή πίεση βαλσαρτάνη. Αργότερα το ίδιο έτος, εντόπισε μια διαφορετική καρκινογόνο ουσία στο φάρμακο για την καούρα ρανιτιδίνη και στην επώνυμη εκδοχή του, το Zantac. Στη συνέχεια, το 2021, η εταιρεία βρήκε βενζόλιο, αρχικά σε απολυμαντικά χεριών και στη συνέχεια σε διάφορα αντηλιακά σπρέι, καθώς και σε άλλα προϊόντα περιποίησης του δέρματος σε μορφή σπρέι.

Η καρκινογόνος ουσία έχει ήδη βρεθεί σε διάφορα καταναλωτικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων αντηλιακών, απολυμαντικών χεριών και ξηρού σαμπουάν, οδηγώντας σε ανακλήσεις προϊόντων που κατασκευάστηκαν από εταιρείες όπως η Procter & Gamble και η Johnson & Johnson.

Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων και οι κατασκευαστές φαίνεται ότι βρήκαν αξιόπιστες τις δοκιμές της Valisure: με αφορμή αυτά τα αποτελέσματα, οι εταιρείες ανακάλεσαν τότε περισσότερα από 25 εκατομμύρια προϊόντα από την αγορά, συμπεριλαμβανομένων των αντηλιακών σε σπρέι Aveeno και Neutrogena και του αποσμητικού σε σπρέι Old Spice.

Μια αγορά σε άνοδο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey, η αγορά των καλλυντικών προϊόντων αναμένεται να ακολουθήσει τον ανοδικό ρυθμό και την σταθερή ανάκαμψη από το αποκορύφωμα της πανδημίας, ξεπερνώντας τα 580 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, εμφανίζοντας μια αύξηση της τάξης του 6% ετησίως.

Σε μια αγορά που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από μεγάλες βιομηχανίες, οι επιχειρηματίες σπεύδουν να αγκαλιάσουν ένα νέο κύμα καταναλωτών που αναζητούν φρέσκα πρότυπα και εξειδικευμένα προϊόντα. Το ενδιαφέρον εστιάζεται σε μια niche αγορά ομορφιάς που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα καλλυντικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται καθημερινά από άτομα όλων των φύλων και ηλικιακών ομάδων.

Απόλυτα κυρίαρχη στην συγκεκριμένη αγορά αναδεικνύονται τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος, το skincare, που αφορά τον συνδυασμό της περιποίησης του δέρματος με άλλες θεραπείες ή προϊόντα προσωπικής φροντίδας, όπως η περιποίηση των μαλλιών ή τα είδη μακιγιάζ.

Η Statista επισημαίνει πως η Βόρεια Ασία έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά με 35%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Βόρεια Αμερική με 26%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις