Νέα υποχώρηση κατέγραψε η αξιοπιστία των δρομολογίων των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της δανέζικης εταιρείας αναλύσεων Sea-Intelligence, καθώς τα προβλήματα συμφόρησης παραμένουν στα λιμάνια.
Το Νοέμβριο η αξιοπιστία των δρομολογίων υποχώρησε κατά 0,6% στο 33,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ενώ σε ετήσια βάση η πτώση ήταν 16,4%, ενώ όπως αναφέρει ο αναλυτής στη διάρκεια της χρονιάς το ποσοστό αξιοπιστίας κυμαίνεται μεταξύ 33%- 40%. Ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στα λιμάνια υπολογίστηκε τον Νοέμβριο στις 6,93 ημέρες, ελαφρώς καλύτερα από τις 7,5 ημέρες περίπου που ήταν τον Οκτώβριο. Σύμφωνα πάντα με την Sea-Intelligence το 2020 ο χρόνος καθυστέρησης το 2021 ήταν πάντοτε πάνω από τις 6 ημέρες εκτός απο τον Απρίλιο που έπεσε ελαφρώς κάτω από τις έξι ημέρες, ενώ το 2020 δεν ξεπέρασε ποτέ τις έξι ημέρες. Το 2019 και 2018 κυμαίνονταν από 3,5 μέχρι και τέσσερις ημέρες.
Μaersk η πιο αξιόπιστη
Αναφορικά με την αξιοπιστία της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας ξεχωριστά, η Maersk για έναν ακόμη μήνα είναι η πιο αξιόπιστη μεταξύ 14 εταιρειών τακτικών γραμμών με ποσοστό 46,3% και ακολούθησε η Hamburg Sud με 40,4%και η MSC με 32% περίπου, η οποία είναι και η μόνη από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που έχει ποσοστό αξιοπιστίας μεταξύ 30% και 40%, ενώ άλλες πέντε έχουν ποσοστά αξιοπιστίας μεταξύ 20% και 30%. Οι υπόλοιπες έξι liners έχουν χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας με την Evergreen να καταγράφει το χαμηλότερο με 11,8%.
Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2022 θα εξακολουθήσουν να καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.
Το 2022 αναμένουμε ότι τα προβλήματα συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ θα συνεχιστούν καθώς ο διεθνής στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών δεν αυξάνονται με ρυθμό ανάλογο της ζήτησης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Emile Hoogsteden, εμπορικός διευθυντής στο Port of Rotterdam Authority, με αφορμή την κατάρριψη ενός ρεκόρ στη διακίνηση φορτίων από το Ολλανδικό λιμάνι.
Ειδικότερα το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό που διαχειρίστηκε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Teu. Την προηγούμενη Τετάρτη το ολλανδικό λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, έσπασε το φράγμα των 15 εκατ. «κουτιών» ενώ αναμένεται να καταγράψει άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 8% περίπου σε σύγκριση με το 2020..
Latest News
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης