
Ανεβαίνουν στα ύψη τα στοιχήματα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης (EV) μετά το ντιλ των 5 δισ. δολαρίων του ομίλου Volkswagen με την αμερικανική Rivian η οποία δημιουργήθηκε με τη φιλοδοξία να ανταγωνιστεί την Tesla.
Το πόκερ είναι σκληρό με το μεγάλο αφεντικό του ομίλου VW, Oliver Blume, να δίνει τα χέρια με τον πολύ φιλόδοξο ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Rivian, Robert “RJ” Scaringe, με στόχο να κλέψουν περισσότερη από τη λάμψη του ηγέτη της Tesla, Ilon Mask. O Oliver Blume είναι το μεγάλο αφεντικό και της Porsche, που ανήκει στον όμιλο της VW.
Εμπορικός πόλεμος: Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως
Η κορυφαία σε πωλήσεις ανά τον κόσμο γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen επενδύει το ποσό αυτό σε κοινή εταιρεία που συστήνει με τη Rivian, ποντάροντας σε αύξηση πωλήσεων με οικονομίες κόστους και στις πωλήσεις των EV, εκεί που σήμερα κυριαρχεί η Tesla.
Η κοινή εταιρεία joint venture
Η επένδυση αφορά τη δημιουργία κοινής επενδυτικής εταιρείας joint venture την οποία θα ελέγχουν από κοινού και με ίσα μερίδια οι δύο πλευρές, η οποία θα έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και αξιοποίηση αρχιτεκτονικών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικού λογισμικού για αυτά. Με τον τρόπο αυτό η Rivian αποκτά ζεστό ρευστό και πρόσβαση σε νέες αγορές της Ευρώπης και της Ασίας όπου δραστηριοποιείται η VW.
Μεγάλες φιλοδοξίες
Με το ντιλ ουσιαστικά η Rivian κερδίζει ρευστό και πρόσβαση σε μεγαλύτερες αγορές, ενώ η καταξιωμένη ανά τον κόσμο VW ενισχύεται κι άλλο στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά στα ειδικά λογισμικά που είναι απαραίτητα για τη διαχείρισή τους.
Η επένδυση του ομίλου VW θα παράσχει στη Rivian την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη λιγότερο ακριβών και μικρότερων μοντέλων (τύπου SUV) με την ονομασία R2, τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026. Επίσης θα συμβάλλει στην εξέλιξη των νέων μοντέλων crossover R3, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe. Επιπλέον, η συνεργασία θα επιτρέψει στη Rivian να μειώσει το λειτουργικό της κόστος αξιοποιώντας μεγάλους όγκους προμηθειών, συμπεριλαμβανομένων τσιπ και εξαρτημάτων, προσέθεσε. Η Rivian έχει ρίξει από το 2021 στην αγορά τα μοντέλα R1, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, της χαμηλότερης από το αναμενόμενο διείσδυσης στο κοινό μοντέλων EV παγκοσμίως και των αυξημένων επιτοκίων που κάνει πιο δύσκολες τις χρηματοδοτήσεις.
Χοντρό πόκερ για μοντέλα και λογισμικό
Την ώρα που εταιρείες όπως η Rivian και η Tesla έχουν ξεκινήσει από λευκό χαρτί για την ανάπτυξη των δικών τους μοντέλων, οι παραδοσιακές εταιρείες τώρα κάνουν προσπάθειες να αναπτύξουν νέα εξειδικευμένα τμήματα που αφορούν κρίσιμα στάδια της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είναι το ειδικό λογισμικό που απαιτείται για τη διαχείριση μπαταριών και άλλων λειτουργιών.
Με βάση της συμφωνία η Rivian θα δώσει άδεια στην κοινή εταιρεία joint venture (JV) για να χρησιμοποιεί όλα τα πνευματικά της δικαιώματα. Το νέο μοντέλο R2 θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί λογισμικό από την κοινή εταιρεία JV. Τη συνέχεια θα ακολουθήσουν στη χρήση τέτοιων τεχνολογιών και οχήματα του ομίλου Volkswagen, περιλαμβανομένων και των Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley.
Οι προκλήσεις του κλάδου
Νεοσύστατες εταιρείες όπως η Rivian αλλά και ηγέτες της αγοράς όπως η VW βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης στα ηλεκτρικά μοντέλα και περιβάλλοντος υψηλών επιτοκίων που κάνουν πιο δύσκολες τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτεί η αναδιάρθρωση του κλάδου και η στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Για το λόγο αυτό πολλές παραδοσιακές εταιρείες έχουν τραφεί το τελευταίο διάστημα περισσότερο προς τα υβριδικά μοντέλα, προσπαθώντας να εκτιμήσουν πως θα εξελιχθεί η τεχνολογία και η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία