Περισσότερα από δυο containerships ανά εργάσιμη ημέρα παρήγγειλαν το 2021, στα ναυπηγεία, οι πλούσιοι σε ρευστότητα πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τόσο πολλά πλοία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπολογίζει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco το 2021, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 381 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. teu. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται από 619 πλοία υπό ναυπήγηση. Βέβαια το ρεκόρ όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι τα 6,8 εκατ. teu που ήταν το τέλος του Ιουλίου του 2008, ενώ φέτος τον Αύγουστο η υπό ναυπήγηση μεταφορική ικανότητα ανέρχεται σε 5,3 εκατ. Τeu.
H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη και βέβαια στην έλλειψη μεταφορικής ικανότητας.
Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5,3 εκατομμύρια TEU μεταφορικής ικανότητας, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στον εν ενεργεία στόλο από το 2023 και μετά. Μπαίνοντας στο 2021, το βιβλίο παραγγελιών ήταν μόλις 2,5 εκατομμύρια TEU. Έκτοτε, παραγγέλθηκε παραγγέλθηκαν επιπλέον 3,3 εκατ. TEU, υποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές επενδύουν σε νέα παραγωγική ικανότητα, λέει ο Peter Sand.
Ο αναλυτής ξεχωρίζει ακόμη ότι το δημοφιλέστερο μέγεθος είναι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu και επίσης ότι η πλειοψηφία των υπο παραγγελία πλοίων θα φέρει scrubbers.
Από τα 168 παραγγελμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι σήμερα, χωρητικότητας τουλάχιστον 11.800 TEU, τα 117 θα παραδοθούν με scrubbers που θα τοποθετηθεί απευθείας από το ναυπηγείο (71%). Συνολικά σε 29 μονάδες θα τοποθετηθούν scrubbers, αλλά και θα είναι και LNG-ready, ενώ 34 μονάδες θα παραδοθούν ως «LNG-capable», πράγμα που σημαίνει ότι θα λειτουργούν με αέριο από την πρώτη μέρα. Τέλος, 17 πλοία φαίνεται δεν θα διαθέτουν τέτοιου είδους να είναι χωρίς τέτοιες μετατροπές κατά την παράδοση.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα