Στην τελευταία έρευνα (Global Fund Manager Survey) της Bank of America μεταξύ 194 fund managers με υπο διαχείριση κεφάλαια 592 δισ. δολ., στην πρώτη θέση με τους μεγαλύτερους κινδύνους για τους επενδυτές οι επαγγελματίες των αγορών αναγνωρίζουν την αύξηση του πληθωρισμού, καθώς θεωρούν πως οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν.
Σήμερα, αρκετοί οικονομολόγοι θεωρούν πως η άνοδος του πληθωρισμού θα αποδειχθεί «παροδικό σοκ», με τις τιμές να ισορροπούν το δεύτερο εξάμηνο, αν και μία μικρότερη ομάδα αναλυτών θεωρούν πως οι κίνδυνοι είναι ανοδικοί, καθώς το φαινόμενο δεν είναι παροδικό, ενώ η Fed θα αναγκαστεί να αυξήσει τα επιτόκια πολύ νωρίτερα από τις προσδοκίες.
Η Lisa Shalett, Chief Investment Officer, Wealth Management της Morgan Stanley, θεωρεί πως οι επενδυτές θα πρέπει να απορρίψουν τις εκτιμήσεις ότι η πρόσφατη άνοδος του πληθωρισμού θα αποτελέσει παροδικό φαινόμενο και πως θα πρέπει να αρχίσουν να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους.
Οι πέντε νέες δομικές μεταβολές
Όπως εκτιμά η ίδια, ο επιχειρηματικός κύκλος στην μετά πανδημία εποχή οδηγείται από μία νέα περίοδο δημοσιονομικών δαπανών, υψηλότερου πληθωρισμού και αυξημένων μακροπρόθεσμων επιτοκίων. Τη νέα εποχή θα τη χαρακτηρίζουν πέντε νέες δομικές μεταβολές:
1. Την τελευταία 10ετία, η ομαλοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού βοήθησε στον έλεγχο των τιμών και του πληθωρισμού. Στην μετά πανδημία εποχή η τάση αποπαγκοσμιοποίησης θα ενταθεί, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα επηρεαστούν συμβάλλοντας και στην άνοδο του πληθωρισμού.
2. Τα δημοσιονομικά ελλείμματα και τα χρέη ως αποτέλεσμα των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας έχουν εκτιναχθεί. Με τις κεντρικές τράπεζες να τυπώνουν χρήμα αγοράζοντας ουσιαστικά χρέος, η δραματική αύξηση της προσφοράς χρήματος θα μπορούσε να δράση πληθωριστικά.
3. Η προσπάθεια συγκράτησης των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων επιτοκίων σε χαμηλά επίπεδα επιτείνει την υποτίμηση του δολαρίου σε σχέση με άλλα σημαντικά νομίσματα, αυξάνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις.
4. Τα νέα δημογραφικά δεδομένα, καθώς Baby Boomers αποσύρονται αφήνοντας τις θέσεις τους στους Millennials και την Gen Z, δημιουργώντας συνθήκες μεταφοράς πλούτου σε ένα νεότερο εργατικό δυναμικό που θα θέλει να καταναλώσει.
5. Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και η ανάγκη για ανέπαφα επιχειρηματικά μοντέλα που εντείνεται μετά και την έλευση της πανδημίας συμπίπτει με ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο τεχνολογιών που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και το blockchain.
Latest News
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου
Σταμάτησε η έρευνα στις ΗΠΑ για το σκάνδαλο της Mercedes με τις εκπομπές diesel
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατηγορήθει ότι εξαπάτησε τους καταναλωτές για τα οχήματα BlueTEC
Αλμα κερδών 28% της SAAB για το πρώτο τρίμηνο
Η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ ανοίγει την «πόρτα» για τις ανάγκες των μελών της Συμμαχίας
Τα 39 δισ. ήταν... λίγα για την Anglo American - Επανέρχεται η BHP με νέα πρόταση
Η BHP έχει προθεσμία έως τις 22 Μαΐου για να επανέλθει με επίσημη προσφορά για την Anglo American
Περισσότερες παραδόσεις αεροσκαφών αλλα και επενδύσεις ανακοινώνει ο CEO της Embraer
Η βραζιλιάνικη εταιρεία εκτιμά ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών (jets) θα κυμανθούν μεταξύ 125 και 135 φέτος, έναντι 115 το 2023.