Για κατάρρευση των ναύλων στην αγορά των containership κάνουν λόγο διεθνείς αναλυτές, ωστόσο -όπως τονίζεται- κορυφαίες εταιρείες στο τομέα του λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart και η Home Depot, θα πρέπει να παραμείνουν σε επιφυλακή μέχρι την εαρινή περίοδο όταν και επαναδιαπραγματεύονται τα συμβόλαια.

Οι spot ναύλοι, οι οποίοι καλύπτουν από 10% έως 40% των αποστολών θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων και θεωρούνται βασικός δείκτης της υγείας του κλάδου, βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση καθώς η ύφεση πλησιάζει και η φούσκα των εισαγωγών των ΗΠΑ που τροφοδοτείται από την πανδημία εκτονώνεται.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι liners για το 2022 – Οι ανατροπές στην κορυφαία «12άδα»

Σύμφωνα με την πλατφόρμα κρατήσεων εμπορευμάτων Freightos, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από την Ασία στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει πέσει πάνω από 80%, από τις τιμές ρεκόρ του Σεπτεμβρίου.

Παραδόσεις νεότευκτων

Μεγάλοι μεταφορείς όπως η MSC και η A.P. Moller-Maersk αναμένουν επίσης την παράδοση εκατοντάδων νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που ενισχύει τον κίνδυνο καθώς οι μεταφορείς έχουν ήδη περισσότερα πλοία από όσα χρειάζονται για να χειριστούν τη μειωμένη ζήτηση.

Καθώς οι εταιρείες θέλουν προβλέψιμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευμάτων, δεν ενδιαφέρονται να παίξουν στην αγορά (spot) ψάχνοντας για χαμηλότερες τιμές, επισημαίνουν οι ειδικοί

Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλοι μεταφορείς τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη spot αγορά, ακυρώνοντας ταξίδια για να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση. Επίσης, διαλύουν γερασμένα πλοία για να κόψουν τη χωρητικότητα παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα υποφέρουν από τις υψηλότερες τιμές για λίγο περισσότερο, πρόσθεσαν οι αναλυτές.

«Ο Αμερικανός καταναλωτής δεν πρέπει να περιμένει ότι αυτό θα οδηγήσει σε τεράστια ελάφρυνση των τιμών. Αυτό απλά δεν πρόκειται να συμβεί», δήλωσε από την πλευρά του ο Jason Miller, αναπληρωτής καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Michigan State University.

Η πανδημία

Οι μεγάλες εταιρείες αποκόμισαν κέρδη ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της αύξησης της ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες. Πολλοί μεταφορείς έδωσαν προτεραιότητα σε φορτία με υψηλότερους ναύλους, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η χρήση της spot αγοράς. Ωστόσο, αυτή η τάση άρχισε να μετατοπίζεται προς τα τέλη του περασμένου έτους λόγω της πτώσης των εισαγωγών λιανικών προϊόντων όπως έπιπλα, συσκευές και ένδυση.

Βέβαια, όπως τονίζεται, οι ναύλοι της spot αγοράς δεν θα φτάσουν τα προ-COVID επίπεδα, καθώς «είναι κάτι σαν τον πληθωρισμό. Ποτέ δεν γυρνούν πραγματικά πίσω».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία