Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Global Witness.
Όπως επισημαίνει το Fast Company, η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας μια σειρά από διαφημίσεις με πολιτικά μηνύματα για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης στον εντοπισμό διαφόρων τύπων προεκλογικής παραπληροφόρησης.
TikTok: Νέες δικαστικές περιπέτειες – Νέα αγωγή από 13 αμερικανικές Πολιτείες
Η ομάδα, η οποία έκανε παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες -ιδίως το Facebook- έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε.
TikTok: Στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που υποβλήθηκαν για έλεγχο και περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Και αυτό παρά την απαγόρευση της πλατφόρμας για όλες τις πολιτικές διαφημίσεις που ισχύει από το 2019.
Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok επειδή η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στο διαδίκτυο.
«Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok Ben Rathe. «Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση».
Το Facebook της Meta Platforms Inc., «τα πήγε πολύ καλύτερα» και ενέκρινε μόνο μία από τις οκτώ υποβληθείσες διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta δήλωσε ότι ενώ «η έκθεση αυτή είναι εξαιρετικά περιορισμένη σε έκταση και ως εκ τούτου δεν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τις πολιτικές μας σε κλίμακα, ωστόσο αξιολογούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις προσπάθειες επιβολής της νομοθεσίας μας».
Το YouTube της Google τα πήγε ακόμη καλύτερα, δήλωσε η Global Witness, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις αλλά μην αφήνοντας καμία να δημοσιευτεί. Ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες της Global Witness πριν τις δημοσιεύσει και «παύση» του λογαριασμού τους όταν δεν το έκαναν. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι δεν είναι σαφές αν οι διαφημίσεις θα είχαν περάσει αν η Global Witness είχε παράσχει την απαιτούμενη ταυτοποίηση.
«Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση», δήλωσε στο Fast Company ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe.
Και η πραγματικότητα
Οι εταιρείες έχουν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις από ό,τι για τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ευθέως ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές -όπως η δήλωση ότι οι Αμερικανοί μπορούν να ψηφίσουν online- καθώς και ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στην καταστολή της ψηφοφορίας, όπως ισχυρισμοί ότι οι ψηφοφόροι πρέπει να περάσουν ένα τεστ αγγλικών πριν ψηφίσουν. Άλλες ψεύτικες διαφημίσεις ενθάρρυναν τη βία ή απείλησαν εκλογικούς υπαλλήλους και διαδικασίες.
Οι διαφημίσεις που υπέβαλε η Global Witness ήταν βασισμένες σε κείμενο, αλλά η ομάδα δήλωσε ότι τις μετέφρασε σε αυτό που αποκάλεσε «algospeak». Αυτό είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο τέχνασμα για να προσπαθήσουν να παρακάμψουν τα συστήματα συγκράτησης περιεχομένου που επικεντρώνονται στο κείμενο των εταιρειών διαδικτύου, αντικαθιστώντας αριθμούς και σύμβολα ως υποκατάστατα των γραμμάτων, καθιστώντας δυσκολότερο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να «διαβάσουν» το κείμενο.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ