Η A.P. Moller-Maersk A/S κατέθεσε αγωγή κατά της Evergreen Marine Corp. για το μπλοκάρισμα του καναλιού του Σουέζ το 2021, που ανάγκασε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καθυστερήσουν ή να εκτρέψουν τα πλοία, σύμφωνα με το ShippingWatch, επικαλούμενη δικαστικά έγγραφα και τη δανέζικη εταιρεία, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Η Maersk ζητά 300 εκατομμύρια κορώνες (43 εκατομμύρια δολάρια) στο Ναυτικό και Εμπορικό Δικαστήριο της Δανίας για ζημιές που προκλήθηκαν από το συμβάν, ανέφεραν τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Η Evergreen αρνείται ότι έχει ευθύνη για τυχόν ζημιές στη Maersk, ανέφερε η ShippingWatch επικαλούμενη την εταιρεία.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Διεθνής πρωτοβουλία για αλλαγές στον δείκτη έντασης άνθρακα – Τι προτείνει
Το χρονικό του τρόμου
Πριν από περίπου δύο χρόνια, στις 23 Μαρτίου 2021, το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε στην Διώρυγα του Σουέζ λόγω ισχυρών ανέμων, κάτι που είχε σαν συνέπεια να κλείσει πλήρως και να μην επιτρέπεται η διέλευση άλλων πλοίων. Ο αποκλεισμός διήρκεσε έξι ημέρες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο, με αποτέλεσμα το κλείσιμό της να προκαλέσει αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και να προκαλέσει πονοκεφάλους στην παγκόσμια οικονομία.
Συνολικά, τουλάχιστον 369 πλοία περίμεναν στην σειρά για να διαπλεύσουν το κανάλι. Οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για ζημιά 9.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα, στις 29 Μαρτίου 2021, το Ever Given αποκολλήθηκε και μετακινήθηκε κατά μεγάλο ποσοστό με αποτέλεσμα να δοθεί ένα τέλος στο ναυτικό κυκλοφοριακό χάος και να ξεκινήσει ξανά η ομαλή διέλευση των πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ. Το πλοίο παρέμεινε στην Αίγυπτο για περισσότερο από τρεις μήνες, μέχρι οι τοπικές αρχές να δώσουν το πράσινο φως για την «απελευθέρωσή» του.
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου