Το περίμενε…

Χθες ήταν η μέρα του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Και την περίμενε, αλλά και την σχεδίαζε με τέτοια επικοινωνιακή επιμέλεια όσο τίποτ΄ άλλο. Για να πετύχει βέβαια το βέλτιστο αποτέλεσμα. Λογικό! Όμως ήρθε το τριήμερο της Βουλής και του τα έκανε ρημαδιό. Σα να πέρασε από σεισμό 6 ρίχτερ….

Το αποτέλεσμα

Εν πάση περιπτώσει μπορεί επικοινωνιακά να έγιναν … «σμπαράλια» τα «γυαλικά», αλλά το αποτέλεσμα τελικώς είναι αυτό που μετράει. Πρώτον, περί τους 560.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, θα … «κονομήσουν» ένα πενηντάρικο – μικτά να εξηγούμαστε, μην παίρνουν τα μυαλά σας αέρα! Αν μη τι άλλο το αφεντικό είναι … γαλαντόμος!

Εκδηλώσεις

Εβαλε όμως την «πινελιά» του κι ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης. «Εξαντλήσαμε τα όρια της οικονομίας» δήλωσε. Λίγο ακόμη και θα έβγαζε τις τσέπες του παντελονιού του … μέσα – έξω, για να δείξει ότι δεν έχει μείνει μία! Όμως αυτά δεν τα κάνει ο κ. Χατζηδάκης, διότι εκτός από ήπιων τόνων είναι και της αστικής ευγένειας. Δεν είναι ο …. Δεν θέλω να γράψω ονόματα και να θίξω υπολήψεις, μέρες που είναι….

Η κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου

Βέβαια γεμάτη χαρά ήταν η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου. Μοίραζε χαμόγελα αριστερά – δεξιά. Ως καθ΄ ύλην αρμόδια. Και μοίραζε και πινακάκια, όπως σας έλεγα. Σε ένα από αυτά δείχνει πως ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε από το 2019 περίπου 11% υψηλότερα από την σωρευτική αύξηση του πληθωρισμού. Εντυπωσιακό!

Με τρόπο…

Κάποιος όμως να την ενημερώσει – με τρόπο όμως για να μην τρομάξει… – πως κλείνουν και κάτι εργοστάσια. Μήπως θα μπορούσε να κάνει κάτι; Για τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί και έτσι να δικαιολογήσει και τον τίτλου του υπουργείου που κατέχει!

—-

Η Εγνατία Οδός

Όπως θα διαβάσατε και χθες αλλά και σήμερα στον ΟΤ υπεγράφη ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Το γεγονός αυτό κυριάρχησε στην οικονομική επικαιρότητα μιας και ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος που ενώνει την Ελλάδα από την ανατολή στη δύση επιτέλους θα συντηρηθεί, θα αναβαθμιστεί και θα εκσυγχρονιστεί.

Το παρασκήνιο

Η τελετή της υπογραφής έγινε στην ειδική αίθουσα του 8ου ορόφου στο κτίριο όπου στεγάζεται το ΤΑΙΠΕΔ.

Κι έχω να σας μεταφέρω κάποιο παρασκήνιο που δεν καταγράφηκε από τους οπερατέρ και τους φωτογράφους.

Πλήθος κόσμου είχε προσκληθεί για την εκδήλωση και πέραν των αρμόδιων υπουργών και των στελεχών της κοινοπραξίας μεταξύ άλλων παραβρέθηκε και η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, κυρία Laurence Auer, η οποία υπογράμμισε τη σημασία της συμμετοχής της γαλλικής εταιρείας (EGIS) σε ένα τόσο εμβληματικό έργο.

Τα εύσημα

Έμαθα επίσης πως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης απένειμε τα εύσημα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και συνολικά στο Ταμείο για την αρτιότητα με την οποία διεξήχθη ο διαγωνισμός καθώς και το υψηλό επίπεδο διαφάνειας.

Ο διαγωνισμός αυτός, πρέπει επίσης να σας πω ότι απασχόλησε σημαντικά τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.

Μάλιστα μου είπαν ότι δύο εξ αυτών, τα οποία πια δεν απασχολούνται στο Ταμείο παραβρέθηκαν στην τελετή υπογραφής, προφανώς θέλοντας να δουν τους καρπούς των προσπαθειών τους για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας….

—–

Κλιματική πολιτική

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης αν μη τι άλλο χαρακτηρίζεται από τον ρεαλισμό και φυσικά και τον νεοφιλελευθερισμό στις πολιτικές του θέσεις.

Δηλώνει υπέρμαχος της κλιματικής πολιτικής και προκρίνει την πρόληψη, την προσαρμογή και τον σχεδιασμό.

Και όλα αυτά με απλά λόγια, τα επισημαίνει προκειμένου να περιορίζονται στο βαθμό του δυνατού οι απρόβλεπτες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Τα χτυπήματα

Είχαν ενδιαφέρον, λοιπόν, οι χθεσινές του αναφορές στη διάρκεια του Power & Gas Forum.

Σύμφωνα με τον υπουργό, «οι κλιματικές επιπτώσεις θα συνεχίσουν να είναι πλήρως αισθητές τις επόμενες δεκαετίες». Και μάλιστα όπως σημείωσε ανεξάρτητα από το πως θα εξελιχθούν οι ρύποι τις επόμενες δεκαετίες».

Και αν αυτό σας ανησύχησε που να δείτε παρακάτω η επόμενη επισήμανση του κ. Σκυλακάκη πως προκαλεί μεγαλύτερη ανασφάλεια για το τι έχουμε να ζήσουμε: «Η Ευρώπη δεν έχει δώσει επαρκή έμφαση στο συγκεκριμένο θέμα. Μπορεί μια χρονιά να στοιχίσουν οι καταστροφές το 2% του ΑΕΠ της χώρας και την άλλη καθόλου. Δεν γνωρίζεις πότε και πως θα σε χτυπήσει», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τα κόστη

Σε αυτά ο κ. Σκυλακάκης ήρθε και πρόσθεσε και τα κόστη της πράσινης μετάβασης: «Οι ΑΠΕ δεν χρειάζονται πλέον επιδοτήσεις, αλλά η επόμενη φάση της εμπεριέχει τεράστιες δαπάνες για μεταφορές, ναυτιλία, αεροπορία, κτήρια κτλ. Η απόδοση αυτών των δαπανών είναι πλανητική», τόνισε, καθώς και συνάρτηση του τι κάνουν οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου.

Το «όχι»

«Αν είσαι μόνος σου ο βαθμός απόδοσης θα είναι μικρός και το κόστος υψηλότερο», είπε ο υπουργός για να φέρει ως παράδειγμα τη βιομηχανία: «Η βιομηχανία είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με το διεθνή ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η Ευρώπη. Αν προστεθεί στα παραπάνω και η γεωπολιτική αβεβαιότητα, τότε προκύπτει μια δύσκολη πραγματικότητα για μια χώρα όπως η Ελλάδα».

Και έκανε γνωστό τη διαφοροποίηση της Ελλάδας απέναντι σε έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέγεθος της μείωσης των ρύπων έως το 2040. Η πρόταση της είναι να περιοριστούν κατά 90%. «Η κυβέρνηση προκρίνει στην παρούσα φάση μια πιο συντηρητική πολιτική και για αυτό είπε όχι στην πρόταση της Κομισιόν για στόχο μείωσης ρύπων 90% ως το 2040. Καλύτερα να βάλεις ρεαλιστικούς στόχους και να τους πετύχεις, παρά στόχους που μετά θα τους ανατρέψεις με τεράστιο κόστος αξιοπιστίας και επενδύσεων», ανέφερε σχετικά ο υπουργός.

Αρκεί βέβαια, αυτή η στροφή της Ελλάδας να μην πάρει κι άλλη κλίση και ξεχαστούν οι δεσμευτικοί στόχοι για μηδενικές εκπομπές το 2050…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories