Χαμηλότερο κατά 10.000 ευρώ είναι το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έναντι των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αυτό δήλωσε ο ο επικεφαλής της εταιρείας προμήθειας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Forvia. Σύμφωνα με τον CEO Patrick Koller, οι Κινέζοι κατέχουν συντριπτικό πλεονέκτημα κόστους που θα ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ακόμα και μέσα στις ίδιες τις εγχώριες αγορές τους.
Καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναζητούν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, δήλωσε στο συνέδριο CES στο Λας Βέγκας την Τετάρτη, ότι η Κίνα παράγει «καλά οχήματα» και η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να σταματήσει τις εισαγωγές.
Tesla: Πρόστιμο 2,2 εκατ. ευρώ για παραπλάνηση καταναλωτών στη Νότια Κορέα
Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για την Ευρώπη
Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη από ό,τι για τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο Koller σε συνέντευξή του στο Reuters, καθώς οι υψηλοί δασμοί έχουν περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Κίνας στις ΗΠΑ.
Ενώ η μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρώπη συγκριτικά με το 2015, από 48.942 ευρώ σε 55.821 ευρώ και από 53.038 σε 63.864 ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Κίνα έχει μειωθεί σε 31.829 από 66.819 ευρώ, οδηγώντας την κάτω από την τιμή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη της JATO Dynamics, η οποία παρέχει αναλύσεις για τις τάσεις της βιομηχανίας.
Χαμηλό κόστος έρευνας και ανάπτυξης
Ο Koller δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές EV μπορούν να παράγουν οχήματα πιο οικονομικά επειδή έχουν χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, χαμηλότερα επίπεδα κεφαλαιακών δαπανών και χαμηλότερο εργατικό κόστος από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη.
Η Forvia, η εταιρεία που δημιουργήθηκε όταν ο γαλλικός προμηθευτής αυτοκινήτων Faurecia απέκτησε τον έλεγχο του 82% του γερμανικού προμηθευτή Hella, είναι ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο. Προμηθεύει πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της ηγέτιδας εταιρείας χαμηλού κόστους EV, BYD.
«Εισχωρεί» στην ευρωπαϊκή αγορά
Η Κίνα κατέχει περίπου το 5,8% του ευρωπαϊκού μεριδίου EV, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, η οποία προβλέπει απότομη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν περισσότερα μοντέλα χαμηλότερου κόστους.
Αντίθετα, οι υψηλοί δασμοί στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα κινεζικής κατασκευής οχήματα έχουν διατηρήσει μέχρι στιγμής αμελητέο το μερίδιο της Κίνας στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτων.
Οι προοπτικές για την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων το 2023 είναι αβέβαιες, όπως δήλωσε ο Koller. Ο τερματισμός του πολέμου στην Ουκρανία θα ανέβαζε τις προοπτικές, αλλά μια βαθύτερη, παρατεταμένη σύγκρουση θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα «πολύ πιο σκοτεινό» σενάριο.
Η Forvia θα επενδύσει στις ΗΠΑ
Ο Koller δήλωσε ότι η Forvia θα επενδύσει περισσότερο στις Ηνωμένες Πολιτείες, εν μέρει για να επωφεληθεί από τα κίνητρα που παρέχονται στο νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που υπογράφηκε τον Αύγουστο.
Η Forvia βλέπει ευκαιρίες στην προμήθεια τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για βορειοαμερικανικά φορτηγά pickup και ο Koller δήλωσε ότι αναμένει ένα pickup κυψελών καυσίμου να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2025.
Latest News
Πώς συνδέονται οι αεροπορικές «αναταράξεις» με την κλιματική αλλαγή [γράφημα]
Οι σοβαρές αναταράξεις λόγω της κλιματικής αλλαγής νέα μεγάλη απειλή για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό
Στις Elicio και BayWa r.e. το πρώτο εμπορικό πλωτό αιολικό πάρκο στον κόσμο
Το πλωτό υπεράκτιο αιολικό έργο «Pennavel» πρόκειται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο του ενεργειακού τοπίου της περιοχής της Βρετάνης
Καμπανάκι από Eurelectric - Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει το τρένο για το net zero
Διπλασιασμός των επενδύσεων στη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας ή απώλεια του αγώνα δρόμου της Ευρώπης προς το net-zero, προειδοποιεί η Eurelectric
Όλο και πιο κοντά στην Ευρώπη η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία - Οι συμφωνίες με Τουρκία
Σε αναμμένα κάρβουνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Advent: Πού βρίσκεται η επένδυση υδρογόνου στην Κοζάνη – Τι δηλώνουν στον ΟΤ ο CEO της εταιρείας και το υπουργείο Οικονομικών
Δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση του επενδυτικού σχεδίου ύψους 780 εκατ. το εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου κολλάει στη γραφειοκρατία
Φωτοβολταϊκά: το net-metering έφυγε, το net-billing καθυστερεί
Δεν έχει ακόμη «κλειδώσει» ο τρόπος αποζημίωσης της περίσσειας ενέργειας που δεν θα ιδιοκαταναλώνεται.
H ύπουλη απειλή για την οικονομία που κανείς δεν προσέχει – Ο συναγερμός της FED
Ο «πράσινος» κίνδυνος που θέτει σε κίνδυνο τα δανειακά χαρτοφυλακια