Οι πελάτες του McDonald’s μπορεί να το σκέφτονται δύο φορές πριν πάρουν ένα Big Mac και πατάτες τηγανιτές, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα τριμήνου που έγιναν γνωστά.
Η αλυσίδα φαστ φουντ δημοσίευσε τα αποτελέσματα για το 1ο τρίμηνο τα οποία υπολείπονται των εκτιμήσεων για αύξηση εσόδων και πωλήσεων στα ίδια καταστήματα σε όλες τις κατηγορίες της, ενώ τα κέρδη της ήταν επίσης κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών.
McDonald’s: Αγοράζει τα 225 εστιατόρια από το franchise του Ισραήλ
«Οι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι ακόμη πιο διστακτικοί με κάθε δολάριο που ξοδεύουν καθώς αντιμετώπιζαν αυξημένες τιμές στις καθημερινές τους δαπάνες, γεγονός που ασκεί πίεση στη βιομηχανία γρήγορης εστίασης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Chris Kempczinski κατά τη διάρκεια συνομιλίας με επενδυτές.
Ο γίγαντας του φαστ φουντ κατέγραψε έσοδα 6,17 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 4% σε ετήσια βάση και ελαφρώς υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Wall Street για 6,15 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 2% στα 2,70 δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των 2,72 δολαρίων.
Η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα ήταν 1,9% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το άλμα 2,33% που ήλπιζε η Wall Street. Αυτό είναι επίσης πολύ χαμηλότερο από την αύξηση 12,6% που παρατηρήθηκε το 1ο τρίμηνο του 2023.
Ο Kempczinski πρόσθεσε ότι η κίνηση στον κλάδο ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε όλες σχεδόν τις μεγάλες αγορές, η κίνηση με τα πόδια επιβραδύνεται σε ένα «δύσκολο μακροπεριβάλλον», όπου οι καταναλωτές αναζητούν αξία.
Οι πωλήσεις στο ίδιο κατάστημα McDonald’s στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2,5%, ελαφρώς χαμηλότερες από το αναμενόμενο 2,55%. Οι υψηλότερες τιμές στο μενού αύξησαν το μέσο μέγεθος των πληρωμών, ενώ οι καμπάνιες μάρκετινγκ και η ανάπτυξη στον ψηφιακό τομέα και στην παράδοση βοήθησαν στην ενίσχυση των πωλήσεων.
Στις διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s λειτουργεί τα δικά της καταστήματα, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν κατά 2,7%, σε σύγκριση με την αύξηση 12,6% που σημειώθηκε πριν από ένα χρόνο.
Επιλεγμένες διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s δραστηριοποιείται μέσω δικαιοδόχων, όπως η Ευρώπη, η Λατινική Αμερική και η Ασία, παρουσίασαν θετική αύξηση πωλήσεων. Αλλά συνολικά οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 0,2%, λόγω «της συνεχιζόμενης επίδρασης του πολέμου στη Μέση Ανατολή».
Στις αρχές Ιανουαρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Chris Kempczinski έγραψε σε μια ανάρτηση στο LinkedIn ότι «αρκετές αγορές στη Μέση Ανατολή και ορισμένες εκτός της περιοχής αντιμετωπίζουν σημαντικό επιχειρηματικό αντίκτυπο λόγω του πολέμου και της σχετικής παραπληροφόρησης που επηρεάζει μάρκες όπως τα McDonald’s».
Η μετοχή του κολοσσού γρήγορης εστίασης δέχθηκε πιέσεις, σημειώνοντας πτώση 9% σε ετήσια βάση μέχρι σήμερα σε σύγκριση με την άνοδο 8,5% του S&P 500.
Latest News
Φρένο στον πληθωρισμό της Ινδίας μετά από υψηλό 14 μηνών, αυξάνουν οι ελπίδες για μείωση επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα στην Ινδία διατήρησε τα επιτόκια στο 6,5% κατά την τελευταία της συνεδρίαση για τη νομισματική πολιτική της χώρας
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία