Μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday που αποτελεί μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών για να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο.
Ο όρος επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν.
H Cyber Monday είναι στην ουσία η διαδικτυακή συνέχεια της Black Friday προκειμένου η αγορά να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού που άλλες χρονιές πραγματοποιεί συνήθως τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα.
Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.
Διαβάστε επίσης – Η Black Friday έχει και… ουρά – Προσοχή στη Cyber Monday
Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» κάνει μια σειρά από συστάσεις στους καταναλωτές.
«Οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ της Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».
Διαβάστε επίσης – Cyber Monday: Τέσσερα tips για ασφαλές shopping
Ακόμα τονίζει ότι «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων, τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά».
Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.
Latest News
Πιστωτικά θετική η συμφωνία της CNP Assurances με την Ελληνική Τράπεζα, λέει η Moody's
Το συνολικό κόστος κτήσης αναμένεται να ανέλθει στα 182 εκατ. ευρώ
AXIA: Συνέχεια των καλών επιδόσεων για Εθνική – Οι εκτιμήσεις για α’ τρίμηνο 2024
Οι συστάσεις προς επενδυτές κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων
Επέκταση της συνεργασίας για ΙΑΣΩ και ERGO Ασφαλιστική
Τι περιλαμβάνεται στα όσα συμφωνήθηκαν
Συνάντηση ΒΕΑ-Καιρίδη: Στο επίκεντρο η ένταξη των μεταναστών στο εργατικό δυναμικό
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού
«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων - Αγοραστής ο Νίκος Καραμούζης
Κρίναμε ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδύτές στο σχήμα αυτό, δήλωσε ο πρόεδρος της γιαννιώτικης βιομηχανίας, Πέτρος Σεπετάς
Υψηλές πτήσεις από «Ελ. Βενιζέλος» σε κερδοφορία και επιβάτες – Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2024
Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16,5%
H «Ανάσταση» των 3 δισ. της πληροφορικής – Έρχονται νέα deals μετά την EpsilonNet
Μαγνήτης για τους επενδυτές τα ευρωπαϊκά κονδύλια – Πώς διαμορφώνονται οι συσχετισμοί
Πειραιώς και Εθνική ανοίγουν τα χαρτιά τους - Ο πήχης των 3,5 δισ. ευρώ
Αντίστροφη μέτρηση για τις ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Τι σχεδιάζει ο Σωκράτης Κόκκαλης στον κλάδο των ακινήτων
Η νέα εμπορική εταιρεία για βρεφικά και παιδικά είδη και τα σχέδια του Σωκράτη Κόκκαλη για τα ακίνητα
Το μοτίβο ανάπτυξης που απογειώνει την Aegean σε διηπειρωτικούς ουρανούς…
Οι συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες και τα 4 νέα αεροσκάφη