Οι πελάτες του McDonald’s μπορεί να το σκέφτονται δύο φορές πριν πάρουν ένα Big Mac και πατάτες τηγανιτές, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα τριμήνου που έγιναν γνωστά.
Η αλυσίδα φαστ φουντ δημοσίευσε τα αποτελέσματα για το 1ο τρίμηνο τα οποία υπολείπονται των εκτιμήσεων για αύξηση εσόδων και πωλήσεων στα ίδια καταστήματα σε όλες τις κατηγορίες της, ενώ τα κέρδη της ήταν επίσης κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών.
McDonald’s: Αγοράζει τα 225 εστιατόρια από το franchise του Ισραήλ
«Οι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι ακόμη πιο διστακτικοί με κάθε δολάριο που ξοδεύουν καθώς αντιμετώπιζαν αυξημένες τιμές στις καθημερινές τους δαπάνες, γεγονός που ασκεί πίεση στη βιομηχανία γρήγορης εστίασης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Chris Kempczinski κατά τη διάρκεια συνομιλίας με επενδυτές.
Ο γίγαντας του φαστ φουντ κατέγραψε έσοδα 6,17 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 4% σε ετήσια βάση και ελαφρώς υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Wall Street για 6,15 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 2% στα 2,70 δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των 2,72 δολαρίων.
Η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα ήταν 1,9% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το άλμα 2,33% που ήλπιζε η Wall Street. Αυτό είναι επίσης πολύ χαμηλότερο από την αύξηση 12,6% που παρατηρήθηκε το 1ο τρίμηνο του 2023.
Ο Kempczinski πρόσθεσε ότι η κίνηση στον κλάδο ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε όλες σχεδόν τις μεγάλες αγορές, η κίνηση με τα πόδια επιβραδύνεται σε ένα «δύσκολο μακροπεριβάλλον», όπου οι καταναλωτές αναζητούν αξία.
Οι πωλήσεις στο ίδιο κατάστημα McDonald’s στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2,5%, ελαφρώς χαμηλότερες από το αναμενόμενο 2,55%. Οι υψηλότερες τιμές στο μενού αύξησαν το μέσο μέγεθος των πληρωμών, ενώ οι καμπάνιες μάρκετινγκ και η ανάπτυξη στον ψηφιακό τομέα και στην παράδοση βοήθησαν στην ενίσχυση των πωλήσεων.
Στις διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s λειτουργεί τα δικά της καταστήματα, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν κατά 2,7%, σε σύγκριση με την αύξηση 12,6% που σημειώθηκε πριν από ένα χρόνο.
Επιλεγμένες διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s δραστηριοποιείται μέσω δικαιοδόχων, όπως η Ευρώπη, η Λατινική Αμερική και η Ασία, παρουσίασαν θετική αύξηση πωλήσεων. Αλλά συνολικά οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 0,2%, λόγω «της συνεχιζόμενης επίδρασης του πολέμου στη Μέση Ανατολή».
Στις αρχές Ιανουαρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Chris Kempczinski έγραψε σε μια ανάρτηση στο LinkedIn ότι «αρκετές αγορές στη Μέση Ανατολή και ορισμένες εκτός της περιοχής αντιμετωπίζουν σημαντικό επιχειρηματικό αντίκτυπο λόγω του πολέμου και της σχετικής παραπληροφόρησης που επηρεάζει μάρκες όπως τα McDonald’s».
Η μετοχή του κολοσσού γρήγορης εστίασης δέχθηκε πιέσεις, σημειώνοντας πτώση 9% σε ετήσια βάση μέχρι σήμερα σε σύγκριση με την άνοδο 8,5% του S&P 500.
Latest News
Γιατί τo κλείσιμο εργοστασίων δεν θα σώσει την Volkswagen [γράφημα]
Αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων η Volkswagen
Το colpo grosso των τραπεζών με τις ασφάλειες και ο Συμβιβασμός της Δανίας
Πώς ένα παραθυράκι βοηθά την ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική ενοποίηση
Ακούραστος ο Μπιλ Γκέιτς: «Θα δουλεύω για ακόμα... 30 χρόνια, όπως ο Μπάφετ»
Aκόρεστη η δίψα του Μπιλ Γκέιτς για εργασία - Θέλει να ακολουθήσει τα βήματα του μακροχρόνιου φίλου του Γουόρεν Μπάφετ
Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν πλέον οι Ευρωπαίοι -Το νέο τοπίο [γράφημα]
Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζεντιλόνι: Η Ευρώπη διέψευσε τις Κασσάνδρες- Πρόκληση η Κίνα
Η Ευρώπη πρέπει να κρατήσει τις πόρτες του εμπορίου ανοικτές, υποστηρίζει ο απερχόμενος Επίτροπος, Πάολο Τζεντιλόνι
Τα μίνι μάρκετ χωρίς υπαλλήλους που «σπάνε» τις αργίες
Τα μίνι μάρκετ στη Γερμανία που «παρακάμπτουν» την εργατική νομοθεσία για τις Κυριακές και φέρνουν όλο και περισσότερους καταναλωτές στο ταμείο τους
Γιατί η Κίνα «έβαλε πάγο» στην αγορά χρυσού
Η κεντρική τράπεζα ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής χρυσού στον κόσμο το 2023
Οι 5 ευρωπαϊκές πόλεις που οι εκατομμυριούχοι επιλέγουν να μετακομίσουν και... μία έκπτωτη
Ερευνα της Knight Frank δείχνει πώς επιλέγουν τόπο κατοικίας οι πλούσιοι και ποιες πόλεις αναδεικνύονται «πρωταθλήτριες»
Εκτοξεύθηκαν τα κέρδη του OnlyFans - Πόσα κέρδισε ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας
Τα κέρδη του Λιο Ραντβίνσκι, ιδιοκτήτη της συνδρομητικής πλατφόρμας OnlyFans, απο το 2020 έως και πέρυσι ξεπέρασαν τα 1,3 δισ. δολάρια
Οι Αμερικανοί δεν βγαίνουν ποτέ στη... σύνταξη - Γιατί συνεχίζουν να εργάζονται
Η πλειονότητα των συνταξιούχων (το 53%) της επόμενης γενιάς προβλέπει ότι θα εργαστεί, είτε επειδή θα το θέλει είτε για να συμπληρώσει το εισόδημά του, σύμφωνα με έρευνα του CNBC