Την απόφαση του να μην κάνει πίσω ούτε χιλιοστό στα θέματα ασφαλείας στην ακτοπλοΐα επανάλαβε ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτη Γιγή και την γενική γραμματέα της Ένωσης Ελένη Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά τους οι πλοίαρχοι υπογράμμισαν ότι πολλά προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα οφείλονται στην κατάσταση των λιμανιών αλλά και τις αποφάσεις του υπουργείου που εγκρίνουν δρομολόγια που προβλέπουν ελάχιστο χρόνο παραμονής του πλοίου στο λιμάνι, π.χ. δέκα λεπτά.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
Έκαναν λόγο για «πογκρόμ» που εξαπολύεται σε βάρος των πλοιάρχων, «στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις».
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης και επαναβεβαίωσε τη βούληση του ιδίου και του υπουργείου για συνέχιση και ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ.
Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, ότι οι εκθέσεις και οι προτάσεις της Ένωσης λαμβάνονται πάντα υπόψη και είναι βοηθητικές στην προσπάθεια του Υπουργείου για αναβάθμιση της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ζήτησε, δε, την περαιτέρω συνδρομή της ΠΕΠΕΝ στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων, (Sea Ports Time Slots System) με ένα Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, στην προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον Διεθνή Κώδικα ISPS, στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων (επεκτάσεις και αποκαταστάσεις ζημιών λιμένων, ανακατασκευές κρηπιδωμάτων και επισκευές προβλητών, επαναφορά λειτουργικών βαθών κ.α.) και στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος καθώς και υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Η αντίδραση των πλοιάρχων
Από την πλευρά της η ΠΕΠΕΝ σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η αντιπροσωπεία της Ένωσης ανέδειξε για μια ακόμα φορά «τη σημασία που αποδίδουμε όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι στο κρίσιμο και μέγιστο θέμα της ασφάλειας των Λιμανιών.
Αναφερθήκαμε εμπεριστατωμένα στις προτάσεις, που έχουμε επανειλημμένα καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα. Κι αυτό γιατί όλες μας οι εισηγήσεις βασίζονται στις επισημάνσεις που λαμβάνουμε από τους Συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας, οι οποίοι προσεγγίζουν καθημερινά στα λιμάνια αυτά και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ελλείψεις και τις ακαταλληλότητες που υπάρχουν στις υποδομές των Λιμανιών.
Και όχι μόνο αυτό, προτείνουν και πλήρως αιτιολογημένες λύσεις, για την αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων που διαπιστώνουν.
Επιπλέον η ΠΕΠΕΝ μετέφερε στην ηγεσία του υπουργείου την εύλογη οργή και αγανάκτηση σύσσωμης της Πλοιαρχικής Τάξης για το πογκρόμ που εξαπολύεται σε βάρος των Πλοιάρχων, στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις.
Η ΠΕΠΕΝ αξίωσε επίσης «να δρομολογηθούν άμεσα από πλευράς του Υπουργείου οι διαδικασίες που έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει, ώστε να μπει επιτέλους τέλος στη παράνομη και αντικανονική εφαρμογή του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα σε βάρος των Πλοιάρχων, διότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι όχι μόνο δεν παρακωλύουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στις διώξεις, επιπλέον ταλαιπωρούνται και διασύρονται και μόνο χάρις στις γνώσεις, στον επαγγελματισμό και κυρίως στο φιλότιμο που τους διακρίνει, ξεπερνούν τον εαυτό τους και πετυχαίνουν να διασφαλίζουν σε ετήσια βάση την απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών μας».
Latest News
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία
Υπό παραγγελία 431 πλοία από τις 10 μεγαλύτερες εταιρείες
Ο στόχος είναι να εστιάσουν σε πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και η μεθανόλη
Γρίφος η ρότα των ναυλαγορών
Οι αβεβαιότητες είναι πολλές ενώ οι σταθερές λιγότερες - Οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιουργούν κινδύνους αλλά και ευκαιρίες
Αθηνά Μαρτίνου: Η κεφαλονίτικη καταγωγή και το όνειρο που έκανε πραγματικότητα
Ποια ήταν η πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλία Αθηνά Μαρτίνου, που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
Πέθανε σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου μπήκε στη ναυτιλία το 1964 και το 1971 ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris
Στα 155 δισ. δολάρια οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία - Γιατί ανεβαίνει το τίμημα
Το 44% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Ελληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων - Τι είδε ο Xclusiv
Γιατί ο οίκος Xclusiv είδε αυξομειώσεις στις αγοραπωλησίες πλοίων - Στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων