Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, που έχουν οδηγήσει ακόμη και στην αναστολή της παραγωγής αυτοκινήτων από μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη χώρα βρίσκονται 38 εργοστάσια εξαρτημάτων, πολλά από τα οποία έχουν κλείσει λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων.
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις μάλιστα καταγράφονται σε καλωδιώσεις για οχήματα, εξαρτήματα τόσο βασικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κανέναν άλλον τρόπο, αφού είναι πολύ συγκεκριμένα όχι μόνο για κάθε εταιρεία αλλά και για κάθε μοντέλο της χωριστά. Πρόκειται τόσο για καλωδιώσεις για συμβατικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό έχει κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και ο όμιλος Volkswagen να παγώσουν την παραγωγή μοντέλων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία των «Financial Times».
Ηδη από τις αρχές Μαρτίου στην εταιρεία προμήθειας καλωδιώσεων Leoni έχει σημάνει συναγερμός για να αντιμετωπίσει η διακοπή της παράδοσης τέτοιων εξαρτημάτων που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά την παραγωγή τους στη Γερμανία μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδιώσεων από τα δύο εργοστάσια της Leoni στην Ουκρανία, αναφέρει ο ιστότοπος Autonews.
Πρόκειται κυρίως για ολοκληρωμένες καλωδιώσεις («πλεξούδες» όπως είναι επίσης γνωστές στην Ελλάδα) οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος. Το συνολικό μήκος των καλωδίων σε ένα συμβατικό επιβατικό όχημα μπορεί να φτάνει και τα 5 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί του χώρου.
«Εργαζόμαστε με πλήρη ταχύτητα – σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας – για να διαχειριστούμε τις συνέπειες των τρεχουσών διακοπών παραγωγής στα δύο εργοστάσιά μας σε Stryi και Kolomyja, που προκλήθηκαν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», δήλωσε η Leoni στο Automotive News Europe.
«Ειδική ομάδα, η οποία έχει ενισχυθεί πολλές φορές, εργάζεται σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο στη Leoni για να αναλύει και να αξιολογεί συνεχώς επιτόπου τις δυναμικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλες τις επιλογές για την απορρόφηση των απωλειών στην παραγωγή» ανακοίνωσε η εταιρεία, που έχει έδρα στη Γερμανία. Τα δύο ουκρανικά εργοστάσια της Leoni απασχολούν κανονικά 7.000 εργαζομένους.
Η Leoni προμηθεύει επί του παρόντος τους πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία από εργοστάσια στο Μαρόκο, την Τυνησία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με το Autonews. Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία επενδύσεων Ukraineinvest, στην Ουκρανία υπάρχουν 22 ξένες εταιρείες με έδρα τη χώρα αυτή, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία σε 38 εργοστάσια.
Εκτός από τη Leoni, περιλαμβάνουν και άλλους κατασκευαστές συστημάτων καλωδίωσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης προετοιμάζονται για ελλείψεις μικροτσίπ, παλλαδίου για καταλυτικούς μετατροπείς και μεταλλεύματος νικελίου για μπαταρίες ιόντων λιθίου, αναφέρεται ακόμη.
«Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία για να βρούμε μαζί λύσεις και να τους υποστηρίξουμε στην εφαρμογή αυτών των λύσεων, είτε πρόκειται για διατήρηση της παραγωγής στην Ουκρανία είτε σε εναλλακτικές τοποθεσίες», δήλωσε η BMW, η οποία έκλεισε δύο γερμανικά εργοστάσια και την παραγωγή Mini στη Βρετανία, αναφέρουν οι «Financial Times».
Ορισμένοι προμηθευτές στην Ουκρανία επανεκκίνησαν τις εργασίες τους, σύμφωνα με κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Την Τρίτη, η VW είπε ότι εννέα από τους 11 προμηθευτές της στη χώρα λειτουργούν, αν και με μειωμένη παραγωγική ικανότητα.
Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι η αποστολή τελικών προϊόντων μέσω των συνόρων της Πολωνίας και της Ουκρανίας. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες που έχουν επιστρατευτεί και τους απαγορεύεται να φύγουν από τη χώρα.
Ορισμένα εργοστάσια έχουν στραφεί σε συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας στρατολόγησης, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα. Και οι μεταφορικές όμως της Ουκρανίας φοβούνται να στείλουν οχήματα εκτός συνόρων επειδή θεωρούν ότι πολλοί οδηγοί και οχήματα μπορεί να μην επιστρέψουν, αναφέρουν επίσης οι «Financial Times».
Latest News
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας
Πώς εκατομμύρια Αμερικανοί κινδυνεύουν να βρεθούν... offline
Πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να στερήσουν από εκατομμύρια αμερικανικά νοικοκυριά την οικονομική πρόσβαση στο ευρυζωνικό διαδίκτυο
Στα μαλακά έπεσε ο ιδρυτής της Binance - Τέσσερις μήνες φυλακή για ξέπλυμα χρήματος
Οι εισαγγελείς των ΗΠΑ είχαν προτείνει ποινή 36 μηνών για τον Ζάο
Αποεπενδύει και φεύγει από την υγειονομική περίθαλψη - Η απόφαση έκπληξη της Walmart
Γιατί ο κολοσσός της λιανικής αποφάσισε να κλείσει τις 51 κλινικές Walmart Health - Διατηρεί τα φαρμακεία και τα οπτικά της
Θα μπει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής ο ιδρυτής της Binance;
Ο Τσανπένγκ Ζάο έχει ομολογήσει την ενοχή του για ξέπλυμα χρήματος
Βιλερουά (ΕΚΤ): Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στηρίζουν την εκτίμηση
Οι Αμερικανοί κόβουν τα... Big Mac - Tι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου στη ΜcDonald's
H κίνηση στον κλάδο γρήγορης εστίασης ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές
ΗΠΑ: Οι αμοιβές των εργαζομένων αυξήθηκαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν το α’ τρίμηνο
Σημάδι επιμονής των πληθωριστικών πιέσεων