
Αντίθετη ρότα χαράσσουν οι αγοραπωλησίες πλοίων από «δεύτερο χέρι» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια. Οι συναλλαγές στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν καταγράψει ρεκόρ, στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2024 σε αντίθεση με τις συναλλαγές για δεξαμενόπλοια «second hand» να εμφανίζουν το ίδιο διάστημα πολύ χαμηλή δυναμική.
Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers όπως αναφέρονται τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, κ.α. εμπορεύματα είναι ιδιαίτερα δυναμική επισημαίνει ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal κ. Γιάννης Παργανάς. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγράψει το δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού κλάδου, που είναι χαμηλότερο μόνο από το ρεκόρ των 403 πωλήσεων του αντίστοιχου διαστήματος του 2021.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου του 2024, ο ναυλομεσιτικός οίκος κατάγραψε 362 πωλήσεις ξηρού χύδην φορτίου (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). πρόκειται για ένα αριθμό υψηλότερο κατά 87 πλοία σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Εξετάζοντας τις επιμέρους κατηγορίες των πλοίων του τομέα τα πλοία που φέρουν γερανούς φόρτωσης και εκφόρτωσης συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς θεωρούνται πιο ευέλικτα και μπορούν να πιάσουν περισσότερα λιμάνια με πιο υποβαθμισμένες υποδομές. Συγκεκριμένα, ο τομέας των Ultramax/Supramax κατέγραψε 130 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 93 μονάδες που άλλαξαν χέρια.
Capesize
Τα πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας όπως είναι τα Capesize παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 67 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους, ακολουθούμενο από 51 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023. Επιπλέον, 58 Panamax/Kamsarmax και 18 Post Panamax άλλαξαν επιτυχώς χέρια.
Σε αντίθεση με τα πλοία ξηρού φορτίο στα δεξαμενόπλοια οι συναλλαγές ήταν το πρώτο πεντάμηνο περιορισμένες . Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων ήταν η πιο αδύναμη τα τελευταία πέντε χρόνια, σε αντίθεση με τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2022 και τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων για τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους που σημειώθηκε το 2023, με συνολικά 288 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο κ. Παργανάς. Συγκεκριμένα, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγραφεί συνολικά 156 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων (μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). Στις συναλλαγές κυριαρχούν τα πλοία της κατηγορίας MR2 με 59 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 27 συμφωνίες στην κατηγορία Aframax/LR2.
Στα πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLCC) οι συναλλαγές ήταν μολις 25 όπως και στα μικρής κατηγοράις τα Handies.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών